Nu Online
Momenteel zijn er 232 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

premies?

14-9-2008 18:18:30
Een trouw kost veel geld dat weet iedereen. En wij hebben ondervonden dat mensen niet echt vrijgevig zijn in het avondfeest ed.
Weten jullie hoe of waar wij ergens premies kunnen vastkrijgen? Hoe en waar we op kunnen besparen? Eventueel een idee om geld in het laatje te krijgen dat we kunnen gebruiken voor onze trouw?

Heeft nog iemand hier last van dat de familie (die vrij groot is) totaal geen of bijna geen geld geeft bij het avondfeest?

Ik zit er echt heel fel mee...

grtkes :-)

katleen

Meld misbruik

Reacties: 3 | Gelezen: 399

Ilse
30-5-2009
 Meld misbruik14-9-2008 18:33:49

Hey Katleen,
Probeer al zeker een overeenkomst met je traiteur te maken waarin je een forfait bespreekt voor de drank gedurende de hele avond. Reken een drie- à vier uur na afloop van het dessert. Beperk tot wijn/bier/frisdranken (geen champagnes of sterke dranken) en dan moeten ze je dat aanbieden voor max 12€ per man.
Probeer zoveel mogelijk zelf te regelen. Spaar geld uit op andere vlakken, zoals transport, bloemen (ze verwelken... beperk tot een minimum of probeer overeen te komen met een bruidspaar dat de avond voor jullie trouwt), en presentjes voor je gasten. Kies voor jezelf een mooie jurk, laat eventueel een mooie jurk maken door een naaister, en kies voor jullie beiden een leuk cadeau. Het is jullie dag !
Veel succes :)
Ilse

sylvia
9-5-2009
 Meld misbruik14-9-2008 19:30:11

hallo,
de premies krijg je maar pas na jullie huwelijk vaak moet je daarvoor een uitreksel uit jullie huwelijksboekje binnenbrengen.
bij de ziekenkas en soms ook van de gemeente de rest dat weet ik nu zo niet op je werk kan het ook zijn dat je meer krijgt.

Geld van familie krijgen hangt echt van familie tot familie af en dan nog soms krijg je meer van goeie vrienden dan je eigen familie. wij zelf zien dat ook altijd een beetje af maar 50€ vindt ik een absoluut minimum maar meestal is het vaak meer of nog een persoonlijk kado erbij waarvan je zeker weet dat ze het graag wilden hebben.

sylvia
9-5-2009
 Meld misbruik14-9-2008 19:58:13

oei verkeerd geklikt, vervolg:

Ivm met de forfait kan ik alleen maar zeggen als je een familie hebt die graag en veel drinkt is het zeker in je voordeel, maar als je weet dat ze niet zo veel drinken dan kan het ook goedkoper zijn alles op lijsten te zetten. het andere voordeel kan zijn dat je al op voorhand weet wat je gaat moeten betalen.

verder kan het goedkoper zijn je feest op een vrijdag te doen meestal zijn de zalen op zaterdag uitgeboekt en op vrijdag niet zalen zijn echt wel blij als ze ook op vrijdag een feest hebben, je moet wel durven vragen naar korting.

verder kan een goede traiteur ook goedkoper uitkomen dan een zaal met alles in een, als je gratis een zaaltje kan gebruiken of voor weinig geld zoals eventueel een parochiezaal ( zijn wel niet allemaal even mooi )kan dit zeker schelen en zeker als je niet voor een trasitioneel eetfeest gaat maar bv. een trouwfuif en de drank en toog door vrienden laat doen.

geld op voorhand is vrij moeilijk, soms kan een rekingnummer op jullie uitnodiging mensen ertoe brengen voor jullie feest te storten maar reken er niet op het is niet altijd zo, bovendien kan het zijn dat mensen nog eerder niets geven dan als je gewoon een envlopje vraagt.

oh eventueel deden je ouders aan voor huwelijkssparen dat krijg je ook na je huwelijk.

ik zou gewoon niet te veel verwachten dan valt het misschien heel goed mee.
verder geef niet meer uit als jullie willen, want het is idd veel geld waar je achteraf niets meer aan hebt behalve een herrinnering, alle sniksnak is leuk maar doe niet meer als je zelf wilten niet omdat het een ander misschien schoon of tof vindt. Geen volk uitnodigen om een groot feest te hebben,je kan ook een leuk feest hebben met een kleinere groep, dus wij nodigen geen gasten uit die mama en papa alleen kennen het is ons feest dus onze vrienden en zij die we wel uitnodigen maar niet zo close mee zijn komen of enkel op de receptie of enkel na het diner voor het dansfeest met desertenbuffet.

ik hoop dat je er wat mee bent.
groetjessylvia

Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)

Like ons op Facebook
Foto Albums
Nieuws
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...