Nu Online
Momenteel zijn er 253 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

'verre ' familie

31-8-2008 20:09:51
Hallo iedereen, wij trouwen op 4 juli 2009, maar we zitten nog met een 'probleem'. De familie van mijn vriend woont op 80 km van bij ons. Nu zitten we in met de planning. Voor 's middags te eten, willen we alleen de dichte familie uitnodigen. Waar blijft de rest van de familie dan? Zij kunnen moeilijk even op en neer naar thuis gaan.

Heeft nog iemand zo een probleem gehad? Hoe hebben jullie dit opgelost?

groetjes

Cindy
4-7-2009
Meld misbruik

Reacties: 6 | Gelezen: 405

romina
27-6-2009
 Meld misbruik31-8-2008 20:15:16

Hoi

Mijn familie woont op 1u15 rijden van ons huisje en het gemeentehuis af.
De feestzaal zelf ligt centraal en is voor iedereen een uur rijden.

Wij nodige 's morgens de naaste familie uit. Deze gaan mee naar het gemeentehuis (ongeveer 20 personen) en nadien gaan we 's middags samen lunchen in een zaaltje kort bij het gemeentehuis.
Namiddag hebben we een huifkartocht voor deze groep georganiseerd en gaan we ondertussen foto's trekken. In de late namiddag na de tocht en de foto's gaan wij, de naaste familie naar de feestzaal. Hier volgt dan een receptie waar ook al het andere volk naartoe komt met aansluitend het avondfeest.

We vonden het niet kunnen dat het volk zo ver over en weer naar huis moest tussen de lunch en de receptie dus hebben we dit opgevuld met een huifkartocht. Misschien ook eens kijken of je geen leuke invulling vindt?

succes

Anne

Meld misbruik31-8-2008 20:19:40

Mijn broer had dit probleem ook, trouwde in de voormiddag, maar we hebben veel Nederlandse familie en die kun je moeilijk aan hun lot overlaten. Wij hebben voor hun (zonder ons) een broodjeslunch georganiseerd en daarna aansluitend een wandeling met een gids (vriend van mijn vader) daarna zijn ze gekomen voor het avondfeest. Wij hadden daartussen dan een receptie en een huifkartocht voor de dichtere familie waaronder er dan ook de foto's getrokken werden.

Groetjes

marieke
15-8-2009
 Meld misbruik31-8-2008 21:38:13

Ik ken het probleem! wij verhuizen binnenkort van de kust naar liederke (vl brabant)! Veel familie en vrienden wonen in de kust-regio (nieuwpoort, oostende,middelkerke, brugge) maar ook wonen heel veel vrienden en collega`s rond Brussel.
Een eerste oplossing om het de familie en vrienden van aan de kust makkelijker te maken, is dat we binnen twee weken voor de wet trouwen. Zodat we na de verhuis niet verplicht zijn in liedekerke te trouwen.En de familie en vrienden helemaal tot daar te laten komen.
Maar... dan wordt het wel wat moeilijker, dan geven we het feest volgende zomer in west-vlaanderen, en moeten al die mensen van regio brussel naar west-Vlaanderen komen voor een avondfeest...Dus ja, indien jullie ook voor mij oplossingen hebben...laten weten hé!

Silke
15-5-2009
 Meld misbruik1-9-2008 7:48:18

Wij hebben net hetzelfde probleem. Bij ons komen er mensen uit Nederland en mensen van wat verder weg.

Wijdoen eigenlijk niets voor deze mensen. ze krijgen een uitnodiging voor de kerk en het avondfeest. Zij moeten dan voor zichzelf maar uitmaken of ze eerst naar de kerk willen komen of niet.

Sommige hebben al wel lachend gezegd dat ze tussen de bedrijven door een beetje gaan citytrippen in antwerpen.

ellen
4-7-2009
 Meld misbruik1-9-2008 15:52:54

hey allemaal,

om dit probleem op te lossen hebben wij gemeentehuis- fotos en kleine lunch met suite - receptie - ceremonie en nadien avondfeest... zodoende zit je niet met die lege ruimte tussen de viering en het avondfeest...

groetjes ellen

Cindy
4-7-2009
 Meld misbruik1-9-2008 18:48:22

Allemaal al bedankt voor de reacties!!

Marieke, Je bent toch niet verplicht om na de verhuis in Liedekerke te trouwen, als alleen je vriend zich in Liedekerke bij de gemeente aangeeft, en jij pas als jullie getrouwd zijn?

Ik heb ook al gedacht aan een oplossing zoals Ellen, eerst burgerlijk huwelijk, dan eten met dichte familie, dan evt foto's en daarna pas kerkelijk huwelijk gevolgd door avondfeest?

Maar dan zal wel het avondfeest redelijk vroeg beginnen...

groetjes
Cindy

Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)

Like ons op Facebook
Foto Albums
Nieuws
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...