Terug naar overzicht
hey Liese,ik ben samen met mijn verloofde al naar beide bestemmingen geweest. Wel om rond te trekken gedurende 4 weken, met slechts 1 a 2 dagen strand.In Mexico hebben wij het schiereiland Yucatan gedaan, en delen van Chiapas en Quintanaro. Super aanrader: hele toffe mensen, mooie stadjes, paradijselijke stranden, cultuur, maya tempels... Qua strand is playa del Carmen en Cancun absoluut te mijden, is extreem toeristisch. Het strand van Tulum is er eentje zoals op de ansichtkaartjes :-). Daar kan je een cabana (klein huisje) op het strand huren, zodat je vanop je terrasje de zon kan zien opkomen... Heel romantisch ;-)Ook over Cuba ben ik heel enthousiast, was echt een fantastische reis. In Cuba hebben we heel het eiland rondgetrokken, het is anders dan Mexico maar ook heerlijk. Een aanrader is bij mensen thuis ("casa particulares") logeren ipv hotel, heel leuk en je word er rotverwend door die mensen. Eventueel een snelcursus salsa volgen, je kan daar overal dansen - wij volgen al jaren salsa les dus dit was echt super voor ons. Wij hebben 2 daagjes strand gedaan in Trinidad, heel mooi en (toen wij er waren) heel rustig. Trinidad is ook een heel leuk stadje, maar geen typische "strand-bestemming".Laat maar weten als je nog iets wil weten!groetjesKirsten
Hey LieseWat bedoel je met niet té toeristisch? Je zit in Mexico nl. toch nogal gemakkelijk in het toeristische gebied. Het is geen land zoals België waar je op een dikke twee uur het hele land door bent gegaan. Buiten de hotels is vaak ook niet héél veel te beleven.Wij zijn naar de iberostar maya geweest maar we hebben eerst een rondreis gedaan met een huurwagen. Het was een heel mooie reis. Wij zouden zelf hier niet voor kiezen om te doen op huwelijksreis. Al zijn er héél wat mensen die dat natuurlijk wel doen.Wij waren voor verblijf + rondreis (huurauto) een 6.000 euro kwijt voor 18 dagen (reis inbegrepen)GroetjesPetra
Vooral opletten welke periode van het jaar je zou gaan. Jullie willen waarschijnlijk geen orkaan tijdens jullie huwelijksreis... ;-)Groetjes!x
Héy Liese,Ik ga in maart naar Mexico, gewoon persoonlijke voorkeur want Mexico spreekt me meer aan als Cuba. Wij gaan eerst 2 weken rondreizen en daarna strandvakantie, de hotelresorts zijn er echt de max!Je kan er met dolfijnen zwemmen, mooie maya sites gaan bezoeken,... maar aangezien jullie in mei/juni willen gaan zitten jullie niet met het orkaanseizoen.Hier op kantoor wordt ook meer Mexico dan Cuba verkocht, maar ja, daar moeten jullie nu geen rekening mee houden hé, je moet zien wat je zelf graag wil. Maar volgens mij ga je meer aan je trekken komen in Mexico qua cultuur, natuur, hotels... En NIET in Cancun gaan logeren want dat staat vol hotels en zit vol Amerikanen. Ik zou eerder de kant uittrekken van Playa del Carmen, Tulum...Succesjes, en je weet me te vinden als er iets is hé!GroetjesCindywww.kenencindy.bruiloftsite.nl