Nu Online
Momenteel zijn er 297 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

bruidstaart?

25-8-2008 9:31:56
Goedemorgen bruidjes,

ik vroeg me af of veel mensen voor een bruidstaart kiezen als nagerecht. Onze gasten zullen een uitgebreid dessertenbuffet krijgen, maar ik vind dat een bruidstaart eigenlijk niet mag ontbreken. Hoe ziet jullie dessert eruit?

Kent iemand een goed adres in Limburg voor bruidstaarten?

Groetjes,

Liese
09/05/2009
jurgenenliese.bruiloftsite.nl

Liese
9-5-2009
Meld misbruik

Reacties: 14 | Gelezen: 1181

sandra
22-9-2007
 Meld misbruik25-8-2008 9:39:41

In lanaken (smeermaas) heb je het taartenhuis.
in rekem (ook onder lanaken) het je als je voor een ijstaart kiest dan weer mario's ice op de steenweg

els
30-6-2010
 Meld misbruik25-8-2008 9:41:36

kijk ook een sop de site van de koekjesfee. www.dekoekjesfee.be Prachtige, toffe bruidstaarten....

evy
1-3-2009
 Meld misbruik25-8-2008 9:42:15

Wij hadden een bruids(ijs)taart en dessertenbuffet. Onze zaal zorgde daar voor. Misschien eens bij je zaal zelf informeren?

sandra
22-9-2007
 Meld misbruik25-8-2008 9:54:20

ja inderdaad... bij ons was het ook de traiteur zelf die voor onze bruids(ijs)taart heeft gezorgd...

Katrien
9-8-2008
 Meld misbruik25-8-2008 10:00:03

Hoi,

Wij hadden enkel een bruidstaart, het was een piece monte van ijstaarten. En ik moet zeggen dat dat meer dan genoeg was na zo'n groot diner. Het was onze traiteur zelf die dit verzorgd heeft.

Groetjes

Nathalie
3-7-2009
 Meld misbruik25-8-2008 11:20:38

Wij doen ook een dessertenbuffet en de zaal zorgt daarbij ook voor een bruidstaart,maar dit is geen verplichting.Wij gaan dus ook eens informeren bij bakkers voor een bruidstaart.

Nathalie
3-7-2009
 Meld misbruik25-8-2008 11:20:41

Wij doen ook een dessertenbuffet en de zaal zorgt daarbij ook voor een bruidstaart,maar dit is geen verplichting.Wij gaan dus ook eens informeren bij bakkers voor een bruidstaart.

s
1-6-2007
 Meld misbruik25-8-2008 11:27:00

Ik had een eenvoudige feest zonder dansfeest en ook zonder taart.
Wij hadden een dessertenbuffet en eigenlijk heb ik nooit aan een bruidstaart gedacht. Waarschijnlijk omdat we niet zo van aandacht houden (alle, ik toch) dus voor mij hoefde die show van een taart binnenbrengen en aansnijden niet.
Andere reden: ik vind zo'n taarten zelden lekker. Het is mijn ding niet.

Maar als jij graag een taartmoment wil, zou ik dat toch doen. Ik denk dat je eerder taart moet nemen voor de show enzo dan echt voor het eten ervan zelf.

Goed adres: de koekjesfee is van Hasselt dacht ik. Je vindt haar meteen met google.
De taarten op haar site zien er echt ongelooflijk mooi en romantisch uit.
Er zijn hier een paar bruidjes die daar een taart van hebben. Laatst heeft iemand daar nog foto's van gepost. Zooo mooi!
(maar mij lijkt die suppermooie taart dus niet lekker)

Liesbeth
8-8-2008
 Meld misbruik25-8-2008 11:37:31

Hallo Liese

Wij vonden het belangrijk dat het dansfeest vroeg genoeg kon beginnen en we dus niet te veel tijd "verloren" met het dessert. Daarom kozen wij voor een oude ijsfiets waarop mijn man de zaal inreed tijdens het dansfeest. Was echt spectaculair! Daarna kregen de gasten een coupeke ijs naar keuze (met fruit, dame blanche of bresilienne). Het was eens iets anders dan de traditionele taart of het klassieke dessertenbuffet.

Groetjes
Liesbeth
08/08/08
Sint-Truiden

Cindy
13-6-2009
 Meld misbruik25-8-2008 16:17:20

Hey Liese,

bij ons is't ook zo dat wij eerst dineren met dichte familie en vrienden en dat nadien de avondgasten komen. Ook bij ons is dan het dessertbuffet voor iedereen en zullen wij ook een bruidstaart laten aanrukken. Hoe of wat dat in z'n werk zit moeten we nog met de zaal bespreken.

xxx
Cindy

13/06/2009
www.kenencindy.bruiloftsite.nl

Ilse
30-5-2009
 Meld misbruik25-8-2008 19:58:52

Hey Liese,
Heel goeie vraag. Wij zitten in dezelfde situatie. Er werd een dessertenbuffet voorzien, maar de bruidstaart is eigenlijk een beetje traditie... Of misschien een kleiner exemplaar, dat eventueel met de gebruikelijke ceremonie kan worden aangebracht? Voor adressen in Limburg kan ik je spijtig genoeg niet helpen. Maar misschien kan je Mahieu in Stockel proberen. Superlekker, succes gegarandeerd, echter niet de goedkoopste.

Veel plezier !

Ilse

Ilse & Dirck
30-05-09

brendy
13-9-2008
 Meld misbruik26-8-2008 9:49:44

Hoi Liese,
Wij hebben een uitgebreid dessertenbuffet dat heel de nacht blijft staan. wij hebben gekozen om geen bruidstaart erbij te nemen, simpelweg omdat ik echt geen taart lust :)
Ik ga mijn ventje wel een lepelke chocomousse of zo voeren :)
Alleszins, als jullie graag een taart willen, go for it, anders krijgt ge daar miss spijt van als ge da niet doet...
In Limburg bruidstaarten, geen flauw idee eigenlijk, maar vaak is het idd de zaal die ervoor zorgt, moet je eens navragen.
Veel succes en laat de taart smaken :)

x
Bren 13 sept 2008

Isabelle
4-10-2008
 Meld misbruik26-8-2008 16:39:12

Wij kiezen voor een dessertenbord samen met huwelijkstaart. Op het bordje ligt dan al vers fruit, chocomousse,... en dan krijgt iedereen nog een stukje van de taart.

SANTINA
9-10-2009
 Meld misbruik18-1-2009 12:19:42

Beste Liese, wij houden het enkel op een bruidstaart ook omdat trouwen tegenwoordig zo duur is. Na lang zoeken op het net hebben wij een bakker gevonden die onze taart wil maken. Dat is Patisserie Smets uit Kanne-Riemst, heel vriendelijke mensen en brengen de taart ook aan uw zaal mits vergoeding.
tel 012/451411 ze vragen 1,95 euro pp wat heel weinig is als je vergelijkt met koekjesfee 7 euro pp : belachelijk veel en onbetaalbaar(1400 euro !!! voor 200 man)
Hoop dat ik je geholpen heb.

Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)

Like ons op Facebook
Foto Albums
Nieuws
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...