Nu Online
Momenteel zijn er 588 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

kledij wettelijke trouw

26-8-2008 12:02:18
Hallo allemaal!
Wij trouwen binnenkort voor de wet en pas later voor de kerk. Zijn er onder jullie nog die het zo doen? Ik vroeg me af wat je dan aan hebt voor de wettelijke trouw? Geef je daar veel aan uit of is het iets gewoons wat je later gewoon kan aandoen?
Groetjes!

riet

Meld misbruik

Reacties: 9 | Gelezen: 1125

eva
26-10-2008
 Meld misbruik26-8-2008 12:16:11

Wij trouwen ook op 2 dagen en ik was van plan een cocktail kleedje aan te doen dat ik achteraf ook nog kon dragen. Maar ik ben een heel erg mooi kort wit trouwkleedje tegen gekomen in Zweden toen ik daar was voor mijn werk! :-) En dus heb ik nu 2 echte trouwjurken, al zijn ze wel heel erg verschillend in stijl. Ik ben wel van plan om het korte kleedje ook aan te doen voor het dansfeest 's avonds op de dag van de kerkelijke trouw.

groetjes,
eva

M.A.
7-3-2009
 Meld misbruik26-8-2008 12:56:28

Ik heb een feestelijke rok en bijpassend truitje gekocht voor mijn wettelijke trouw. Dit is vrij feestelijk, maar ik kan dit nog afdragen om naar andere trouwfeesten en dergelijke te gaan.

annouschka
11-3-2010
 Meld misbruik26-8-2008 13:05:29

Ook wij trouwen in 2 keer!!!
En aangezien er een jaar tussen ligt houden we de wettelijke trouw ook wel feestelijk!!!
Feestelijke rok met topje (kan achteraf nog gedragen) en mijn vriend een bestaand pak met nieuw hemd. (heeft hij amper 2 keer gedragen)
De kindjes (onze kids) een mooie zondagse outfit, het dochtertje mijn mandje van mijn eerste communie waaraan de ring van mij hangt aan een lint en mijn zoontje een oltimer autootje met in de koffer de ring van papa. Ik vind persoonlijk wel dat de ringen er al bij horen, hierbij zeggen wij op de gemeente ook een persoonlijke boodschap erbij. (moet je wel navragen of dat kan)
Daarnaast heb ik een bescheiden bruidsboeketje met corset en een stuk voor op de wagen. trek je vooral niets aan van de prijzen hier genoemd over de boeketjes. Ga maar eerst een te rade bij je plaatselijke bloemist. (ook ik ging met een bang hart maar die prijzen die hier circuleren, daar kreeg ik echt al iets speciaals voor zulle)
Daarna lekker uit eten met ouders, zussen en getuigen met daarna een huwelijksnacht in een suite.
Voila, hopelijk heb je iets aan deze informatie!!

annouschka
11-3-2010
 Meld misbruik26-8-2008 13:07:36

En nog vergeten...
Op de gemeente kan ik een cd afgeven met achtergrondmuziek, liedje om binnen te komen en terug naar buiten te gaan.
Hier komen veel italiaanse liedjes op terug. (een knipoog naar ons huwelijk in Italië volgend jaar)

anuschka
30-8-2008
 Meld misbruik26-8-2008 13:18:14

Wij zijn ook op 2 dagen getrouwd! In oktober 2007 voor de wet en nu zaterdag 30/08 voor de kerk!
Voor de wet heb ik een mooie jeans aangedaan met daarop een blous en pulletje erover!

De haartjes ook laten opsteken voor die dag!

Groetjes

Kim
18-7-2009
 Meld misbruik26-8-2008 15:16:07

Hallo ,

Wij trouwen 4 weken op voorhand voor de wet en ik heb een wit kleedje gekocht die ik later gewoon kan dragen op een zomerse dag . Ik vond het wel belangrijk dat het ook iets wits of ivoor van kleur was .

Groetjes

Isabelle
4-10-2008
 Meld misbruik26-8-2008 16:20:57

Hallo, vorig jaar in oktober zijn wij getrouwd voor de wet en dit jaar in oktober gaan wij trouwen voor de kerk. (nog 39 dagen!) Voor de kerk is het alles op en aan: echt bruidskleed, vervoer, fotograaf, feestzaal,... Voor de wet was het eerder sober omdat we zoiets hadden van: volgend jaar gaan we alles organiseren zoals we het willen. Voor de wet was ik bij Mexx een deux-pieceke gaan halen, bruin-grijs van kleur. (in oktober vind je niet zoveel wit en dat hoefde ook niet voor mij). s'avonds zijn we iets gaan eten in een restaurant met ouders, grootouders en getuigen. Mijn man had een kostuum aan, maar wel een dat hij al had van voordien. Vrienden van ons zijn ook getrouwd voor de wet en zij hadden gewone kledij aan (en zijn nadien in de pizzahut gaan eten). Je moet gewoon doen waar jij je best bij voelt. Wil je iets chiques of eerder sober. It's up to you.

Els
17-7-2010
 Meld misbruik26-8-2008 18:13:01

Hey,
bij ons is het ook in twee episodes: we zijn in juni voor de wet getrouwd, en binnen twee jaar, 17/07/2010 trouwen we voor de kerk. Tegen dan moet ons droomhuisje er staan...
Ik ging aanvankelijk ook gewoon een mooie rok en blouse aandoen voor de wettelijke trouw, maar toen ik bij Pierre-Yves ging kijken wat de suitekledij kostte, om een idee te krijgen (had geen flauw idee van de prijzen!), werd ik verliefd op een suitekleed van Linea Raffaelli, dat eigenlijk ook als gekleurd trouwkleed verkocht werd... En ja... ben dus getrouwd in een eerste, gekleurd, echt 'trouwkleed': kleine sleep, bustierke en de nodige sierraden, schoenen en lingerie! (Moet tenslotte nog 2 jaar wachten :-) ) Dus ja: mij efkes laten gaan, maar iedereen vond het SCHIT-TE-REND! (En ik stralen natuurlijk!) Mijn man had een mooi kostuum gekocht dat hij nu nog kan afdragen, dus hij was ook in orde, maar voor een iets betaalbaardere prijs dan ik :-)
's Avonds zijn wij ook gewoon met de ouders, broers, zussen en grootouders in een restaurantje gaan eten en daarna een lekker dodooke gedaan. Het grote feest en de echte 'witte' trouwkledij komt nog! (Nog 690 dagen te gaan... zucht...)
Laat u maar een beetje gaan, de wettelijke trouw is uiteindelijk de officiële trouw he!
Els

Hélène
30-8-2008
 Meld misbruik27-8-2008 19:32:47

Bij ons was het ook apart. Mijn man heeft een kostuum aangedaan (hij draagt dat veel) en ik heb me gewoon een mooi bloesje en rok gekocht. Iets leuk dat ik zeker kan doordragen!
De rest kost al geld genoeg!

Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)

Like ons op Facebook
Foto Albums
Nieuws
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...