Nu Online
Momenteel zijn er 511 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

Feestlocatie gezocht limburg

6-9-2008 13:49:56
Dag medebruiden,

volgend jaar stap ik in het huwelijksbootje, datum nog te bepalen, weet er iemand een mooie, gezellige locatie om het feest te laten doorgaan?
Regio zuid-limburg. Heb al een paar plaatsen bezocht maar kan niet goed kiezen.
Welk budget wordt er normaal aan een huwelijk uitgegeven gemiddeld? Heb ongeveer 150 genodigden.
Ik hoop dat jullie me een beetje kunnen helpen. Ervaringen?

Alvast hartelijk dank.
Groetjes.

Heidi
4-7-2009
Meld misbruik

Reacties: 12 | Gelezen: 958

Anja
25-4-2009
 Meld misbruik6-9-2008 16:36:52

Dag Heidi,

Wat het budget betreft: ik denk niet dat er een budget is dat "normaal gemiddeld" aan een trouw wordt uitgegeven. Alles hangt ervan af wat je wilt: buffet, uitgebreid diner aan tafel, fuif met hapjes,... mogelijkheden genoeg, en allemaal met een eigen prijskaartje.
Welke formule heb jij in gedachten ?

Liefs

Kristien
25-7-2009
 Meld misbruik6-9-2008 17:23:21

Dag Heidi,

Wij trouwen volgend jaar in het Bevershof in Bilzen, onze prijs ligt rond de € 53 pp.
En dat is nog weinig! Ik heb de indruk dat bufetten altijd iets duurder zijn...
Hier zit in:
- een ontvangstreceptie van 1 uur
- een ceremoniemeester
- 3-gangen menu aan tafel opgediend
- en 8h drank inclusief

Dit is de beste prijs/kwaliteit wat wij vonden.
Het eten is er altijd super!
Wat ook goed is is het Rubenshof in Alken, maar daar begon de prijs vanaf €60 pp...

groetjes,

Kristien

Caroline
9-5-2009
 Meld misbruik6-9-2008 18:28:20

Wij gaan ons feest houden in Hoeve Dewallef in Millen-Riemst.
We betalen 45euro per persoon voor een koud en warm buffet, een dessertbuffet en drank inbegrepen tot 4u.
Wij zijn zelf al eens naar een feest met deze formule op die plaats geweest en vonden het heel goed! Vandaar onze keuze. Zeker de prijs sprak ons aan!
Succes met je zoektocht!
Groetjes,
Caroline

Liesbeth
8-8-2008
 Meld misbruik6-9-2008 19:02:18

Hallo
Wij zijn pas getrouwd en hadden ons avondfeest in Het Speelhof te Sint-Truiden. Zij hebben verschillende zalen en de Tiendeschuur is er zeker de moeite waard, echt een originele locatie. Ons feest was op alle vlak tiptop in orde. Een aanrader!
Groetjes
Liesbeth
08/08/08
wwww.wupenmolleke.bruiloftsite.nl

diana
15-8-2009
 Meld misbruik7-9-2008 0:03:30

Hey Heidi en medetrouwers,
Wij wagen volgend jaar 15 augustus ook de grote stap en zijn ook nog op zoek naar een zaal. Eerste optie was de kleine Graaf in 's Herenelderen, maar we hebben 180 mensen en kunnen er maar 130 a 150 zetten. Als ik hier de prijzen lees, is het daar precies ook wel vrij duur. Het was daar 60 of 68 euro voor het buffet met 5 uur drank in. Twee uur extra drank kost 8 euro. Iemand ervaring met het "bijkopen" van uren drank? Is dat voordeliger of betaal je beter per consumptie bij?
Succes met het vinden van een zaal en al de rest en ik hoop stiekem dat jouw vraag ons ook een stuk verder helpt ;)
Groetjes, Diana

Heidi
4-7-2009
 Meld misbruik7-9-2008 0:45:29

Dag Diana,

ik denk dat het beter is te zoeken naar een formule dranken all-in de ganse nacht.
Er zijn plaatsen die dat aanbieden, maar voor een kleinere groep dan 180 mensen, voor zover ik weet.

Groeten en veel geluk.

Heidi
4-7-2009
 Meld misbruik7-9-2008 0:47:42

Hallo allemaal,

mercikes voor jullie respons. Anja, ik had graag een buffet, misschien wel een landenbuffet in gedachten. Op mijne trouw zijn er veel jonge mensen en ik weet dat die niet graag te veel aan tafel zitten.
Een geslaagd trouwfeest hangt natuurlijk af van welk soort gasten dat je hebt. Bij mij maken ze nogal graag veel plezier, jong en oud. Het is vooral voor mij van belang dat ik een all-in formule kan vinden, want er zal de ganse nacht veel gedronken worden. Als ik zie wat ze op gewoon feesten drinken, wat gaat dat dan niet zijn op een trouwfeest!!! Ik hou zelf wel van die chiquere zaken, maar die tellen na 1 of 2 uur extra aan voor de drank en personeel... De zaal moet vooral veel ambiance uitstralen. Ik hoop dat ik snel eruit ga komen.

Groetjes en bedankt voor de tips!

Els

Meld misbruik7-9-2008 10:56:43

Hey meid!

Wij gaan 25 oktober trouwen in WPC te Hoeselt. Zoals je reeds omschreef werken zij met een landenbuffet. Ook de prijzen zijn heel schappelijk! Let wel, deze zaak ligt op een industrieterein. Op een mooie tuin en zo moet je dus niet rekenen...

