Nu Online
Momenteel zijn er 687 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

genodigden enkel voor dansfeest

26-8-2008 22:44:31
Zijn er mensen die het volgende gedaan hebben of zullen doen? Wij zouden enkele vrienden en kennissen niet willen uitnodigen voor het eten(aangezien we een zeer grote familie hebben en het te duur zou worden)We zouden ze wel bij ons dansfeest willen uitnodigen. maar hoe ontvang je deze personen? heb al gehoord dat ze mogen komen tegen het dessertbuffet. Maar zit je dan niet met een tijdsdruk voor het eten?
heeft hier al iemand ervaring mee gehad? of is van plan dit ook te doen? let me know :-)

natasha
23-7-2010
Meld misbruik

Reacties: 15 | Gelezen: 751

Tiffany
14-8-2018
 Meld misbruik27-8-2008 7:39:07

Hey,

wij doen dit ook omdat we met een grote familie zijn, voor de receptie enkel komen er 50 personen dan zijn er de genodigden voor het eten en avondfeest (200 personen) en enkel avondfeest en dessert 75 personen... Na het hoofdgerecht gaan wij naar de inkom en verwelkomen we iedereen en als iedereen aanwezig is, gaan we terug aan tafel om aan het dessert te beginnen...

Groetjes

Liese
9-5-2009
 Meld misbruik27-8-2008 8:25:13

Hoi Natasha,

wij zitten ook met een grote familie en gaan het als volgt doen: onze dichte familie en vrienden zullen met ons mee eten (samen ongeveer 45 man), en daarna komen onze neven en nichten, kennissen en de Leo's (club waar we bij zijn) voor het dessertenbuffet (dit zijn nog ongeveer 60 à 70 personen). Volgens onze zaal wordt dit heel veel gedaan. Wij zijn zo ook al een paar keer naar trouw geweest (dus enkel naar het dessertenbuffet en dansfeest) en ik vond dat prima.
Het enige wat ik bij ons jammer vind, is dat onze neven en nichten niet mee kunnen eten, maar dat zijn er 22 (+ partner geeft 44) en dat zou echt veel te duur zijn. Bovendien zien we hen niet echt vaak.

Veel succes ermee!

Groetjes,

Liese
09/05/2009

s
1-6-2007
 Meld misbruik27-8-2008 8:25:54

Zelf geen ervaring mee, maar dat wordt wel vaker gedaan om bepaalde gasten pas uit te nodigen vanaf het dessert.

Yasmine
25-4-2009
 Meld misbruik27-8-2008 8:59:49

Dag Natasha,

Dat wordt inderdaad wel meer gedaan; ik ben zelf ook twee keer naar dansfeest geweest.
Enige waar je volgens mij op moet letten, is dat het eten inderdaad niet te veel uit loopt.
De ene keer die ik heb meegemaakt, liep het eten een half uur uit. Gasten moesten in aparte ruimte wachten tot het eten gedaan was, en dan kwam het bruidspaar hen verwelkomen. Nu was dat niet zo erg, we kregen daar al drinken en we konden met de andere gasten al een praatje slaan.
De andere keer is het echter goed misgelopen. We waren uitgenodigd om 22.00 u. voor dansfeest, maar het eten was zo uitgelopen dat de openingsdans pas startte na 23.30 u. ! Bovendien was er geen afzonderlijke ruimte voor de nieuwe gasten, zodat die allemaal tussen de tafels van het eten in stonden. Omdat er ook geen extra stoelen waren, waren vele van de nieuwe gasten al moe van het staan wanneer het dansfeest pas begon. Een aantal is dan ook om 24u. al naar huis gegaan...
Misschien zorg je er dus best voor dat je een aparte ontvangstruimte hebt met wat stoelen, mocht het eten dan uitlopen ben je toch zeker dat de nieuwe gasten het ook een beetje comfortabel hebben.

veel succes

Jennifer
5-9-2008
 Meld misbruik27-8-2008 9:00:46

Wij eten enkel met de eretafel, en om 21 u. ontvangen we de gasten tijdens een receptietje van een uur om dan om 22 u. de deuren van de danszaal te openen en te beginnen met een openinsdans. Wij voorzien geen dessertenbuffet, maar een huwelijkstaart voor alle genodigden. Deze wordt stipt om middernacht met vuurwerk en muziek van Pirates of the Carrabien binnengebracht.

