Nu Online
Momenteel zijn er 657 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

verlovingsring én trouwring?

16-9-2008 8:55:01
Hallo iedereen,

ik zie zelf wel graag zo'n ouderwetse verlovingsring die dan samen met de trouwring aan dezelfde vinger wordt gedragen. Maar als ik wat rondsurf naar trouwringen, zie ik voornamelijk iets bredere, speciale ontwerpen, die ik ook wel mooi vind, maar die je niet samen kunt dragen met de verlovingsring! Maar met een mooie verlovingsring aan je ene hand en een mooie trouwring aan je andere hand, kan je later niet echt meer variëren hé. Wat doen jullie? Of zijn er ook die geen verlovingsring hebben?

Merciekes! x

katelijne

Meld misbruik

Reacties: 19 | Gelezen: 805

Claudia
19-6-2009
 Meld misbruik16-9-2008 9:04:08

Ik draag nu mijn verlovingsring rechts, en mijn trouwring ga ik links dragen .. :)

http://claudiaenbart.trouwen.com

lesley
20-6-2009
 Meld misbruik16-9-2008 9:37:38

Hey Katelijne,
Ik heb van mijn vriend een prachtige verlovingring gekregen en die is redelijk fijn, en voor mijn trouwring zal het een breder model zijn. Dus ben ik ook van plan om mijn verlovingsring op mijn één hand te dragen en mijn trouwring aan de andere hand.

Daphne
20-9-2008
 Meld misbruik16-9-2008 9:46:07

Ik heb inderdaad een verlovingsring en een trouwring die ik niet aan 1 vinger kan dragen, waardoor ik inderdaad niet meer kan variëren en de ring die ik voor mijn 21ste verjardag van mijn ouders kreeg niet meer zal kunnen dragen.
Groetjes,
Daphne

Ellen
11-7-2009
 Meld misbruik16-9-2008 9:53:36

Ikzelf ben superblij dat mijn vriend een mooie verlovingsring koos die ik later zal kunnen dragen samen met een trouwring aan mijn linkerhand.
Ik vind die andere ontwerpen ook wel mooi, maar vind het zoveel leuker om beide samen te dragen. Zo kan ik mijn rechterhand vrijhouden voor 2 mooie ringen die ik om beurt draag (oa een ring van mijn ouders gekregen toen ik 21 was en een hele speciale die ik zelf hb laten ontwerpen)

Groetjes
Ellen

Marianne
19-9-2009
 Meld misbruik16-9-2008 10:13:58

Je moet eens kijken bij http://www.duo-trouwringen.com/

Ik heb de bon uit een bruidsmagazine om het boekej met ringen te krijgen gebruikt.

Je krijgt dan een klein boekje met een heel aantal voorbeelden, én de adressen waar je ze kan bestellen.

Mijn vriend zal waarschijnlijk de trouwring van zijn overleden grootvader/peter als trouwring krijgen. Dit is een hele gewone simpele geel-gouden ring ik wilde graag een ring die er wel een koppel mee kan vormen, maar toch met net iets meer. Op internet vond ik ook niet direct mijn goesting, ook te breed, te speciaal, ... .
In het boekje stonden echt heel goede ideën, ook meer fijnere ringen, die e dus aan 1 vinger kan dragen met je verlovingsring.

Bij mij zal dat niet het gevan zijn omdat ik een (prachtige) wit-gouden ring met rrn rechte rand heb gekregen en onze trouwringen zullen geel-goud met een afgeronde rand zijn.

Sofie
19-9-2009
 Meld misbruik16-9-2008 10:29:54

Hoi,

Ik heb een prachtige verlovingsring gekregen en draag die nu links. Het is een moderne klassieke...
In het midden een dialant en langs beide kanten in de ring kleine princessen.
Wil ook het liefst de beide ringen op 1 hand/vinger dragen, dus wij gaan op zoek naar eenvoudge trouwringen.
Wij gaan bij de juwelier waar mijn verlovingsring is gemaakt en wij veronderstellen dat ze daar wel keuze genoeg gaan hebben en zoniet zouden we ze laten maken.

Dat is natuurlijk allemaal persoonlijk.
Ik heb twee vriendinnen die hun verlovingsring op het middenvinger dragen en dat is dan ook een moderne.
Hun trouwringen zijn dan ook breder en dragen ze appart.

ik hou graag nog wat vingers over voor latere gelegenheden ;-)

Groetjes

Amber
9-8-2008
 Meld misbruik16-9-2008 11:04:05

Hey,

Ik vind dat ook erg mooi. Maar aangezien wij graag dezelfde ringen wilden dragen hebben we toch gekozen voor een breder en moderner model. Wij zijn allebei vrij kieskeurig in zo'n dingen. Enkel een hele klassieke ring zou passen bij mijn verlovingsring. Die is ook vrij modern en breed. Ergens vind ik het wel jammer dat ik ze niet samen aan 1 vinger kan dragen, maar de trouwring is ook erg mooi op zichzelf. Nu heb ik aan beide vingers een betekenisvolle ring, en ze zijn allebei prachtig.
Als je dat echt graag wilt, zou ik net zo lang zoeken totdat je het perfecte paar ringen hebt gevonden waarmee jullie beiden tevreden mee zijn. En zo'n zoektocht is gewoon superplezant! :-)

