Terug naar overzicht
Ik kan je niet helpen met je vraag maar ik zie dat je trouwt in september 2009, wij ook!! Wanneer jullie?Wij op 12 sept!LiefsSofie
Hoi,Het is makkelijker om in een andere kerk te trouwen dan in een andere gemeente.Als jullie de andere kerk/pastoor contacteren moet je dat vermelden en de meste hebben daar geen problemen mee.Wij trouwen voor de wet waar we wonen en voor de kerk waar ik vroeger woonde (mijn ouders nu nog).De kerk dicht bij waar wij wonen is ons ding niet en in het dorp van mijn ouders is er toch meer gezelligheid...GroetjesSofie19/09/2009PS : allemaal in september 2009 ;-)
Dit is perfect mogelijk. Wij gingen eerst voor de wet en kerk in dezelfde gemeente trouwen, waar we wonen, maar door omstandigheden kunnen we nu niet langer meer in die kerk trouwen en trouwen we nu in de kerk van waar mijn vriend afkomstig is dus dit zeker geen probleem.
Hey,Wij trouwen voor kerk in de gemeente waar ik nu nog thuis woon en in het stadhuis van de gemeente waar we volgend jaar gaan wonen (mijn vriend woont er nu juist). Dus dat gaat :) alleen motivatie hebben denk ik!Groetjes, Laura11 juli 2009
HeyOnze trouw is ook gepland voor 12/09/2009!!!Ik dacht wel dat je eerst voor de gemeente moest getrouwd alvorens men voor de kerk trouwt maar ben hier niet zeker van. Wij hebben gemeentehuis om 11u30 en kerk is gepland voor 15u.Groetjes
Hey,Als je in een andere kerk wil trouwen dan waar je woont moet je daar "toestemming" voor vragen bij de pastoor van uw parochie. Dit is eigenlijk een kleine formaliteit, de pastoor vult een papier in je mag trouwen in je kerk naar keuze. Zelfs al woont geen van beide echt in die parochie. Zo was het toen mijn kleine zus in april trouwde.Ik heb ook al gehoord dat je in een andere gemeente mag trouwen, hoe dat je dat doet weet ik niet. Mss best even in het gemeente- (of stad-) huisbinnenspringen.Wij trouwen ook 19-09-2009.Nog veel plezier.Marianne
Bedankt allemaal voor de reacties!Dan ben ik al gerust gesteld :-)Toch eens overwegen om in een andere parochie te trouwen.Onze datum is 12 september, we zijn volop bezig met de planning en zijn heel blij al een zaal gevonden te hebben. Dat is blijkbaar nog 1 van de moeilijkste dingen. We hadden 12 zalen en er was maar 1 die nog vrij was die dag. Gelukkig juist de zaal die we alletwee perfect vonden :-)LiefsKatty
Hey,wij zijn voor de wet getrouwd waar ik woonde en voor de kerk waar mijn man woonde. Ik heb enkel via mail toestemming gevraagd aan mijn eigen pastoor. En die was onmiddelijk akkoord. Ik heb geen papieren moeten laten invullen. Dus het is zeker geen probleem om op een andere parochie te trouwen. Bij ons was het zelf nog een andere stad.Groetjes,Sarah