Nu Online
Momenteel zijn er 164 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

Kids: Ja of neen?

3-9-2008 8:06:00
Hallo iedereen,
Ik zit met een (raar) probleem. Het is nog 283 dagen eer we trouwen, maar toch denk ik hier al over na hoor...
Normaal gezien zijn er, denk ik toch, geen kinderen op het avondfeest voorzien?! Toch?
Maar nu mijn probleem: Ons zoontje (dan zal hij 2,5 jaar zijn) is ons bruidskindje en die zouden we er graag bijhebben. Net zoals ons bruidsmeisje (3 jaar, kindje van mijn toekomstige zijn zus). Maar, en nu komt het, wat met het broertje van het bruidskindje (hij is dan 8) en mijn petekind (dan 11, maar die heeft dan weer een zusje van 9) en dan gaan mijn tantes misschien weer slecht gezind zijn omdat hun kids er niet bij kunnen zijn? Help ?!

Merci voor jullie reacties!

aline
13-6-2009
Meld misbruik

Reacties: 12 | Gelezen: 452

sarah
18-7-2008
 Meld misbruik3-9-2008 8:16:26

Hey,omdat ons dochtertje ook ons bruidskindje was,en ook de hele dag en een deel van de avond aanwezig zou zijn hadden wij besloten dat de mensen hun kinderen mochten meebrengen,en van de 25 kindjes die we verwachtte zijn er "maar" 6 meegekomen,waar we ook totaal geen last va nhebben gehad.

Ik vindt eerlijk gezegt dat je moeilijk het broertje van je bruidskindje kan wijgeren,kinderen van die leeftijd (en die 2 oudere van 9 en 11)kunnen zich best met elkaar bezig houden.
Wij hadden op de receptie wel een clown/ballonnenplooier vorzien,hebben ze toen heel nie gehoord of gezien.

Nathalie
3-7-2009
 Meld misbruik3-9-2008 8:19:09

Ons dochterje (5 jaar) is ook ons bruidskindje en zal aan wezig zijn op het avondfeest. Er zullen nog een 5-tal kindjes tussen 3 en 10 aanwezig zijn.Er wordt een bedje voorzien door de feestzaal waar ze als ze willen een beetje kunnen rusten.

Annelies

Meld misbruik3-9-2008 8:21:57

Hallo Aline,

Ik zit met een soortgelijk probleem. Onze broers/zussen hebben 2 kindjes. Deze zullen onze bruidskindjes zijn en zullen dus aanwezig zijn op het avondfeest (tot na het eten, daarna gaan ze naar huis).

Voor de rest voorzien wij geen kinderen (van nichten en neven bv.) op ons avondfeest. Nu is het wel de gewoonte in mijn familie dat nichten en neven ook hun kinderen meebrengen. Ik heb geen idee hoe ik nu duidelijk kan maken dat wij dit niet wensen.

Nog veel plezier met de voorbereidingen.

Groetjes,
Annelies

aline
13-6-2009
 Meld misbruik3-9-2008 8:39:44

Ja, ik weet ook wel dat ik het broertje niet kan negeren (dit had ik beter anders geformuleerd :-/). En idd, zij zullen best wel met elkaar kunnen bezig zijn. Onze kids zouden weggaan na het eten, maar wat ls de gasten hun kids meenemen? Je kan toch moeilijk op de uitnodiging zetten dat de kids na het eten weg moeten? Er is wel een appart zaaltje voorzien waar wij een tv (met dvd's) en speelgoed gaan zetten want zo'n hele dag in het gareeltje lopen is niets voor die kleine bruidskindjes hé.
Bedankt voor de tips en de antwoorden. Ik ga er zeker rekening mee houden.

Wij gaan op de uitnodigingen ook zetten:
bv: 'Jan Janssen en An Andersen'
en als we willen dat hun kindje meekomt zetten we er nog: 'en Mieke' bij of dan kan je 'fam. Janssen - Andersen' zetten.

Aline

Debby
8-8-2009
 Meld misbruik3-9-2008 9:43:16

Hey,

Wij hadden dat probleem ook!
Ik wou mijn 2 kindjes als bruidskindjes en zij zullen ook de hele dag en 'nacht' aanwezig zijn.
Dan was er een probleem met mijn nichtje (die 8 is en mijn bomma grootbrengt) en met het kindje van mijn getuige.Die wilden persee dat de kindjes ook naar de kerk kwamen(wat ik ook begrijp).
Aangezien we met een bus gaan heb ik samen met mijn ventje besloten, om ze ook bruidskindjes te maken.
Heb al wel tegen mijn bomma gezegd dat ze tot een uur of 6 kunnen blijven en dan naar huis moeten gaan, hoe ze dat gaan doen weet ik niet, maar is eerlijk gezegd ook niet mijn 'probleem', heb al stress genoeg aan mijn hoofd dat ik daar niet over wil piekeren.
Tegen mijn getuige heb ik dat nog niet gezegd.
Maar mensen begrijpen dat wel dat jou kinderen er zullen zijn en niet de rest hé!!!
Als je een receptie doet, laat dan de kids meekomen, maar zeg duidelijk tot zo laat...want geef dat dan anders een draai, er zijn nog mensen die dat hebben gevraagd voor hun kindjes en wij hebben dat geweigerd ;-)

Het is niet gemakkelijk om voor iedereen goed te doen..en er zullen altijd mensen of klagen of slechtgezind zijn....of op hun tenen getrapt zijn...maar laat ze maar doen!Het is jullie feest!!!