Cindy
13-6-2009
 Meld misbruik27-8-2008 9:34:55

Hey Natasha,

Wij gaan dit zelf ook zo doen. Eerst eten met een 45-tal mensen en nadien tegen een uur of 9 zullen bij ons ook de avondgasten komen, dessertbuffet wordt geopend, bruidstaart en openingsdans. Denk niet dat we in tijdnood gaan geraken want onze ceremoniemeester heeft het zo al mooi uitgekiend...

groetjes

Cindy
13/06/2009

www.kenencindy.bruiloftsite.nl

Laura
4-10-2008
 Meld misbruik27-8-2008 10:34:28

Hey Natasha,
wij doen dit ook. De mensen komen aan om 22u en worden door ons in een aparte ruimte ontvangen met een glas schuimwijn. Daarna gaan we met hen via de ruimte waar het dessertenbuffet staat naar de zaal. Zij mogen dus als eerste aanschuiven. In de zaal nemen ze plaats aan tafels (die totdat zij aankomen achter schermen 'verstopt' zitten). Ik maak me geen zorgen over etensdruk, maar we werken dan ook met een buffet. Ik heb wel gevraagd om de mensen die komen eten een kwartier vroeger aan tafel te laten gaan, zodat iedereen zeker tijd genoeg heeft om te eten. groetjes

Marianne
19-9-2009
 Meld misbruik27-8-2008 10:50:43

Hey Natasha,

Wij waren in eerste instantie ook van plan om eerst te eten met een "kleinere groep" (ook al 74 genodigden) en daarna de rest (nog 105 extra) te laten komen voor het dansfeest en dessertenbuffet + taart.

Maar dan kwam Stefans vader opzetten met de tijdsdruk en dat het eten altijd kan uitlopen, ... . We begonnen toen te twijfelen: hoe laat vraag je de mensen dan om te arriveren, willen we echt ons feest halverwege onderbreken om opnieuw mensen te ontvangen, willen we de extra stress om het uur altijd in het oog te moeten houden en moeten we dan ook geen avondsnack (broodjes of zo) voorzien voor diegene die niet hebben meegegeten.

Een ander probleem was dat we beslist hadden om nokels en tantes wel mee te laten eten en neven en nichten niet, Stefan heeft een héle grote famillie (langs moeders kant zien we iedereen 1x per jaar tot 1x per 2 weken, maar langs vaders kant heb ik misschien een 5-tal persoenen (van de 66) 1 keer gezien in 5 jaar) en wil niet de ene kant wel uitnodigen en de andere kant niet. Anderzijds zijn een paar mensen van onze vriendengroep ook neven en nichten, zouden we om de vrienden ook maar pas later te laten komen. Ik vind het echt moeilijk om te kiezen wie wanneer mag komen en wie niet. Zeker omdat we onze goede vrienden niet laten eten en nokels en tantes die ik nog nooit van mijn leven heb gezien en die ons dus ook nog nooit ergens voor hebben uitgenodigd (die Stefan zelfs al veel jaren niet meer heeft gezien) zouden dan wel mogen kmen eten.

Wij hebben nu beslist om iedereen gelijk te laten komen. We doen gewoon BBQ met buffet en daarna dessertenbuffet dit blijft heel de nacht staan. We gaan geen soep, voor- of tussengerecht geven en ook geen avondsnack. Hiermee hebben we de prijs voor het eten een stuk lager gehouden en past het nu (met wat schuiven)wel binnen ons budget om iedereen mee te laten eten.

Bij ons was het dus wel een iets andere siuatie, ik hoop dat ik je niet heb doen twijfelen maar doe gewoon wat jullie zelf wel willen.

Veel succes.

marieke
15-8-2009
 Meld misbruik27-8-2008 11:08:25

Je moet inderdaad opletten dat de maaltijd niet te hard uitloopt, dus ze niet te vroeg laten komen. Normaalgezien worden die gasten ontvangen met een glaasje champagne. Let wel op, dat die formule toegestaan wordt door de feestzaal. Ik ben eergisteren in een zaal geweest waar je slechts 20% meer mensen mag uitnodigen voor je avondfeest dan bij de maaltijd. Dus als je met 60 gaat eten, mag jeslechts 12 mensen extra vragen...

Kim
2-8-2008
 Meld misbruik27-8-2008 11:35:06

Hoi,
Vrienden van ons zijn naar een trouwfeest geweest waarbij ze zelf pas vanaf 22u30 mochten komen en zij waren hier niet over te spreken. Nu begrijp ik het trouwkoppel wel, ze hadden 200 mensen om te eten en 60 mensen die vanaf 22u30 kwamen. Onze vrienden kwamen toe rond 22u30 en het feest was al in volle gang. Ze werden zo een beetje bezien van wat komen die hier doen en ze hoorden er niet echt bij. Er bleef een kloof tussen de eetgasten en dessertgasten.
Als ze op voorhand hadden geweten dat dit zo fel voelbaar was, hadden ze niet gegaan.
Groetjes
Kim

Sarah
26-4-2008
 Meld misbruik27-8-2008 12:32:42

Wij hebben dit ook gedaan en dat is allemaal vlot verlopen. Ik denk dat je het best eens naar je zaal kunt gaan en hun vragen hoe dit normaal bij hen wordt gedaan.
Als je alles zelf organiseert, zou ik zeker iemand aanstellen die 'verantwoordelijk' is voor de bijkomers, zodat zij zich inderdaad een deel van het feest voelen.

