Nu Online
Momenteel zijn er 264 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

koortsblaas

1-9-2008 19:16:35
hallo
ik baal er zo van, ik heb een koortsblaas aaarrhhggggg. We trouwen 13/09/08, hopelijk is het tegen dan verdwenen. Ik heb nu zo'n plakkertjes gekocht om er op te doen en een zalf voor extra! Zovirax helpt alleen als het niet uitgebroken is .....
Hebben jullie nog tips
alvast bedankt!!!
wendy en patrick
13/09/08
http://wendy-en-patrick.bruiloftsite.nl/index.php

Wendy
13-9-2008
Meld misbruik

Reacties: 10 | Gelezen: 1651

An

Meld misbruik1-9-2008 19:24:32

hey, onmiddellijk naar apotheek gaan dat laten zien en dan krijg je net als mij wel een zalfje mee! Ik ken de naam niet maar het was iets dat ze daar zelf gemaakt hadden! en na twee dagen was het al bijna niet meer zichtbaar!

succes,

groetjes An

06/09/2008

Anne

Meld misbruik1-9-2008 19:25:46

Ik heb ook regelmatig last van koortsblaasjes, het zal wss na een halve week wel weg zijn. Ondertussen goed veel fruit en groentjes eten om je weerstand wat te versterken (koortsblaasjes komen vaak kijken bij stress en verminderde weerstand)
Veel succes

Groetjes

Marie-Anne
31-5-2009
 Meld misbruik1-9-2008 19:40:03

Hoi Wendy,
Ik begrijp je ongerustheid want ben daar zelf ook bang voor. 't Is idd in perioden van stress dat ze uitbreken hé.Ik zou persoonlijk niet met die plakkertjes werken, omdat ik al ondervonden heb dat het bij mij dan éxtra lang duurt eer ze weg zijn en de blazen nog groter worden...mss idd eens naar de apotheek zoals An voorstelt en dat wondermiddeltje gaan halen - ik zou trouwens wel willen weten wat voor zalfje dat is ! ;-) Veel succes, ik ga voor je duimen dat het weg is tegen 13/9 !!

isabelle
5-6-2009
 Meld misbruik1-9-2008 19:45:21

Hey Wendy

Ik heb ook altijd verschrikkelijk veel last van koortsblaasjes. Maar hier is iets dat echt helpt: het is antibiotica dat je moet laten voorschrijven door de dokter. Tis wel redelijk zwaar, maar na de eerste kuur of als dat dan nog niet over is, na de 2e kuur, heb je meer dan 6 maanden geen last meer van koortsblaasjes! De naam is aciclovir. Je moet 4 pillen per dag nemen, 5 dagen lang. Ik doe dit al een paar jaar zo. telkens er een nieuwe koortslip opkomt, neem ik een nieuwe dosis. Maar meestal is dat maar na 6 maanden terwijl ik er vroeger om de 3 weken of zelfs meer terug last van had. Echt doen geloof me. Als mijn dag er is ga ik dat ook preventief nemen.

xxx Isabelle
www.isabellecarlo5juni2009.bruiloftsite.nl

Elke
7-7-2007
 Meld misbruik1-9-2008 19:46:17

Hoi Hoi

Ik ken ook dit probleem en zelfs hele uitlopen van koortsblaren. Zalfjes helpn niet tegen die dingen heeft een dokter ooit tegen mij gezegd het is immers al te laat. Ik gebruik roodsel (is wel iets moeilijker weg e krijgen of tandpasta. Uitdrogen is de boodschap. veel succes

Groetjes EL reeds getrouwd.

Ps zoek eens onder deze topic heb toen ook om raad gevraagd

Wendy
13-9-2008
 Meld misbruik1-9-2008 20:45:48

bedankt alvast voor al de reacties,
ik heb van de apotheek ook nog lipactin gekregen (gekocht) dat is als het er al door is.
Mijn jongste zoon van 6 heeft het afgelopen 2 weken al gehad en ik had hier al gezegd ja hoor de volgende ben ik...
Pffttttt ....

Ik hoop echt dat het weggaat en anders toch ff naar de dokter voor die AB kuur

groetjes
wendy en patrick
13/09/08
http://wendy-en-patrick.bruiloftsite.nl/index.php

miranda
27-9-2008
 Meld misbruik1-9-2008 21:54:42

idd een oud middeltje uit grootmoeders tijd s'avonds na het tandenpoetsen tandpasta op de koortsblaasjes doen en laten opdrogen hier zo mee gaan slapen en s'morgens met lauw water voorzichtig afwassen.
ik heb dit jaren geleden es gelezen en toenertijd het artikelke uitgeknipt en aan mijn kapster gegeven die er zoveel last van had en de dure zalfjes van de apotheek hielpen haar niet. ze is me nog steeds dankbaar voor de tip.
lieve groetjes mirke

Floddermousie
3-4-2009
 Meld misbruik1-9-2008 22:52:34

Eventjes wat medische info mss ivm met de 'antibiotica' die hier aangeraden worden
aciclovir is geen antibioticum hoor, dit is een antiviraal middel (tegen virussen)
een antibioticum werkt tegen bacterieën, dit is iets helemaal anders

aciclovir is hetzelfde als zovirax, het bestaat zowel in zalf (lokale behandeling) als in pilvorm (systemische behandeling)

aciclovir in wat voor vorm dan ook voorkomt het uitbreken van de koortsblaren

de koortsblaren worden veroorzaakt door een herpesvirus, dit zit na de besmetting levenslang in het lichaam (in de zenuwbanen) en het komt tevoorschijn in perioden van verminderde weerstand (ziekte, stress,...)
antivirale middelen onderdrukken dit, maar er bestaat geen genezing
alle herpesvirussen zijn voor het leven

dit betekent dus dat aciclovir de koortsblaren zelf niet sneller doet genezen
dan ben je idd beter met een herstellende zalf etc

groetjes van een bruidje in spe die tevens in haar 7e jaar geneeskunde zit

Tineke
13-9-2008
 Meld misbruik2-9-2008 10:22:34

hey,

ik ken jou probleem. Ik trouw ook op 13/09 en zit hier ook met een koortsblaas op mijn lip. Ik ben direct naar de apotheek gefietst. Daar heb ik een zelfgemaakt zalfje meegekregen. Ik moet zeggen dit helpt vrij goed. Ze blijft heel klein en is zelfs al aan het minderen :d

Hopelijk graken we er vanaf

Liesbet
22-8-2009
 Meld misbruik2-9-2008 11:07:21

Hallo Wendy, ik heb af en toe ook koortsblaasjes en gebruik cyclovirum. Ik ben er heel tevreden van , want na 2 dagen was het al weg. Je moet het zeker wel minimum 5 keer per dag aansmeren.
Misschien in combinatie met de tandpasta gebruiken?
Veel succes! Het zal er weg zijn tegen dan!

Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)

Like ons op Facebook
Foto Albums
Nieuws
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...