TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om
zijn/haar persoonlijke pagina te openen.
Barbara
4-11-2005
|
27-5-2005 14:59:00
wij trouwen op 4 november, dat komt al wat in de buurt :)
|
|
gert
12-11-2005
|
27-5-2005 14:59:36
Hey Kathleen,
Leuk om te lezen dat er ook nog koppels zijn die trouwen buiten de traditionele zomerperiode. Wij trouwen op 12/11/2005 en krijgen al dikwijls de reactie : "amai, dan heb je zeker slecht weer ! Waarom trouw je niet in de zomer ?". Voor ons heeft die dag een symbolische waarde omdat we dan 6 jaar min 1 dag samen zijn (we hadden liefst den 13e getrouwd, maar dat is jammer genoeg een zondag dit jaar...).
Ik denk dat niet zo heel veel mensen in die periode trouwen, maar het heeft wel iets, vind ik. En wie weet is het wel een mooie, zonnige herfstdag of ligt er zelfs sneeuw!
Groetjes, Gert
|
|
sandra
10-12-2005
|
27-5-2005 16:00:51
Hey Kathleen en alle anderen die tegen de traditie durven ingaan! Ook wij trouwen in december, namelijk de 10de! En het weer: dat kan evengoed als in de zomer zowel meevallen als tegenvallen! Zoiezo zullen wij toch stralen!! En als je niet in de traditionele maanden trouwt heb je ook nog het voordeel dat je nog heel veel keuze hebt in alles. Zoals: feestzalen, fotografen die nog allemaal vrij zijn,... En bovendien vind ik dat een heel romantische periode, wij gaan alles in een kerstsfeertje steken... Hoe staat het met jullie voorbereidingen?
|
|
Evie
30-8-2008
|
27-5-2005 17:59:36
Hoi, wij huwen op 20 aug omdat we dan 6 jaar samen zijn. Moest het december zijn zou ik het zeker niet laten! Je kan het idd in een kerstsfeertje stoppen, heel leuk!!! groetjes
|
|
kathleen
3-12-2005
|
27-5-2005 18:30:28
Hey iedereen, leuk te lezen dat we toch niet de enige zijn.
Ook wij kozen voor december omdat we eens iets anders wilden. Bovendien vinden wij de kerstperiode een heel romantische periode en ben ik vorig jaar op kerstdag ten huwelijk gevraagd. Redenen genoeg dus om te kiezen voor december.
Ondertussen hebben wij de feestzaal, de fotograaf en de dj al vastliggen. Ook onze ceremoniemeester is al gekozen en ben ik enkele weken geleden ook voor mijn trouwkleed en schoenen geweest. Ik wou eerst nog wachten op de volgende collectie maar de dame van de winkel raadde mij dat af gezien die collectie pas in oktober volledig binnen zal zijn. Zij vond het dan wat riskant om dan nog een kleed te bestellen. Geen probleem, vermits mijn droomkleed toch al in deze collectie zit :o)
We zijn nu stilaan begonnen met het verzamelen van teksten en liedjes voor ons misboekje. Maar dat gaat eigenlijk heel op zijn gemak, vermits we toch nog tijd genoeg hebben.
en voor de rest doen we het rustig aan. Af en toe werken we aan de bedankjes die we zelf willen maken en kijken we hier en daar wat rond voor ringen en drukwerk. Maar één ding is zeker ... we hebben nog w
|
|
kathleen
3-12-2005
|
27-5-2005 18:31:15
ik was iets te snel ....
ik wou dus zeggeen .... we hebben nog tijd dus we genieten van elk moment.
En hoever staat het bij jullie?
|
|
sofie
18-2-2006
|
27-5-2005 18:53:50
Hoi,
Wij trouwen op 18 februari, dus dat is ook nog winters hé... Ik vind het ook echt iets hebben in de winter te trouwen. In de zomer is voor ons zowiezo niet aangenaam: ik ben superallergisch, mijn vriend is een super zweter. Als je dan zo'n snikhete dag hebt met duizend en één pollen in de lucht... je ziet het al gebeuren :))
Zonder dat zouden we toch ook in de winter willen trouwen hebben hoor, ik vind die periode zoveel gezelliger...
