Terug naar overzicht
Hey,Wij trouwen ook op 13 september. Mijn geloften zijn af, die van mijn verloofde nog niet. Ik heb gewoon neergeschreven wat ik in hem bewonder, welke weg we al hebben afgelegd samen en wat de toekomst mag bieden. Hou het simpel en persoonlijk...Groetjes,Inneke13 sept 08
Wij trouwen 27 september en dit zijn onze geloften.Ik heb echt geweend toen ik die van hem las + ze lijken ook op mekaar maar ze zijn echt afzonderlijk geschreven :)Katleen, ik hou van je om wie je bent. Met jou wil ik oud worden. Ik beloof dat ik altijd van je zal houden, in goede en kwade dagen. Ik beloof je altijd mijn vriendschap, liefde, respect en trouw. Ik zal er zijn als je me nodig hebt. Ik wil je man worden want jij gelooft in mij en waardeert me zoals ik ben. Ik wil een goede vader worden voor onze kinderen en samen aan de toekomst bouwen. Ik ben blij dat ik jou leerde kennen en dat ik je nu kan vragen mijn vrouw te worden.Ken, bij jou kan ik mezelf zijn, je maakt me gelukkig, je maakt me compleet. Je gelooft in mij en waardeert me zoals ik ben. Samen met jou wil ik bouwen aan onze toekomst en van ons huis een echte thuis maken vol warmte, vriendschap en tevredenheid. Ik wil je vrouw zijn, je gelukkig maken vandaag en morgen. Ik zal als een goede mama voor onze kinderen zorgen.Daarom beloof ik je dat ik je voor altijd trouw zal blijven, in goede en kwade dagen, in ziekte en gezondheid, in armoede en rijkdom.Ik wil je liefhebben en waarderen alle dagen van mijn leven.
Hallo,effe een opmerking. Heb je al eens nagevraagd of zelfgeschreven beloftes toegelaten zijn? Er zijn priesters die dit niet willen. En als het wel mag zelfgeschreven zijn dan moet dit aan een aantal voorwaarden voldoen. Je mag niet gewoon zeggen van ik zie je graag om dit en dit en dat en bij jou kan ik mezelf zijn ed. Je moet echt iets beloven. (Dit had de priester ons gezegd) Wij zijn wel toegelaten de beloftes zelf te schrijven, maar persoonlijk vind ik de klassieker nog altijd het best:ik wil je man/vrouw zijnen ik beloof je trouw te blijvenin goede en kwade dagen,in armoede en rijkdom,in ziekte en gezondheid.Ik wil je liefhebben en waarderen,al de dagen van mijn levenDit is al jarenlang in gebruik en heeft echt wel een mooie inhoud. Al de dagen van mijn leven: dat betekent echt iets. Ondanks dat men niet weet wat de toekomst biedt, belooft men toch zijn trouw. En dat je elkaar graag ziet, dat weet iedereen want anders stond je niet voor het altaar. Deze belofte is oorspronkelijk overgenomen van de Anglicaanse kerk. Vooraleer de katholieke kerk iets overneemt uit een andere godsdienst moet het echt wel goed zijn, dat er echt niet beter kan. Dat wil niet zeggen dat ik zelfgeschreven beloftes van anderen niet graag hoor he, integendeel. Dat kan ook heel mooi zijn.Nog veel succes in je zoektocht. (in onze werkmap van de priester stonden er ook een aantal vbn, misschien heeft uw priester ook zo'n map met vbn. Dat kan ook inspiratie bieden)GroetjesIsabelle