TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om
zijn/haar persoonlijke pagina te openen.
sarah
17-5-2008
|
14-9-2008 20:15:38
hey, wij zijn getrouwd op bali. Tips... - je kan er s'avonds zonder problemen buiten komen - wij zaten in seminyak, dat is vlakbij kuta (uitgaansleven) seminyak is zo een beetje het mondainere gedeelte met trendy bars en restaurants. (hu bar, kudeta, living room, la lucciola) Nu ja, je moet ze wel weten zijn. Het is niet zoals bij ons dat er boulevards of dergelijke zijn - wij zijn gestart in ubud. hotel royal pita maha. PRACHTIG!!!!! In ubud zijn de aanraders: monkey forest, raften, quad rijden en ook restaurant mosaic. heel fijne keuken van een topchef. (150 euro per koppel voor 6 gangen menu, maar echt wel heel speciaal)
Kortom: mooie combinatie van strand, cultuur en natuur (vooral natuur in ubud moet je gezien hebben...)
Het is niet echt goedkoop... ook in seminyak is het eten niet goedkoop, maar zeker zo lekker als bij ons.
als je nog vragen hebt, laat maar komen!
o ja, zelf auto huren is denk ik niet zo handig. het verkeer is er op sommige plaatsen echt abnormaal chaotisch. ook andere verkeersregels als bij ons
|
|
Laura
18-7-2009
|
14-9-2008 21:36:44
Bedankt! Hoe lang vlieg je er uiteindelijk over? En hoe lang zijn jullie er geweest? Is het best om verschillende locaties te hebben of kan je vanuit één hotel het land verkennen? Ik ben echt een leek :o(... Alvast bedankt!
Groetjes,
Laura x
|
|
sarah
17-5-2008
|
15-9-2008 8:06:39
wij hebben een stop-over gedaan op hong kong. Vond ik wel een aanrader, maar 2 a 3 dagen is genoeg. (wel op voorhand excursies boeken) Daarna 3 dagen naar ubud... PRACHTIG! (toch de natuur vanuit ons hotel) Daarna 10 dagen seminyak. voor ons was dit genoeg, aangezien ons zoontje van 1,5 niet mee was en de mama dus heimwee had af en toe.
Wij waren er toevallig samen met een koppeltje van dit forum, waarmee ik mailde. Zij zaten ook eerst in ubud en vonden dit toch ook echt een aanrader. (vooral het raften, wat ook geschikt is voor onsportieve types ahum)
Wij gaan zeker ooit terug naar bali, en dat wil al wat zeggen want normaal doen we elke bestemming maar 1x
Wij zijn gevlogen van brussel - londen - hong kong - bali vlucht londen hong kong: 14 uur vlucht hong kong bali: 4,5 uur
Moest het niet zo ver vliegen zijn, dan gingen we waarschijnlijk volgend jaar al terug met ons zoontje.
Ik weet niet wat je te besteden hebt, maar er zijn echt prachtige hotels op bali.
wij hadden wel in de royal pita maha en in de samaya een ontbijtmenu. Voor 3 dagen is dit oke, maar uiteindelijk hadden we liever een buffet. Dan kan je eens gewoon kiezen ipv altijd omelet of pancakes.
Dat andere koppel zat in nusa dua, daar was wel minder te zien, maar hun hotel was ook super. (ik geloof iets met laguna)
Wat wel tof is, in veel van die hotels heb je een butler. Nu niet dat je daar veel gebruik van maakt, dat zijn we toch niet echt gewend he. Maar die brengen s'middags iets lekker op de kamer, of koffie met gebak enzovoort.
Verder zeker laten weten dat je op huwelijksreis bent, dan doen ze iets romantisch voor je
zowel ik als dat andere bruidje hadden ook vooraf op de site van het hotel iets geboekt voor onze bruidegom vb. diner voor 2 aan de ayung river, dat hadden wij dat andere koppel een tafeltje aan het strand
dus echt wel leuk.
kuta is trouwens denk ik niet een bestemming die je moet nemen. dan kan je beter vb seminyak nemen en met de taxi naar kuta. Dat is zo meer het lloret de mar van bali. Veel bars, winkels, disco's ed
|
|
lies
5-7-2008
|
|
|
Karlien
9-8-2009
|
15-9-2008 9:47:25
Wij zijn een week terug van onze huwelijksreis. We hebben een maand rondgefiets op Bali en Lombok. Als je wil kan je me mailen op karlien.buelens@gmail.com
K&W 9/aug/08
|
|
|
|
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...
|