Nu Online
Momenteel zijn er 342 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

plaats wettelijk huwelijk

9-9-2008 20:26:53
Hallo,

wij wonen momenteel in Brugge en zouden graag trouwen in het stadhuis van Brugge gezien dit super mooi is.
We zouden dit jaar nog de datum vastleggen, maar het probleem is dat we begin volgend jaar zullen verhuizen naar een andere stad. Als wij nu de datum vastleggen om te huwen in Brugge (we zijn hier nu nog voor enkele maanden gedomicilieerd) en we verhuizen dan begin volgende maand naar een andere stad, kunnen we dan nog steeds huwen in Brugge of moeten we opnieuw onze aanvraag doen in die andere stad?

Weet er hier iemand een antwoord op?

Alvast bedankt!

Sofie
11-5-2009
Meld misbruik

Reacties: 3 | Gelezen: 828

Sofie
11-5-2009
 Meld misbruik9-9-2008 20:28:06

kleine correctie...
is niet volgende maand, maar begin volgend jaar dat we verhuizen...

Daphne
20-9-2008
 Meld misbruik10-9-2008 9:39:57

Ik denk dat je 3 maanden ergens moet gedomicilieerd zijn om er ook te mogen huwen. Dus als je huwt binnen de 3 maanden na de wijziging van domiciliering, dan is het nog in Brugge. Je moet dat anders eens navragen bij de stadsdiensten.
Groetjes,
Daphne

evy
1-3-2009
 Meld misbruik10-9-2008 10:01:23

Best navragen bij de stadsdiensten. Ik wilde eigenlijk trouwen in mijn geboortedorp en wou zelfs desnoods mijn domicilie terug bij m'n ouders zetten.
1 probleem: m'n domicilie moest zeker een jaar voor trouwdatum daar staan. 1 jaar!!!
En zoveel tijd hadden we niet meer...jammer, maar wij trouwden dus in de gemeente waar we woonden. Nu kijk, 't is hier ook een mooie zaal hoor, heb er geen spijt van!

Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)

Like ons op Facebook
Foto Albums
Nieuws
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...