NOg veel succes met de voorbereidingen allemaal... Inderdaad we hebben nog veel tijd, alles op 't gemakske :)
groetjes,
sofie
|
|
Vicky
9-9-2006
|
28-5-2005 13:59:57
Dag Kathleen
Ge hebt gelijk. Ik denk als ge u zo fixeert op het hebben van schoon weer dat ge wel eens heel teleurgesteld kunt zijn. In ons Belgenlandje zijt ge in feite van geen enkele maand zeker, zelfs in Augustus kan het nen hele dag regenen. En een winterse bruiloft heeft wel iets gezellig en romantisch vind ik.
Wij trouwen in mei, we doen ons feest 1 dag later dan de plechtigheid (dus op een zondag), vandaar dat we hebben gekozen voor het Pinksterweekend, zodat iedereen maandag vrijaf heeft en dus zondagavond kan komen vieren. We doen ook alles in het thema polé polé, dus dat moet een beetje zomers zijn hé!
Alvast veel succes!
Groetjes
Vicky
|
|
nathalie
10-12-2005
|
29-5-2005 21:40:36
Hoi allemaal
ook wij trouwen de 10-de december, mede ook omdat mijn vriend absolut GEEN zon- aanbidder is en omdat we de kerstperiode altijd zo romantisch vinden! Ik heb mijn jurk ook al uitgezocht en ben heel blij dat het een winterjurk geworden is... Maar zoals jullie al zeiden, in ons landje is het in elk jaargetij afwachten wat het weer betreft! Veel plezier allemaal, groetjes nathalie
|
|
Barbara
4-11-2005
|
30-5-2005 9:16:12
Beste bruidjes, Als jullie je jurk nu al gekocht hebben voor een bruiloft de komende winter, hoe hebben jullie dat dan gedaan? Zijn dat dan nog modellen van de vorige wintercollectie? Ik heb eigenlijk nog geen enkele winterjurk in een winkel zien hangen. Wij trouwen in november, en begin mei ben ik al eens met mijn mama op prospectie geweest naar de winkels waar ik eventueel mijn kleed zou kopen. En ze hebben ons allemaal gezegd dat we veel te vroeg waren, en dat de wintercollectie pas half augustus arriveert. Ik moet wel toegeven dat dit mij een beetje ongerust maakt... stel dat ik mijn goesting dan niet vind, dan is het nog minder dan 3 maand voor de trouw?? Ben benieuwd hoe jullie dit opgelost hebben... Groetjes, Barbara
|
|
nathalie
10-12-2005
|
31-5-2005 15:41:46
Barbara, Ik had denk ik gewoon geluk dat ik precies de jurk vond die ik super mooi vind en die in de winter past, maar je kunt ook nog altijd voor een gewone jurk met een jasje of zo gaan.
Het klopt inderdaad dat ik een beetje vroeg was voor de jurk, maaaar we hadden eerst voor om in september te trouwen aar vanwege allemaal papier kraam moesten we het een beetje uitstellen! groetjes nathalie
|
|
sandra
10-12-2005
|
2-6-2005 17:36:48
Hoi allemaal,
Ik ben mijn kleed vorige maand gaan kiezen, ben meteen verliefd geworden en heb het dus ook maar meteen besteld. :-) In feite is het geen winterkleed, maar er is wel een sjaal bij (gelukkig maar). Men heeft mij trouwens altijd gezegd dat er maar een heel beperkte keuze is in winterjurken en dat de meeste bruiden eigenlijk gewoon een zomer/lente kleed combineren met een sjaal of bolero of zo... Ikzelf heb niet voor een traditioneel kleed gekozen: ten eerste is het eigenlijk een suite-kleed en daarenboven is het ook nog eens rood!! Denk dat dat wel heel mooi gaat worden in de winter :-) Ik zie er in elk geval naar uit. Eerste pasbeurt: 17 september! Ik kan niet wachten...
Groetjes, Sandra 10/12
|
|
|
|
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...
|