Nu Online
Momenteel zijn er 649 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

trouwfeest

26-8-2008 8:51:35
Hallo iedereen

Wij trouwen volgend jaar in mei. We hebben het dit weekend aan onze familie gezegd en die zijn ons nu bang aan het maken dat we nog niet gaan kijken zijn voor een feestzaal. Hoeveel tijd op voorhand moet je dat eigenlijk vastleggen? We zouden nu waarschijnlijk zaterdag gaan kijken, aangezien we echt wel schrik hebben gekregen.

groetjes
Mieke

Mieke
30-5-2009
Meld misbruik

Reacties: 15 | Gelezen: 1011

Tiffany
14-8-2018
 Meld misbruik26-8-2008 8:57:35

Hey,

wij trouwen op 20 mei 2009 en morgen gaan we het voorschot geven op onze zaal. Wij wisten welke zaal we wilden dus was dit wel makkelijker... Maar voor een zaal moet je er toch snel bij zijn want er zijn veel communi's enzo... En als het op een vrijdag of zaterdag valt is het meestal ook sneller gereserveerd maar als je nu begint uit te kijken komen jullie er zeker en vast wel uit...

Groetjes

Caroline M.
12-9-2009
 Meld misbruik26-8-2008 9:01:29

Maak je nog niet te druk. Het hangt eigenlijk af van welke zaal je wil en of je op zaterdag of vrijdag wil trouwen. Voor vrijdagen zal er waarschijnlijk nog voldoende ruimte zijn. Mei is wel een populaire maand om in te trouwen. Daarnaast zijn er ook nog de communiefeesten wat het allemaal druk maakt voor de zaaluitbaaters. Ga gewoon rustig kijken naar de zalen die je interesseren. Wij hebben eind vorige maand onze zaal vastgelegd. Blijkbaar is die zaal nogal populair en was er eerst zelfs voor september 09 geen ruimte meer. Op 12/09/09 heeft er iemand afgezegd die een optie had genomen dus hebben wij die dag ons trouwfeest. Het hangt er van af wat je laat primeren: de datum of de zaal.
In welke omgeving zoek je een zaal?
Veel succes ermee!
groetjes, Caroline M.

Leen
16-5-2009
 Meld misbruik26-8-2008 9:11:28

Wij hebben 2 maand geleden onze zaal vastgelegd voor mei. We hebben ook een aantal feestzalen gedaan en ze waren allemaal volgeboekt. Mei is een drukke maand. Maar misschien een tip : wij trouwen op 01/05/09 en dat was nog een datum dat vrij was..

Marleen
1-5-2009
 Meld misbruik26-8-2008 9:55:55

Wij hadden op voorhand geen datum geprikt. Wij zijn begin juli gewoon naar verschillende zalen gaan kijken en bij de zalen die ons interesseerden hebben we de data die nog vrij waren opgevraagd. We waren inderdaad wel geschrokken dat dit er nog zo weinig waren. Wij hebben ook gekozen om op 1 mei 2009 te trouwen. Je moet dan wel je burgerlijke trouw vooraf plannen, maar we vonden het wel een leuk idee. Elk jaar op je trouwdatum vrijaf...

Succes met je zoektocht.
Marleen

Els
17-7-2010
 Meld misbruik26-8-2008 10:24:44

Hey,
ik wil je niet de stuipen op het lijf jagen, maar ik zou er toch serieus mijn werk van maken: wij hebben half juli onze feestzaal vastgelegd (Salons Caipirinha), en we hadden onze datum vooropgesteld, maar hebben hem een week moeten opschuiven omdat hij al bezet was: raar maar waar: we spreken wel degelijk van 10 juli 2010 was al bezet, het is dus 17 juli 2010 geworden. En wij dachten dat we nog alle keuze gingen hebben... Twee jaar op voorhand... Maar we wilden per se die zaal, dus ja, verleg je je datum dan maar he...
Met andere woorden: begin er maar aan!!! (Wij wilden wel een zaterdag, en in de grote vakantie, vermits ik in het onderwijs sta... Dus ja: die zijn heeeeeeeel snel bezet!)
Veel plezier nog!
Els

Sarah
30-5-2009
 Meld misbruik26-8-2008 10:26:53

Wij trouwen ook in mei en hebben onze feestzaal al in februari vastgelegd. En bij ons was het net op tijd, want twee weken later was er nog iemand anders op dezelfde dag. Het is echt afhankelijk van welke zaal je kiest. En hoeveel zalen zij in het gebouw hebben. Ik zou me nog niet te druk maken, maar ik zou er toch zeker dit weekend mee beginnen. Kwestie van te trouwen op een datum die jullie aanstaat. Er zijn maar 4 vrijdag en 4 zaterdagen in een maand he :-)

Succes!!
Groetjes,
Sarah

www.30mei2009.bruiloftsite.nl

Nancy
30-5-2009
 Meld misbruik26-8-2008 11:04:01

Hallo,

Ik zou er snel aan beginnen hoor!

