Terug naar overzicht
Oh ja, ik ging ooit naar een huwelijksfuif met een pittakraam. Dat was een tiental jaar geleden en dan werd zoiets echt nog niet gedaan...Het is nog niet zo'n gek idee toch...(ps ben onlangs getrouwd en heb een traditioneel feest gehouden)
Hoi!Dit is toch niet ongepast? Ik vind dit eigenlijk een heel tof en origineel idee :) Deze mensen doen dat waarschijnlijk gewoon omdat ze dit leuk vinden, heeft mss helemaal niets met budget te maken. Ik zou dat alleszins wel tof vinden, vaak als je op de lijst iets geeft of stort kan je niets meebrengen naar de trouw buiten een kaart maar nu wel :) En zo heeft ieder zin steentje bijgedragen aan het huwelijk :) Ik zou met plezier meedoen!Succes nog met je voorbereidingen trouwens.Cathy112 dagen getrouwd
PS ook ik had een zeer traditioneel feest, maar ieder doet waar die zin in heeft, tis immers jouw trouwdag hé!
Ik ging vorig jaar ook naar een trouwfeest waar iedereen een taart mocht meebrengen voor het dessertbuffet. Zelf vond ik dit helemaal niet erg. Maar mijn ouders zeiden toen ook dat ik dit niet mocht doen op mijn trouw. Iedereen heeft daar een ander idee over. Ik zou het al niet doen omdat ik bang zou zijn voor de reacties daarop, maar eigenlijk vind ik ook dat het bruidspaar zelf kiest hoe ze hun feest organiseren. Ik vond dit helemaal niet erg, maar iedereen heeft daar een ander idee over. Tip voor wie dit wel wil doen: vraag dat dan aan mensen die je echt goed kent en waarvan je weet dat ze met plezier helpen!
Hallo,Dit hangt toch af van het feest dat je geeft... iedereen kiest dat toch voor zichzelf. Wij hebben ook een ander feest gegeven, maar waarom niet...groetjes
Hallo,Ik vind het toch ook een beetje vreemd... Mij lijkt zoiets eerder iets voor een verjaardagsfeestje, housewarming of gewoon feestje met vrienden. Het zou niet bepaald mijn idee van een huwelijksfeest zijn, maar als het koppel dat zo wil... Het is nu eenmaal hun dag hé.Groetjes
Een origineel idee is natuurlijk altijd leuk, maar het moet wel een beetje passend zijn bij de gelegenheid. Iedereen vragen om zelf een taart mee te brengen is goed voor een privéfeestje thuis voor één of andere verjaardag maar niet voor een huwelijk. Je moet voor een huwelijk toch altijd wel een beetje stijl aanhouden vind ik, je hebt touwens geen enkele controle over de kwaliteit van de taarten die de mensen meebrengen. Verzorg je gasten zoals jij het wil en doe het goed, laat de gasten niet het buffet bepalen.
Ik vind het best een leuk idee. Iedereen kan zo een beetje bijdragen aan het feest.. En zoals gezegd een huwelijksfeest hoeft niet stijf en deftig te zijn en kan wat mij betreft even 'los' zijn als een verjaardagsfeest in familiekring.groetjes, eva
Hoi Nathalie,ik heb hier nog nooit voor gehoord en vind dit eigenlijk voor een trouwfeest ook gepast, het is eerder iets voor een etentje onder vrienden ofzo. Zelf zou ik dit nooit in mijn hoofd halen, ik vind het net leuk om onze gasten te kunnen verwennen met een prachtig (door de zaal verzorgd) dessertenbuffet), maar ja, daar heeft iedereen een ander idee over natuurlijk. Zelf ben ik in Nederland ooit naar een trouw geweest waar blikken fruit op tafel werden gezet als nagerecht!Groetjes,Liese09/05/2009jurgenenliese.bruiloftsite.nl
hallo, laat ons één ding klaarstellen dat het voor ons raar is omdat we het niet kennen het is in onze cultuur niet zo alomtegenwoordig. Maar er zijn ook culturen waar dit absoluut normaal is bij mijn schoonzusje thuis is is dat niet meer als normaal daar wordt je bijna raar bekeken als je niets meebrengt af het nu kerst, verjaardag, doop of huwelijk is. Ook in Amerika zijn er regio´s waar deze traditie echt wel vaak voorkomt. Dus nee het is niet raar wij zijn het gewoon niet gewend, en bovendien heb je altijd wat bij wat jezelf zeker lekker vindt. Ik vindt het steeds erg leuk.het gaat zover dat ze op een huwelijksfeest bij de zelfgebakken taarten en deserten het recept aan de bruid wordt gegeven om haar echtgenoot zeker te kunnen verwennen.Sylvia
dit vindt ik persoonlijk wel tof. Heb onlangs van een vriendin gehoord dat ze naar een trouwfeest moest waar ze bij de uitnodiging een kaartje hebben bijgestoken wat mee te brengen. De ene een quiche, de andere een taart etc. Blijkbaar is er een gigantische picknick mee gehouden en het was echt super vertelde ze. Er stond op het kaartje dat een kadootje niet hoefde, enkel je goed humeur. Iedereen had voor zijn "opdracht" een eigen meesterwerkje gemaakt en het resultaat mocht er wezen. Ik zou me alvast volledig geven en een superlekker taartje klaarmaken om mee te brengen.
Ik vind dat een superleuk idee. Dan zou ik echt moeite doen om iets speciaals te maken van die taart, zoals de foto van het bruidspaar op chocolade, of een mooie spreuk op de taart... En zo lust iedereen zeker iets van het buffet.
Ik vind het ook een leuk idee, maar hebben ze dan niet héél veel taart over? Je brengt een taart per koppel, maar bijna nieand eet een halve taart hé, niet?Ik zou het zelf niet doen omdat ik alles in eigen hande wil houden ;-) en omdat ik vrees dat er dan 10 dezelfde soort taart gaat staan. Maar zou het wel enorm plezant vinden om op zo een feest uitgenodigd te worden.Zoals els en lieve zeggen denk ik ook dat je gasten wel moeite gaan doen om hun taart knap af te werken.