Hun formules vind je rechtstreeks op de site met prijzen en alles erbij!

Succes!

Els

www.elsenphilip.bruiloftsite.nl

Heidi
4-7-2009
 Meld misbruik7-9-2008 12:09:13

Hey Els,

ben al op huwelijk geweest in wpc vorig jaar. Eten was goed, ambiance ook. Wist niet dat ze daar landenbuffet hadden. Als het mooi weer is wil ik toch het liefst een mooie locatie.
Ik trouw maar 1 keer en dat moet toch erg speciaal worden dan.
Heel veel succes en plezier op uw huwelijksdag.
Groetjes.
Heidi.

Liese
9-5-2009
 Meld misbruik7-9-2008 18:34:32

Hoi Heidi,

wij zijn ook van Limburg en houden ons trouwfeest in De Baenwinning, één van de zalen van de organisatie Bart Claes (is vrij bekend in Limburg). Het is een prachtige vierkantshoeve met een mooie grote tuin eraan. Je moet maar eens kijken op www.bartclaes.be ! Het is niet goedkoop, maar het is algemeen geweten dat de feesten daar altijd AF zijn (heb dit zelf ook al meermaals mogen ervaren in de verschillende zalen).
Andere opties waar ik aan denk: De Barrier, de Abdijhoeve in Kelchterhoef en Elysée in Genk.

Succes ermee!

Groetjes,

Liese
09/05/2009
jurgenenliese.bruiloftsite.nl

Annemie
29-8-2009
 Meld misbruik9-9-2008 20:45:14

Hallo Heidi,

alvast proficiat met je verloving. Mijn vriend gaan volgend jaar ook trouwen. We hebben de Beekhoeve in Neerlanden gekozen (15/8/9).We vonden dit allebei een heel mooie hoeve met een grote binnenkoer. Ook de feestzaal zelf is echt de moeite (heel hoog plafond).Verder vonden we hof ten steen (ook in Zuid-Limburg) wel mooi, maar de catering is wat duurder dan in de Beekhoeve. Ik heb ook gehoord dat Bart Claes een nieuwe trouwlocatie heeft in de buurt van Diest. Het zou om een kasteeltje gaan. Dus mochten jullie problemen hebben met het vinden van een zaal dan hebben ze daar nog wel wat vrije data's. Verder heb je in de buurt van Diest ook nog het Sint-Jansbergklooster wat ook echt de moeite is. Deze locatie is wat minder duur dan de vorige twee, maar zeker de moeite om eens naar te gaan kijken. Ik ken een koppel dat daar onlangs getrouwd is en de reacties die ze gekregen hebben waren allemaal positief. Succes! Het is een vermoeiende klus maar jullie vinden je 'droomlocatie wel'.

Annemie

Nathalie
27-6-2009
 Meld misbruik12-9-2008 13:35:38

Hallo,

Wij doen volgend jaar ons trouwfeest in Hof te Rhode in Schaffen. Dat is net geen limburg meer denk ik, maar het ligt er wel dicht aan ;)

Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)

Like ons op Facebook
Foto Albums
Feestzaal nodig?
Kursaal Oostende Trouwen met zicht op zee! in Oostende
Het is opvallend & apart, romantisch & groots maar ook historisch & prestigieus. Je huwelijk krijgt een unieke en onovertroffen allure. Trouwen in Kursaal is een dag zonder zorgen in volle stijl! Meer info
Zalen 138b Beleef uw feest met zalen 138b! in Harelbeke
Zalen 138b biedt u een perfecte locatie voor allerlei evenementen. Van trouwparty's, feesten en recepties tot productpresentaties. Een feest in zalen 138b gaat over meer dan organiseren. Het gaat over samenzijn en fun! Vrij van drank en traiteur. Meer info
Hof Ten Bosse Stijlvol kader, fijne keuken, zorgvuldige bediening in Destelbergen
Wanneer u kiest voor Hof ten Bosse, dan opteert u voor een stijlvol kader, een fijne keuken en een vlotte en zorgvuldige bediening. Wij werken op de meest correcte manier, waardoor u niet voor financiele verrassingen komt te staan. Meer info
Feestzaal SCALA BVBA Feesten in een uniek decor... in Beveren
Wie op zoek is naar een verrassende locatie voor een huwelijk, familiefeest of bedrijfsevent, kan niet om Scala in Beveren heen: een unieke bioscoopzaal met heel wat troeven. Meer info
Den Orchidee Vakmanschap, motivatie, creativiteit en versheid van de producten zijn ten huize onze sterkste troeven! in Lokeren
In Den Orchidee is ieder feest een nieuw totaal evenement waar gelet wordt op de kleinste details, volgens de wensen van de klant. Wij doen maar 1 feest per keer opdat u kan genieten van een perfecte service. Meer info
Hof Van De Putte Uw feest ... onze zorg ! in Zegelsem-Brakel
Langs hobbelige kasseien, kronkelend door de ongerepte Vlaamse Ardennen, ligt de authentieke 16de eeuwse hoeve 't Hof Van De Putte. Verwen er uw gasten in het nostalgische Zegelsem waar Herman Teirlinck inspiratie vond voor zijn 'Maria Speermalie'. Meer info
Feestzaal Liefmans Catering with a heart in Oudenaarde
Ook op zoek naar eens iets "anders" ? Gelegen langs de Schelde te Oudenaarde is onze feestzaal, verbonden aan de brouwerij Liefmans, een unieke lokatie voor uw huwelijksfeest ! Elk feest is maatwerk en volledig naar uw wens. Meer info