Wij zijn half juli naar zalen gaan kijken. We hadden geen specifieke datum. Het moest alleen in mei of juni zijn wel, meestal kregen we maar 1 vrije zaterdag meer.

Onze trouw zal uiteindelijk doorgaan op 30/05/09.

Veel succes met de zoektocht!

Muriel
20-9-2008
 Meld misbruik26-8-2008 11:59:04

laat je maar niet te veel opjutten. wij zijn dit jaar in januari beginnen kijken en trouwen nu op 20 september.
Is dus echt wel te doen.
groeten
Muriel

s
1-6-2007
 Meld misbruik26-8-2008 14:09:27

Schrik moet je niet hebben, maar er nu wel achter zoeken!
Mei is een populaire maand om te trouwen.
Wij zijn in februari getrouwd en behalve van de 14feb-paartjes heb je dan niet veel concurentie. 6 maanden was voor ons ruim voldoenden, maar hadden we dezelfde zaal in mei willen hebben dan zouden we op annulatie moeten gerekend hebben.

Katrijn
12-9-2009
 Meld misbruik26-8-2008 15:52:13

Hoi!

Wat hier reeds gezegd geweest is, klopt allemaal, maar heel veel hangt af van de soort zaal die je zoekt. Is het een gekende zaal met een goede naam of is het eerder een minder gekende zaal, dat maakt veel verschil uit.

Wij trouwen in september 2009 en zijn 2 weken geleden beginnen rondbellen. We hadden een 5 tal zalen die we wel leuk vonden geselecteerd (4 gekende zalen en 1 minder gekende)en uiteindelijk bleven er op de dag dat wij wilden trouwen, maar 2 mogelijkheden meer over. Een aantal gekende zalen uit de buurt waren al voor anderhalf jaar volboekt, op een paar data na... 'k Moet toegeven dat ik hier ook even van schrok. Van de 2 zalen die wel nog vrij waren, was de ene zaal heel gekend, de andere minder.

Zalen vind je dus altijd wel, maar indien je er echt één wilt die heel gekend is, denk ik dat je toch snel in actie gaat moeten schieten.

Veel succes met je zoektocht!

anke

Meld misbruik27-8-2008 8:01:23

blijf maar ademen ;) ik zou niet te lang wachten maar schrik hebben is een groot woord ,,wij hoorden dat ook en ene maand na ons besluit om te trouwen hadden we toch een zaal die ons aanstond,, succes bij u zoektocht

Gerlinde
2-8-2008
 Meld misbruik28-8-2008 14:45:56

Hey,

Wij zijn begin deze maand getrouwd en onze feestzaal stond al vast van in februari 2007. Nu, wij zijn dan ook in de zomer getrouwd en alles stond toen al goed vol geboekt.

In mei heb je natuurlijk minder huwelijken dan in de zomer, maar er zijn ook wel communies en deze vallen meer en meer op zaterdag.

Mocht ik jullie zijn, zou rustig uitkijken voor een feestzaal en zorgen dat je één vastliggen hebt tegen november.

Groetjes,

Gerlinde

Mieke
30-5-2009
 Meld misbruik28-8-2008 16:35:16

Iedereen alvast bedankt voor de vele reacties. Ik heb ondertussen een zevental feestzalen gevonden in de buurt die nog vrij zijn. We hebben een afspraak gemaakt voor dit weekend, dus ik denk dat het wel in orde komt, dat hopen we in ieder gevel.

groetjes

Inge
23-5-2009
 Meld misbruik28-8-2008 16:44:24

Wij trouwen ook op 30/05/2009 en wij zijn anderhalve maand beginnen zoeken. 'k Moet toegeven dat wij het al zeer moeilijk hadden om een zaal te vinden. Mei is echt heel populair, zoals voor ons vervoer was er slechts nog 1 bus mogelijk voor die dag bij diegene die we wilden gaan en 'k moet eerlijk zijn zij hebben toch wel 8 bussen. Dus niet panikeren, maar niet meer wachten is toch ook wel mijn boodschap.

Nancy

Meld misbruik14-1-2009 12:36:46

Wij trouwen 30 mei 2009 en zijn alles pas gaan regelen vanaf 25/12/2008,maar tot hiertoe hebben we niet veel tegen gekomen wat al volzet was.
Ik moet wel zeggen dat wij budgetvriendelijk gaan trouwen.

Groetjes,

Nancy

Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)

Like ons op Facebook
Foto Albums
Nieuws
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...