Geniet er van!

Groetjes,
Debby
8-8-2009

Stephanie
8-8-2009
 Meld misbruik3-9-2008 10:56:59

Hellokes,

Ook wij hebben een zoontje, hij zal dan 3 en half zijn. Maar voor ons is een huwelijk een familiaal feest en hebben besloten dat alle kids welkom zijn. Er zal bij ons ook een oppas voorzien zijn en accomodaties voor kids, springkasteel, spelletjes en zo verder.
Ik zou het niet aankunnen moest mijn zoon en de andere kindjes er niet bij zijn.

Groetjes!
Stephanie & Tim
25/07/09

Cindy
12-9-2008
 Meld misbruik3-9-2008 13:26:43

hoi
wij hebben gezegd dat niemand onder de 12 jaar aanwezig kan zijn omdat we echt een trouwfeest wilden waarop mensen niet constant moeten roepen tegen de kleine mannen dat ze moeten stilzitten etc... zo zijn de ouders op hun gemak.
1 van de 2 bruidskinderen is nog maar 9 jaar en komt ook mee. de rest blijft thuis en eerlijk gezegd heeft niemand er een probleem van gemaakt. ze begrijpen heel goed waarom ik dit doe.

grts cindy
12/09/08
http://cindyenyoni.bruiloftsite.nl

sarah
17-5-2008
 Meld misbruik4-9-2008 6:53:21

als je slim bent nodig je wel een paar kindjes uit. zodat jou zoontje wat gezelschap heeft.

kindjes van 9 jaar kunnen zich perfect amuseren met kleine mannekes

dat was toch zo op ons feest

Inge
27-9-2008
 Meld misbruik4-9-2008 9:14:36

Bij ons zullen ook de bruidskindjes (kindjes van broer en zus) aanwezig zijn. Bij de ene neemt de schoonouders ze mee, de andere blijft en tja, die is dus alleen, maar dat is mijn probleem niet. En als ze te lastige is, kunnen hun schoonouders er nog om komen. Er zal wel een kleintje aanwezig zijn omdat de mama nog borstvoeding geeft. Voor ons geen probleem.

sylvia
9-5-2009
 Meld misbruik4-9-2008 15:58:16

Hallo,
wij hebben besloten dat enkel de kinderen die de hele dag aan wezig zijn dus die van de suite aanwezig zullen zijn ook ´s avonds op het avondfeest alle gasten die ´s avonds komen vragen we zonder kinderen we kunnen al moeilijk de kinderen van overdag ineens weg sturen je kan ook niet verwachten dat de ouders uit de suite ze alleen laten heel de dag. de andere gasten das dan maar gewoon een avondje zonder kinderen he. en als ze het niet leuk vinden ja ze pech.
sylvia

vanessa
17-5-2008
 Meld misbruik4-9-2008 17:15:24

hoi,
wij hadden eerst gezegd niet onder 16 jaar.nu deed een tante van mijn man moeilijk omdat haar 2 zonen wel mochten en haar dochter van 14 niet;als dochter niet meemocht,kwame zij ook niet!hebben wij daar over gesproken gehad en beslist,oke vanaf 14jaar dan maar,omdat mijn man die tante er graag bij had.we belde ze dag erna terug om te zeggen dat we haar er dan wel bij wouden hebben,zei ze doodleuk"we hebben nu al andere plannen"
ze zijn niet gekomen,hebben geen kaartje meer gehad of iets van gehoord.
gelukkig begreep de rest van de familie het wel!
onze bruidskindjes(alle 2 18maanden toen) zijn gebleven tot 6u.

s
1-6-2007
 Meld misbruik4-9-2008 22:18:20

Ik vond persoonlijk dat kinderen niet op een bruiloft hoorden. Nu hadden wij wel makkelijk praten omdat we geen bruidskindjes hadden en toevallig ook bijna geen kinderen in de familie.
Ik wilde geen kinderen (jongeren) onder de 12 jaar. Met uitzondering van baby's van minder dan een paar maanden of borstvoedings baby's.

Wij hadden één baby van net 1 maand op de feest (met borstvoeding). Maar ook zonder bv was die baby welkom. Ik zou zelf mijn baby van 1 maand ook moeilijk kunnen achterlaten (al is dat compleet hypothetisch want ik wil geen kinderen.)
Eén persoon is niet gekomen omwille van haar bv. Zij moest ook wel van ver (100km) komen. Haar partner was er dan weer wel.

Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)

Like ons op Facebook
Foto Albums
Nieuws
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...