Terug naar overzicht
Hoi,Ik heb nog niet zoiets bijgewoond, maar ik weet nog dat ik vroeger als kind zo'n flesjes gemaakt heb, en dat gaf wel een mooi resultaat!Wat wij toen deden was niet met zand, maar met zout. Omdat dat zo wit is, kan je dat beter kleuren (en komt de kleur er goed door). Als je met zand werkt, krijg je waarschijnlijk minder opvallende kleuren (al kan dat wel mooier zijn om in je huis te zetten). Ik stel voor dat je het op voorhand al eens probeert wat het mooiste is.Hoe we dat gekleurd zout maakten? HEEL eenvoudig: je neemt een krijtje (stoepkrijt gaat het makkelijkst, omdat het zo groot is) en met een mes strijk je langs de kant, zodat je van het krijt in feite 'stof' afslijpt. Dat stof mengen met zout, en je hebt direct je kleur!Zoals ik al zei, kan je dat gemakkelijk en goedkoop thuis al eens proberen (gewoon in een glas of lege fles vb.) om het resultaat te zien. En als je het in de viering wil gebruiken, kan je thuis ook op voorhand het gekleurde zand/zout al maken.Veel succes ermee!GroetjesNele
Mijn zus trouwde in februari dit jaar. Ze wou ook eerder iets origineels in haar viering waar alle aanwezigen iets aan konden bijdragen. Ze zijn op volgend idee gekomen: hun huwelijkskaars was een lege vorm (een heel mooi soort vaasje) met hun namen op geschreven. Tijdens de viering moesten alle aanwezigen een voor een naar voor komen en een handje vol parafine (kaarsvet) in het vaasje doen. Op het einde zat dit vaasje dan helemaal vol en dat werd dan de huwelijkskaars die ze in de kerk hebben aangestoken. Héél mooi!Grtjs,Gwen
Bedankt voor de tips alletwee! Gwen: hoe deed jouw zus dat dan? Want parafine moet je toch warm houden? Had zij vuurtjes gezet ofzo??