Nu Online
Momenteel zijn er 314 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

Verloop trouwdag

16-9-2008 11:28:44
Dag liefste bruidjes,
ik ben een beetje aan het piekeren over hoe mijn trouwdag zou moeten verlopen; We trouwen op zaterdag 4 juli 2009 om 13u voor de wet.
De kerk zou ik rond 15u willen vastleggen. Van 13u30 tot 14u30 zou ik willen gaan eten met een beperkte groep kort aan het gemeentehuis.
De kerk ligt op een half uurtje rijden.
Dus mis om 15u.
Ik kan natuurlijk ook kiezen voor andere kerk aan het gemeentehuis.
Ik zou dan rond 16u30 foto's willen laten nemen om dan rond 18u-18u30 toe te komen aan de locatie waar het avondfeest zou doorgaan. Dat begint daar om 19u.
Mijne aanstaande zegt dat dit té druk zou worden en té haastig. Hij zou liever gaan eten om 11u30, dan trouwen voor wet en kerk achter elkaar. Dan extra receptie en dan foto's.
Ik zou graag jullie meningen hierover willen weten, dat zou ik erg op prijs stellen.
Alvast bedankt!!!
Groetjes xx

Heidi
4-7-2009
Meld misbruik

Reacties: 6 | Gelezen: 1093

Caroline M.
12-9-2009
 Meld misbruik16-9-2008 11:49:47

Jouw voorstel lijkt wel haalbaar, maar alles zit dan wel in de namiddag gepland terwijl je een hele voormiddag niet te doen hebt. Volgens mij gaat die voormiddag heel traag vooruit gaan. Zou je de fotoreportage niet in de voormiddag kunnen plannen? Dan kunnen jullie nog gezellig met jullie tweetjes ontspannen en genieten voor de drukte van die namiddag. Zo kan je alle tijd nemen.
Onze voorlopige planning is: 11uur stadhuis, vanaf 11u30 broodjes eten bij ons thuis en foto's van de familie tot 13u15, 13u30 kerk tot 14u30. Vanaf 15u foto's nemen. Half 5 middagreceptie tot half 7. Vanaf 7 uur avondfeest, maar zonder een lange receptie voorafgaand. Ik zou graag rond half 8 aan tafel gaan. Ik vind onze planning eigenlijk ook al zeer druk. Ik vind de tijd voor de fotoreportage nogal kort, maar met een middagreceptie kan het niet anders.
Hopelijk helpt dit je al vooruit.
Groetjes, Caroline

Tineke
13-9-2008
 Meld misbruik16-9-2008 12:29:07

hey,

Onze planning zag er als volgende uit:
07.30 : kapper
08.15 : maquillage
08.45 : aankleden
09.00 : ventje bij mij thuis + haoje en glaasje champange
09.30 : instappen auto's + foto's aan deur (10min rijden naar gemeente huis)
10.15 : gemeentehuis (was al kwartier vertraging)
11.00 : viering aan kerk (5 min rijden, en waren er net op tijd)
12.30 : foto's familie
13.oo : pick nick met bruidkindjes en fotograaf + verder foto's wij
14.30 : receptie
18.00 : eten familie
21.00 : dessertenbuffet

Dit alles liep vlot over in elkaar. We hadden een half uurtje de tijd tussen de receptie en het eten om te rusten en das aan te raden... Je ziet wij hebben heel de dag gebruikt, nergens stress gehad. Ben blij dat we tijd genoeg hadden voorzien.

Veel succes

Joke
25-4-2009
 Meld misbruik16-9-2008 13:27:20

Dag Heidi,

Wij trouwen voor de wet op een andere dag.
Op de dag van de kerkelijke trouw nemen wij in de voormiddag de foto's, de kerk is om 13.30 u., receptie van 15u-17.30u en avondfeest om 18.30 of 19u. (staat nog niet vast).

Ik zie dat jouw aanstaande voorstelt om eerst de receptie te doen en daarna foto's; Zou ik persoonlijk niet doen. Op de receptie moet je immers zoveel mensen begroeten, en die willen allemaal de bruid kussen (chance voor de bruidegom; die moet alleen de vrouwen kussen ;-) ).
Denk je eens in: na de receptie is je make-up al minder goed, misschien heb je zelfs lippenstift op je wangen, en daarna moet je foto's gaan nemen ?
Om nog maar te zwijgen over ongelukjes: een glas fruitsap over je kleed... Je kunt toch niet met een vlek op je kleed foto's laten nemen ? Hopelijk gebeurt het niet, maar het zou jammer zijn.

Ik zou dus zeker wel zorgen dat de foto's vóór de receptie worden genomen.

groetjes

Marie
16-5-2009
 Meld misbruik16-9-2008 16:10:26

Hey! Ik denk dat het misschien een beetje kort is als je rond 14.30u stopt met eten en om 15.00u de mis begint en het nog een half uur rijden is. De rest lijkt mij een goede planning. Anders moet je een plaats kiezen dicht bij de kerk waar je een aantal broodjes klaarlegt of zo.

Onze planning ziet er tot nu toe zo uit:

10.45u wet
11.15-11.30: kleine fotosessie
11.30-12.30u kleine receptie voor familie bij mij thuis
13.00u kerk
(mijn huis, kerk en gemeentehuis liggen allemaal op 5min. stappen van elkaar)

14.30-15.30: rijden naar locatie avondfeest
15.30-16.30: fotosessie op locatie avondfeest
16.30u aanvang receptie
19.30u aan tafel

22.00u: +/- dessertenbuffet

Hopelijk heb ik je hiermee kunnen helpen.

Groetjes,
Marie

Heidi
4-7-2009
 Meld misbruik16-9-2008 17:45:24

Dag lieve bruidjes,
bedankt voor jullie reacties.
Ik vind het een zeer goed idee om de foto's eerst te laten maken als ik pas opgemaakt ben. Dan is dat wel voor de trouw maar dat is niet zo erg toch?
Dan heb ik een veel rustigere namiddag.
Voormiddag is zo een beetje opgevuld.
groetjesxx

Joke
25-4-2009
 Meld misbruik16-9-2008 21:48:50

Hallo,

Nog even ter aanvulling: wij nemen dus ook de foto's voor de kerkelijke trouw - maar vergeet dan niet jullie trouwringen al even aan te doen voor de reportage... En erna natuurlijk weer even uit om ze in de kerk weer aan elkaar te geven :-)))

Groetjes !

Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)

Like ons op Facebook
Foto Albums
Nieuws
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...