Nu Online
Momenteel zijn er 494 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

gescheiden ouders

22-8-2008 16:41:57
Zijn er mensen die ervaring hebben voor het indelen van de eretafel als de ouders van 1 of de 2 partijen gescheiden zijn?

Inke
29-8-2009
Meld misbruik

Reacties: 9 | Gelezen: 908

Karen
18-7-2008
 Meld misbruik22-8-2008 16:57:15

Bij ons hebben we de broer tussen de mama en stiefmama gezet.

dus bruidegom - zijn mama - (normaal zijn stiefpapa maar die was ziek - zijn broer - zijn stiefmoeder - zijn papa

Er was een gesprek maar niet van harte maar er was er een. Na het eten is ieder zijn eigen weg gegaan.

Je kan ook met verschillende tafels werken en als bruidskoppel verhuizen, dat wordt ook gedaan.

Ansje
23-5-2009
 Meld misbruik22-8-2008 17:07:01

wij zitten met hetzelfd probleem, mijn ouders zijn gescheiden en mijn vader heeft een nieuwe vriendin, mijn mama is alleen.. dus hebben we besloten dat in de suite elk met z'n eigen partner gaat en mijn mama met haar broer (mijn favo nonkel) en die zit dan ook naast haar aan de tafel, dan pas de vriendin van vader...

Ilka
7-6-2008
 Meld misbruik22-8-2008 17:33:12

Hoi

bij hadden een eretafel met onze beste vrienden.

Mijn moeder had een tafel met haar broers en zussen en vrienden, idem voor mijn vader..

Iedereen content en geen gedoe :-)

annemie
4-8-2007
 Meld misbruik22-8-2008 20:37:03

Wij hebben de indeling gedaan zoals wij het wilden: wij zaten aan tafel met mijn ouders, mijn broer en zijn partner en de getuige van mijn man met haar man. Mijn schoonmoeder zat bij haar ouders, broer en schoonzus, mijn schoonvader bij zijn andere zoon met 2 vriendinnen. Mijn schoonouders hebben van heel de dag geen woord gewisseld en zijn ook niet samen op de foto geweest. Het was misschien een beetje vreemd , maar bijna alle aanwezigen kenden de situatie en er zijn geen opmerkingen over gekomen. Wij hadden geen urenlang diner dus daarna was er tijd genoeg om met iedereen te praten.

ANNELIES
21-5-2010
 Meld misbruik23-8-2008 0:20:36

Hey,
Ik heb een beetje hetzelfde probleem, mijn ouders zijn ook gescheiden, mijn vader heeft nieuwe vriencin, mijn moeder is alleen.
Mijn ouders hebben geen ruzie en kunnen dus best samen aan 1 tafel maar ik zou mijn vader zijn vriendin liever niet aan die tafel willen, ik zou haar eigenlijk liefst van al helemaal nie uitnodigen!
Maar da kan ik misschien nie maken, pff ik weet het nie goe wa ik moet doen!
Groetjes

Lieve
1-9-2006
 Meld misbruik23-8-2008 10:00:59

Hey,

mijn schoonouders zijn gescheiden en allebei hertrouwd, maar die komen wel heel goed overeen, dus dat was geen probleem. Toch hebben wij ervoor gekozen een eretafel met vrienden samen te stellen, en de ouders bij hun eigen familie en vrienden.

Groetjes,
Lieve

LeBart

Meld misbruik24-8-2008 11:27:19

Ik heb laatst getrouwd op een feest waar de eretafel van 10 mensen bestond uit het bruidskoppel (duhuuh) en hun ouders ...

Kaatje
23-5-2009
 Meld misbruik25-8-2008 10:17:29

Hey,

Mijn ouders zijn ook gescheiden maar komen wel nog overeen. Ze hebben al enkele jaren een nieuwe partner.
Toch kiezen wij ervoor om de eretafel enkele met broers en zussen te doen. Dan zijn wij al met 16 (samengesteld gezin) dus dit is al een mooie eretafel met allemaal jonge gasten (tussen 18 en 30 jaar).
De ouders zet ik dan bij hun familie (broers en zussen). Mijn schoonmoeder kon er niet om lachen, zij wou naast haar zoon zitten aan de eretafel. Maar dan konden de broers en zussen niet zitten want de eretafel is voor maximum 18 personen bij ons dus kiezen wij voor de jeugd en de ouders bij hun leeftijd. Ik denk dat dit beter is ook.
Hopelijk kom je er ook uit..

Groetjes
Kaatje

Ilse
13-9-2008
 Meld misbruik28-8-2008 0:02:53

wij hadden hetzelfde probleem...
eerst wou mijn schoonmama in spe een eretafel met vrienden, maar ik heb een heel goede band met mijn ouders, dus ik wilde ze wel bij me aan tafel. Mijn vriend wilde zelf ook liefst met z'n ouders aan de eretafel zitten, dus doen we het wel.
we werken met een rechthoekige tafel, wij in het midden, rondom ons ouders en grootouders. we schikken het zo dat de mama en papa van mijn vriend niet tegenover of dichtbij elkaar zitten.
uiteindelijk is het onze dag en doen we wat wij zelf graag willen, en iedereen is akkoord.
bij het eten bij de ouders, na het eten zullen we wel aansluiten op de dansvloer bij de broers en zussen, die dineren samen met neven/nichten/vrienden. En eens het diner voorbij is, loopt/zit en staat iedereen toch waar hij/zij zich het beste bij voelt...

veel succes met het bedenken van een oplossing waar iedereen zich kan in vinden...

Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)

Like ons op Facebook
Foto Albums
Nieuws
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...