Nu Online
Momenteel zijn er 189 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

Cadeau ouders: een must?

11-9-2008 8:23:16
Dames, ik ben nog eens door onze kostenlijst aan het gaan (zien waar we kunnen schrappen), en ik stel me nu de vraag of een cadeau voor de ouders voorzien wel moet? Wij wonen al jaren niet meer thuis, onze ouders sponseren ook niet, dus ik zie niet in waarom. Bij wijze van bedanking (voor de opvoeding) hebben we al beslist dat we een brief gaan schrijven die tussen hun misboekje zal zitten. Ik denk dat dat sowieso meer waarde heeft dan een bos bloemen. Wat denken jullie hiervan?

Patricia
14-2-2009
Meld misbruik

Reacties: 8 | Gelezen: 490

Kim
8-5-2009
 Meld misbruik11-9-2008 8:53:10

hallo patricia
ik vind dat die brief genoeg zegt he. En zeker als jullie ouders niet sponseren vind ik dat een cadeau niet hoeft. Ik ben nog altijd van het principe, het is het gebaar die telt. En die brief is toch al een bewijs dat je er hebt aan gedacht hé.
Groetjes Kim

s
1-6-2007
 Meld misbruik11-9-2008 8:57:17

Ik vind zo'n brief een heel mooi gebaar!

Wij hadden ook geen bedanking voor onze ouders. Ik wist eerlijk gezegd niet eens dat dat gedaan werd. :-s Tot ik dat hier zo vaak op het forum zag terug komen.

lesley
20-6-2009
 Meld misbruik11-9-2008 10:11:23

Hey Patricia,

Wij zijn ook niet van plan om onze ouders een cadeau te geven tijdens ons huwelijk. Wij betalen ook alles zelf.
Misschien na het feest een mooie foto van jullie laten vergroten en inkaderen, is toch ook een mooi cadeau é.

Daphne
20-9-2008
 Meld misbruik11-9-2008 10:54:52

Mijn mama wil sowieso al heel lang mooie grote foto's van ons en mijn zussen, broer, schoonbroer en kindjes. Dus ga ik haar dat na de trouw bezorgen.
Groetjes,
Daphne

Elly

Meld misbruik11-9-2008 13:01:04

Wij hebben zelf ook geen breed budget maar ik woon ook al niet meer thuis en wordt niet gesponserd. Ik was wel van zin om ze een mooie trouwfoto cado te doe in een mooie kader of een mini fotoalbum.
En ze bedanken in de misboekjes en op de avondfeest in de speech.

Kathleen
6-9-2008
 Meld misbruik11-9-2008 20:51:07

Wij hebben ook geen cadeau gegeven op de dag zelf. Zoiets gaat toch nogal verloren op die dag, je bent met zoveel bezig, je ouders ook. Wij gaan (van zodra we onze fotootjes hebben) een mooie foto van ons laten inkaderen met een bedanktekst die ook in ons misboekje staat:

Er was eens een boom, een grote boom, die met zijn brede takken langs de waterkant stond. Op een zeker dag kwam er een man, gewapend met een mes. De boom hield van schrik het ruisen in, maar er was geen ontkomen aan. De man sneed de mooiste tak van de boom weg en nam hem mee naar huis. Drie dagen later kwam hij terug, en opnieuw werd de boom angstig en bezorgd en dacht: “Welke tak is er nu aan de beurt?”
Maar de man ging zitten aan de voet van de boom en blies op een fluit die hij van die tak had gemaakt. De boom luisterde en verstond het lied: “Hoor je mij, herken je mij nog? Ik ben van jou, uit jou hout gesneden. Ik zing voortaan mijn eigen lied, maar jou vergeten doe ik niet. Ik leef en zing en ik dank het aan jou.”

Symbolisch... maar ik denk dat ze daar heel blij mee gaan zijn!

shannah
1-1-2008
 Meld misbruik11-9-2008 21:36:57

wij hadden voor onze ouders wel een bloemstukje geregeld. dat kunnen ze laten drogen, en zo gaat het toch nog langer mee. maar toen we na onze prachtige dag thuiskwamen, viel ons ineens binnen dat de bloemstukjes nog in de auto stonden! gewoon vergeten te geven! dus dan kan je net zo goed achteraf een mooie foto geven met een tekst ;-)

groetjes
(3 weekjes getrouwd!)

Liesbeth
17-5-2008
 Meld misbruik12-9-2008 9:21:25

hey Patricia

Tuurlijk is zoiets niet verplicht.
Jullie moeten dat naargelang jullie situatie zelf wat aanvoelen.
Wij hebben dat wel gedaan omdat we onze kledij gekregen hebben van onze ouders, maar daarbuiten zie ik niet echt het nut van een cadeau aan de ouders geven.

Groetjes!

Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)

Like ons op Facebook
Foto Albums
Nieuws
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...