TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om
zijn/haar persoonlijke pagina te openen.
Katrien
9-8-2008
|
31-8-2008 7:08:04
Hey,
Gewoon voor de kerk trouwen omdat je een prachtig kleed hebt, zou ik persoonlijk niet doen. Trouwen voor de kerk, betekent dat je in iets gelooft en dat dit waardevol voor je is. Als je graag iets meer wilt dan enkel gemeentehuis kan je misschien een van volgende opties nemen? - Vragen in het gemeentehuis of je er een persoonlijk ceremonie van moogt maken. Wij hebben dit gedaan. We hadden een uur in het gemeentehuis, deden onze trouwbeloften, wisselden ringen uit, lazen persoonlijke teskstjes, hadden een muziekgroepje... Het gemeentehuis moet dit natuurlijk wel toestaan. - een ceremonie doen met rent a priest, de goede herder, ... - of gewoon de officiele ceremonie in het gemeentehuis.
Ik zou er niet mee inzitten om een echt trouwkleed aan te doen. Het is tenslotte jouw dag en je doet wat je wil. Je hebt het kleed sowieso van smorgens tot savonds aan en ik kan je het garanderen: je geniet ervan om je een prinses te voelen.
Groetjes, Katrien
|
|
Cindy
12-9-2008
|
31-8-2008 9:03:58
hoi ik trouw ook niet voor de kerk en toch doe ik een trouwkleed aan. trouwen voor de kerk moet zijn omdat je er beiden in gelooft. niet voor het kleed...
grts cindy 12/09/08 http://cindyenyoni.bruiloftsite.nl
|
|
Ines
3-10-2008
|
31-8-2008 10:19:31
Hey Carolina,
Ik heb ook een echt 'kleed' en wij trouwen ook enkel voor de wet. Voor de kerk was bij ons zelfs geen optie: het is al jaren geleden dat wij nog voet gezet hadden in een kerk (voor iemand anders' trouw, denk ik) of het moet zijn als toerist in het buitenland.
Het zou - in ons geval, ik het het niet over trouwen in de kerk in het algemeen, hé?! - dus geweldig hypocriet zijn om dan die ene dag wel te doen alsof je supergelovig bent. En ik ben de vrouw niet naar om iets te doen 'voor de schoon ogen van iemand anders' of 'omdat de traditie het zo wil'.
Ik ben ook een bruid-to-be met een maatje meer, heb mijn kleed wel gevonden in België (zelfs op voorhand kunnen passen, veel kleedjes zelfs) en was ook vertrokken met het idee om een broek te kopen. Maar 't is een trouwkleed van Marylise geworden. En toen ik mijn kleed voor de eerste keer aanhad, dacht ik ook niet dat er een bruid met een maatje meer stond...
Maar voor jezelf dus eerst uit waarom je precies in een kerk zou willen trouwen: uiteindelijk moet dat toch zijn omdat jullie er allebei zelf in geloven...?
Veel succes bij het doorhakken van de knoop!
Groetjes Ines 3/10/2008
|
|
sylvia
9-5-2009
|
31-8-2008 15:18:14
Hallo,
Ik ben ook een bruidje met eeb goeie maat meer, mag ik je vragen waar je in Nederland bent geweest.
Wel mijn schattíe is ook niet zo dat hij om de kerk staat te springen, zelf ga ik nu ook niet zo vaak naar de kerk, maar we geloven wel op onze manier, en zijn van oordeel dat je daarvoor niet naar de mis hoeft te gaan. Nu is het ook wel zo dat mijn schat al eens getroouwd is voor de kerk dus, enkel als we zijn huwelijk echt lieten ontbinden en annuleren wat wel wat met zich mee zou brengen zou dit weer mogelijk zijn, maar we doen het niet. Toch vond ik ook dat een huwelijk meer is dan alleen dat papiertje teken op de gemeente, voor mijn heeft het toch wel meer waarde dan dat. Dus welk alternatief heb je dan, een alternatieve viering, is hier dan een optie, wij hebben gekozen voor de goede Herder, omdat deze ook het beste aansluit bij onze verwachtingen en instelling, maar je kan evengoed kiezen voor rent a priest of vvv voor een vrijzinnige viering het is maar wat beter bij jullie past. op deze manier geef je dus ook een meerwaarde aan jullie huwelijk, of je dit dan laat doorgaan in een kerk of op een locatie naar jullie keuze kan je nog altijd kiezen. wij doen het in de tuin van onze locatie maar dan wel tegen de avondschemering ( kaarsjes ).
Denk er maar eens goed over na, jullie gaan zeker iets vinden wat bij jullie ingesteldheid en naar jullie verwachtingen is vinden.
Sylvia
|
|
Carolina
1-8-2009
|
31-8-2008 16:45:20
Hallo Sylvia, Ik ben bij XXL weddingshop en caab couture langs geweest. beide hebben website. Weddingshop in Vlaardingen (naast Rotterdam), Caab Couture (=ontwerpster)in Zevenbergen (naast Breda). Ik weet het nog niet goed, ben nog op offerte van c couture aan het wachten. De jurken bij weddingshop die ik mooi vond zaten rond de 1300 euro. Bij de ontwerpster heb ik wel een heel andere jurk laten teken. 2 verschillende dingen. Maar wat zou nu het mooiste zijn hé... Allemaal toch zo moeilijk. Ik vond het wel aangenaam dat de verkoopster bij weddingshop ook volslank is. Dan voel je je toch wat minder onzeker. Veel succes met je zoektocht en bedankt voor de tips Carolina
|
|
Veronique
15-5-2009
|
31-8-2008 17:31:14
Hoi Carolina
Ook wij trouwen enkel voor de wet en in eerste instantie gingen we het ook 'eenvoudig' houden. Njah, totdat je begint te plannen en websites begint te bezoeken :-) Wij denken zo, je doet het maar één keer dus doe waar je zin in hebt en waar jij/jullie je het best bij voelen. Wat dat kleedje betreft, ik heb ook een maatje meer een een tweetal weken terug heb ik hierover een berichtje op het forum gezet. Dat kleed bezorgde me nachtmerries en tal van slapeloze nachten. Wel ik ben heel content dat ik kan zeggen dat ik vrijdag een 'echt' trouwkleed heb gevonden. Denk er nog eens goed over na zodat je achteraf geen spijt hebt. Het is tenslotte jouw/jullie dag :-)
Groetjes en nog veel succes met de voorbereidingen. Véronique
|
|
Silke
15-5-2009
|
1-9-2008 7:56:59
Ik ben ook van mening dat je niet voor de kerk moet trouwen voor een kleed. Want dat is inderdaad een beetje hypocriet. Dan lijkt me een mooie alternatieve viering, waarin jullie volledig zeggenschap hebben veel mooier.
Ben trouwens ook een bruid met een maatje meer en heb heel veel keuze gehad hier in België. Heb over de 40 jurkjes gepast, maar ben meteen verliefd geworden op het eerste jurkje dat ik aanhad. Zo mooi en echt een trouwjurk. De verkoopsters hebben me ook attent gemaakt op een aantal troeven die ik zeker moest uitspelen als "zwaardere" bruid.
|
|
|
|
Bijzondere muziek voor die bijzondere dag
in Antwerpen |
Lillee's Land
in Tienen |
in Hasselt |
Rituelen voor mensen van nu
in Tielt |
Voor al uw drukwerk, bedankjes & accessoires