Veel succes ermee!
xxx
www.thierry-amber.bruiloftsite.nl
al 38 dagen getrouwd

Inge
27-9-2008
 Meld misbruik16-9-2008 11:08:01

Tot ons huwelijk zal ik mijn verlovingsring links dragen, daarna steek ik hem op mijn rechterhand.
Tja, beide zijn witgoud, maar passen niet bij elkaar, hoewel ik van allebei weg ben.
Mijn verlovingsring omdat mijn ventje hem helemaal zelf heeft gekozen, daar ben ik zo fier op. Mijn trouwring, daar werd het oude goud van mijn overleden doopmeter in gesmolten.

katelijne

Meld misbruik16-9-2008 11:14:04

dank u voor jullie reacties. Het zal inderdaad een hele zoektocht worden, maar het gaat dan ook om iets heel speciaals hé :-)

wendy
12-9-2009
 Meld misbruik16-9-2008 13:06:35

ik heb aan mijn man te weeg gevraagd of ik mijn trouwring op mijn middenvinger mag dragen en hij vond dat ok daarmee heb ik nog een volledig hand vrij voor eens een andere ring te dragen en moet ik niet langs beide handen constant met ringen lopen en mijn verlovingsring is wit goud en mijn trouwring zal waarschijnlijk goud zijn maar da maakt allemaal niet uit tis gelukkig zijn met elkaar
da belangrijk is

Patricia
14-2-2009
 Meld misbruik16-9-2008 15:22:55

Ik ga gewoon mijn verlovingsring af en toe eens dragen, niet constant. Zo kan ik af en toe toch eens iets anders dragen!

Marie
16-5-2009
 Meld misbruik16-9-2008 16:17:43

Ik draag mijn verlovingsring aan mijn middenvinger. Mijn trouwring ga ik aan mijn ringvinger dragen...zo heb ik nog een middenvinger en een ringvinger vrij :-)
Groetjes!
Marie

Cecile

Meld misbruik17-9-2008 11:19:14

mijn vriend had mij verrast met een ring op maat (dus speciaal ontwerp van hem zelf) en nu gaan we op basis daarvan een trouwring laten maken in samenspraak met de winkel (AURA in Zele - www.aura-online.be )

Meilan
3-7-2008
 Meld misbruik17-9-2008 12:51:09

Ik heb mijn verlovingsring én trouwring samen aan de linkerhand. Omdat er in de verlovingsring een soort van schakels zitten was het heel moeilijk om een trouwring te kiezen, maar na lang zoeken is het toch gelukt. De twee ringen passen nu in elkaar door de schakels. Heel speciaal. Blijven zoeken, zou ik zeggen.

Carolina
1-8-2009
 Meld misbruik17-9-2008 23:08:32

Ben ik nu echt de enige zonder verlovingsring??? Wij wilden dan wat meer besteden aan onze trouwringen. Ik heb een leuke gezien van mémoire.

sylvia
9-5-2009
 Meld misbruik21-9-2008 11:18:50

hallo,
ik draag mijn verlovingsring rechts en mijn trouwring zal ik links dragen
mijn andere mode ringen draag ik meestal aan mijn middenvinger dus dat kan nog steeds.
overigens is mijn verlovingsring erg fijn en eenvoudig dus past er veel bij
onze trouwringen worden eigen ontwerpen en iets breder dan is het mooier als ze aan mijn andere hand zit.
mijn moeder heeft wel een ouderwetse verlovingsring en draagt samen daarbij een heel eenvoudige zonder versieringskes trouwring bij smal model.
dus ik zou zoeken tot je vindt wat je wilt.
groetties sylvia

Peggy

Meld misbruik16-10-2008 7:34:38

Je moet een afspraak maken bij Le Chapeau. Zij verkopen ook ringen en wel zéér mooie en je kan zelf de dikte bepalen.Ik ben daar geholpen door ook een Peggy, SUPER

Bart
13-6-2009
 Meld misbruik24-10-2008 3:11:22

Hallo,

Misschien wat laat om te reageren maar wij gaan voor onze trouwringen de mensen van perles d´amour laten komen, heb op hun website gekeken en ze zouden 800 verschillende modellen hebben.
Ik zou mijn ringen ook aan 1 hand willen dragen.
Ik wil een fijne simpele ring maar Bart wil iets specialers maar wilt dan ook weer dat ze matchen.
Maar dat is een zorg voor later :-)

Hopelijk heb ik je nog kunnen helpen.
Groetjes Laila en Bart

Leen
6-6-2009
 Meld misbruik8-3-2009 18:23:33

Ik trouw in Frankrijk (met een Fransman) en volg de Franse traditie: twee ringen samen aan linkerringvinger. Mijn verlovingsring is een solitaire en mijn trouwring is een klassieke ring, even smal als als de ring van de solitaire, zodat ze mooi samen passen.

Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)

Like ons op Facebook
Foto Albums
Nieuws
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...