Nu Online
Momenteel zijn er 255 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

Jullie ervaringen met een drinkfeest?

27-8-2008 20:05:45
Dag toekomstige bruidjes!

Ik ben al een paar weken op zoek naar de "perfecte" feestlocatie, maar ik geraak er niet uit.
We willen +/- 210 gasten uitnodigen en we zitten met een beperkt budget aangezien we aan het bouwen zijn.
Toch willen we niet in het aantal gasten snoeien en zou ik graag op een mooie locatie trouwen.
Vandaag sprong het idee van een drinkfeest mij te binnen. Bijvoorbeeld eerst uitgebreid eten met ouders, broers/zussen en getuigen en daarna (rond 20u ofzo) de gasten ontvangen en ze iets te "snacken" aanbieden.
Ik was er eerst geen voorstander van, maar dit lijkt me geen slechte oplossing. Wie heeft zo'n feest al eens meegemaakt of zelf op deze manier een feest gegeven? Is het dan ook niet het beste om de gasten daar op voorhand van op de hoogte te brengen (zodat ze bij hun thuis nog iets eten vóór ze naar het feest komen)?
En dan nog een eerder persoonlijke vraag: wat zouden jullie verkiezen: een feest houden in een "gewone" feestzaal met aparte catering, maar alles zelf doen en een traiteur (BBQ) laten komen of een drinkfeest geven in een chiquere feestzaal met beperkt eten, maar daardoor je niets hoeven aan te trekken van het decoreren van de zaal, het opruimen e.d?

Alvast bedankt voor jullie reacties!

Vera
22-8-2009
Meld misbruik

Reacties: 5 | Gelezen: 1399

Annelies
13-6-2009
 Meld misbruik27-8-2008 20:18:02

Hey Vera

wij hebben er ook voor gekozen om enkel een 'fuif' te geven met dessertenbuffet en snacks om budgettaire redenene, maar ook gewoon omdat we het een heel leuk concept vinden.

Onze avond ziet er zo uit: wij eten in de zaal met de dichte familie rond 17 uur, om 19 uur houden wij een persoonlijke ceremonie in de tuin met al onze genodigden(hopelijk dus goed weer) en dus wordt iedereen ook om 19 uur verwacht.
Daarna (20uur) mag iedereen zichzelf gaan bedienen bij de bar en kunnen wij iedereen ondertussen begroeten.
Rond 21 uur doen wij openingsdans en kan het feest goed beginnen. Er zijn hapjes (hotdogs, loempia's, belegde broodjes) voorzien) gedurende de avond voorzien (en op is op). In de late avond volgt dan nog een dessertenbuffet.

Wij rekenen als budget ongeveer 25 € per persoon alles in begrepen. We hebben wel een mooie, maar vrij goedkope zaal gevonden die hun dranken afrekenen op basis van het leeg goed (dus niet per gedronken glas) en die is bijna aan aankoopprijs. FF was normaal gezien 19 €, maar uitbater raadde ons dit af omdat hij zelden meemaakt dat de gasten echt de 19 € benutten. Hij zou er zeker zijn broek niet aan scheuren, maar wilde er ook niet van profiteren zodat wij ons broek er aan scheuren. Dus hopen met die 25€ toch gemiddeld toe te komen.

We hebben tappers van de zaal die ook de opkuis zullen doen, maar iedereen moet zijn drankjes zelf gaan halen. (mensen drinken vaak op huwelijk veel omdat ze constant komen vragen wat je nog moet drinken).

Groetjes Annelies

liesbeth
11-10-2008
 Meld misbruik27-8-2008 21:49:04

Wij geven ook een trouwfuif voor ongeveer 180 gasten. We betalen voor elk van hen €5 voor de aperitief, €20 forfait van drank en €12,50 voor een zeer uitgebreid dessertenbuffet (ook met kaas en brood, en met een grote ijstaart). de zaal (niet zo groot, maar op en top af!) hebben we voor €300 en de DJ ook nog eens €300. Dit is niet super-super-goedkoop, maar wij moeten ons die avond van niets iets aantrekken. We laten ook maar een beperkt deel tafels en stoelen zetten omdat het de bedoeling is zoveel mogelijk te dansen.

