Terug naar overzicht
Ik had ook een kousenband, maar die ging ook lekker mee naar huis hoor!
Het enige wat ik hiervan weet is van stukjes op tv. De bruidegom trekt deze uit en gooit die tussen de mannen van het feest. De man die de band vangt is de eerstvolgende die 'de stap' zet. Is zowat hetzelfde als boeket van bruid.GroetjesKim12-09-2009
toen ik vorige vrijdag trouwkleedjes ging passen, vertelde de mevrouw van de winkel dat ze nu vaker en vaker een kouseband per 'opbod' verkopen aan de mannen, ze bieden zoals op een soort verkoop en wie meest bied krijgt hem mee...heb dit zelf nog nooit meegemaakt maar had al ooit iets in die aard horen vertellen, het fijne ervan weet ik ook niet, maar wie weet kom je dit hier wel te weten .. als ze dit nu echt vaak doen dan zal iemand van op het forum hier dit wel al eens meegemaakt hebben zeker?ben ook benieuwd naar welke reacties verder zullen volgen op je bericht,vele groetjesvanessawww.everyoneweb.com/23mei2009
Ik ken enkel de 'waalse' traditie van de kousenband en dan ook alleen van horen zeggen. Ik heb zelf beslist om dit niet te doen. de kousenband begint op de enkels en de mannen mogen bieden om deze omhoog te laten gaan. Per bod mogen zij de koudenband iets omhoog doen. De vrouwen op het feest mogen dan weer bieden om de kousenband terug naar beneden te doen. Je bepaalt eigenlijk zelf waar de grens ligt. Blijkbaar is hier veel geld mee te verdienen, maar ik voel me toch niet geroepen om dit te doen.veel succes ermeeIne14-02-09
Hallo Elke,Mijn man is ook van Wallonië en inderdaad bij hen is dit een echte traditie. Daarom hebben wij er een soort van tombola van gemaakt. Elke man in de zaal die wou meedoen kon een ticketje kopen. Dit voor 1 euro. Daarna trok de DJ dan het winnende nummertje. Die man mogt dan bij mij de kouseband komen afdoen en deze mee naar huis nemen. Het was zeer tof. Eerst was ik er niet zo voor te vinden maar achteraf gezien was het zeer leuk.Groetjes GwendolineReeds 91 dagen gehuwd!
Hallo,de kousenband per opbod verkopen had ik nog niet van gehoord! Hoe wij het zien, is dat de man de kousenband met zijn tanden naar beneden schuift en dan naar de vrijgezellen mannen gooit om te weten wie de volgende is die zal trouwen. Zoals met het bruidsboeket dus!
HalloIk trouwde pas (08/08/08) in Sint-Truiden en mijn kousenband werd per opbod verkocht. Hoe meer er geboden werd, hoe meer mijn kleed naar boven ging. De hoogste bieder mocht de kousenband uit doen. Uiteindelijk heeft het 205 euro opgebracht en het was een bijzonder leuk moment die avond. Het gebeurt ook dat mannen en vrouwen tegen elkaar opbieden. Bieden de mannen dan gaat het kleed naar boven, bieden de vrouwen dan gaat het kleed weer wat naar onder. GroetjesLiesbeth08/08/08www.wupenmolleke.bruiloftsite.nl
leuk idee Liesbeth! Trouwens, vond deze week kouseband in de zeeman voor maar één -twee euro, in het wit, blauw en zwart. Ik heb m alvast meegenomen in het blauw...Something old,something new, something borrowed (of hoe schrijf je dat), something blue...Dat laatste heb ik dus al!
ze verkopen ook kousenbanden (met of zonder blauwe strikjes) in de veritas!