Bij ons kwamen de dessertbufferters rond 22u30 toe. We zijn ze rond 23u gaan begroeten. Maar in dat half uurtje kregen ze een aperitief, dus dat was geen probleem. Ze mochten ook eerst aanschuiven aan buffet: zeker een aanrader!

veel succes
Sarah

natasha
23-7-2010
 Meld misbruik27-8-2008 12:50:12

bedankt voor de vele reacties, ben zelf ook een beetje bang dat het eten zal uitlopen. Wij zijn wat verplicht om neven en nichten uit te nodigen die van mij een 12tal met partner bij. Wij zien deze mensen regelmatig en hebben daar een superband mee.Maar Björn zijn familie telt er héél wat meer, kan zelf niet zeggen hoeveel er nu weer waren sommige die ik zelfs nog nooit gezien heb en Björn al heel lang niet meer. Hij heeft daar niet zo'n goede band mee omdat die familie echt te groot is. Maar ik kan het niet maken dat de mijne wel komen voor het eten en de zijne niet hé.

Tineke
13-9-2008
 Meld misbruik27-8-2008 15:39:12

hey,

Wij doen dit ook. We hebben dit goed met de zaal besproken. Als je duidelijke afspraken maakt moet dit wel lukken.
Zo mogen de mensen geen speechen geven tot het dessertenbuffet. En worden de mensen een kwartiertje vroeger aan tafel geroepen dan anders. Verder is er geen verschil.
Hij melde ons ook dat dit veel werd gedaan.

Veel succes ermee.

Cathy
24-5-2008
 Meld misbruik27-8-2008 15:51:53

Hoi,

wij hebben dit ook gedaan en dat is heel goed meegevallen. Je moet idd wel een (realistische) tijdsplanning maken in samepnspraak met de zaal en je daar wat aan houden maar dat is allemaal goed gegaan.

Bij ons waren de dessertenbuffeters er om 21H al (we wouden graag op tijd beginnen), ook in een apart stuk van de zaal. We zijn hen dan gaan begroeten en om half 10 hebben we de openingsdans gedaan. Het dessertbuffet is dan begonnen om kwart over 10.

Ik denk dat iedereen zich goed heeft geamuseerd.

Succes nog met de voorbereidingen!

Cathy
95 dagen getrouwd

aline
13-6-2009
 Meld misbruik3-9-2008 8:26:44

Wij hebben enkel de mensen gevraagd waar we een band mee hebben. Neven en nichten uit 3de knoopsgat hebben we niet gevraagd. Ook bijlange niet alle nonkels en tantes (en we zitten nog aan 120 pers). Ik bezie het zo: Het is onze mooiste dag, dus vier ik die met de personen die ik graag zie en niet met Jef en klein Pierreke --> voor het zicht van de familie! Gelukkig is mijn vriend hier ook mee akkoord natuurlijk. En het hangt er waarschijnlijk ook wel wat vanaf wie er wat betaald... Als de ouders alles betalen en dan zeggen dat ze alle zussen en broers, neven en nichten erbij willen, kan je al bijna niet anders...

Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)

Like ons op Facebook
Foto Albums
Drukkerij nodig?
www.carddreams.be Jouw droomhuwelijk, jouw perfecte trouwkaart. in Deurne
Carddreams.be is de kwaliteitswebsite waar je zelf gemakkelijk en voordelig jouw trouwkaarten kan maken en snel bestellen. Een prachtige bruiloft organiseren was nog nooit zo eenvoudig met de unieke collectie van huwelijksuitnodigingen van Carddreams.be. Meer info
Het Bruidsparadijs Alles voor uw huwelijk van A tot Z op 1 adres! in Merksem
Alles voor je huwelijk onder 1 dak: bruidsjurken (+ schoenen, lingerie, ..), ceremoniewagens, trouwauto's, trouwkostuums, suitekleding, trouwaccessoires als gastenboeken, kaarsen, drukwerk, trouwringen (één ring gratis bij jurk+kostuum+trouwringen), ... Meer info
Grafische Vormgeving bvba Toffe kaarten, die hartjes raken in Herentals
Kies een toffe trouwkaart. Bezorg tekst. Wij maken de trouwkaarten en leveren drukwerk. Trouwkaarten - gastenboeken - RSVP kaartjes - gadgets - en veel meer... Meer info
CartaRosa - Publibytes bvba Originele trouwkaarten van CartaRosa in Brasschaat
Jullie willen van jullie trouwdag een onvergetelijk moment maken en daar hoort een originele trouwkaart bij. CartaRosa is de nieuwste collectie hedendaagse trouwkaarten met een hip en trendy design die je online kan bestellen. Ook maatwerk en lasersnijden Meer info
Huyze Miekado Voor al uw drukwerk, bedankjes & accessoires in torhout
De eerste échte winkel voor trouwcadeautjes, gastenboeken,ringkussentjes, strooimandjes, enveloppendozen en trouwkaarten! Meer info