In de vroege avond hebben we een diner met de dichtste familie (broers, zussen, (groot)ouders en vrienden die uit het buitenland overkomen). In totaal is dat zo'n 50 man à €40,00 pp.

Wij doen deze formule om 2 redenen: Moesten wij voor iedereen een diner moeten betalen, kwamen we er echt niet met ons budget. En bovendien heb ik een hekel aan lang aan tafel zitten. Je kan wel wat babbelen tussendoor, maar eigenlijk ben ik altijd een beetje aan het 'wachten op de volgende gang' precies... :-)
Voor ons is dit dus een goede oplossing!

En om nu helemaal te antwoorden op je vraag: ik verkies dus onze formule: alles tip-top in orde liever dan een uitgebreide BBQ in een mindere zaal.

Wij hebben trouwens op onze uitnodiging gezet: Wij nodigen u graag uit op onze trouwfuif! U wordt verwacht vanaf 20u30 in zaal...
Ze hebben ons gezegd dat je dat er best zo opzet zodat mensen weten dat ze thuis nog moeten eten, en ook best niet té vroeg laten beginnen. Naar 't schijnt denken mensen nogal gemakkelijk nog eten te krijgen als ze om 20u op een avondfeest zijn uitgenodigd!

Hopelijk ben je er iets mee!

Groetjes,

Liesbeth en Dirk
11/10/2008

Jennifer
5-9-2008
 Meld misbruik28-8-2008 8:54:10

Wij geven ook een dansfeest. Vooraf gaan we enkel met de eretafel eten en vanaf 21 u. doen we een uurtje lang receptie als ontvangst van de gasten (voor feliciaties en e.d.) en om 22 u. gaan de deuren van de feestzaal open. Achteraf komt er nog een laatavondbuffetje en om middernacht een grote huwelijkstaart. Wij vonden dit ook de beste oplossing.

Succes nog !

Groetjes,

Jenny

Kim
28-3-2009
 Meld misbruik28-8-2008 10:31:53

Hoi Vera

Ben al meerdere keren naar een dansfeest geweest. Verschillende zaken die wij al hebben gehad zijn: een fritkraam met snacks buiten aan de feestzaal. Een walking dinner met soepjes, broodjes, hamburgers, fritjes, warme hapjes,... En ijstaart voor iedereen.
Ook al kraampjes gehad met pitta, kippeboutjes, ribbekes,..
Dus het is maar naar wat je voorkeur van eten uitgaat.
Groetjes
Kim

Sofie
16-8-2008
 Meld misbruik28-8-2008 14:50:40

Hey Vera,

wij zijn 16 augustus getrouwd en hadden ook zo'n concept. De reden: omdat we niet houden van het stijve aan tafel zitten om dan pas rond 00.30 aan de openingsdans te kunnen beginnen.
Wij hadden bij de ontvangst vanaf 20.30 schuimwijn+fruitsap, borrelnootjes en chipjes
daarna belegde broodjes en allerlei hapjes (mini-pizza, mini-loempia, enz.)
Rond 23.00 hebben we onze openingsdans gedaan en een uurtje later ongeveer waren er nog puntzakjes frieten (wat de gasten hééél geslaagd vonden).

Je kan op de website van La Grange in Massenhoven kijken, daar hebben ze zo'n uitgewerkt concept.

Wij vonden het in elk geval heel leuk en ook de genodigden waren in de wolken. Het is ook weer eens iets anders dan wat ze traditioneel gewoon zijn hé.

Wat de zaal betreft: beter een zaal waar je zelf niets moet doen hoor! Dan kan je maximaal genieten van je dag, anders heb je daar ook nog geregel voor nodig en moet je familie en vrienden optrommelen om even te helpen. Na het feest ben je ook moe, dus niet veel zin om dan te beginnen opruimen!

Wij hadden onze zaal gratis, per persoon op het dansfeest was het 35 euro, met een forfait voor de dranken inbegrepen!

Op de uitnodiging stond bij ons: "we nodigen je uit op ons dansfeest met hapjes vanaf 20.30".

Veel succes ermee!

Sofie
al 12 dagen getrouwd

Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)

Like ons op Facebook
Foto Albums
Nieuws
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...