Nu Online
Momenteel zijn er 164 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

Zelf misboekje maken verplicht?

17-9-2008 13:00:29
Ik had graag geweten of het maken van een persoonlijk misboekje verplicht is? Of als je van de priester uit een soort basistekst krijgt?

Annemie
7-8-2009
Meld misbruik

Reacties: 5 | Gelezen: 996

Nele
10-10-2009
 Meld misbruik17-9-2008 16:15:48

Nou,

Volgens mij zal de pastoor wel wat teksten en voorbeelden liggen hebben. Het boekje zelf zal je wel zelf moeten maken. Je kan immers niet verwachten dat hij alle teksten voor jou kiest, en ze in een boekje zet.

De meesten vinden het net leuk om zelf zo'n boekje samen te stellen, omdat je er dan iets heel persoonlijks van kunt maken. Je trouw is toch een uniek moment!

Nele

Nele
20-9-2008
 Meld misbruik18-9-2008 10:53:32

Dag Annemieke,

bij ons in de parochie hebben ze ook een standaardmisboekje. Als je dat kiest dan hoef je zelf niks te doen. De koster speelt dan muziek en de teksten zijn ooit lang geleden eens gekozen door de priester. Het nadeel hiervan is dat het niet persoonlijk is en dat de teksten ook wat ouderwets kunnen zijn. Maar als je dat charmant vindt of niet veel werk in je misboekje wil steken, kan je eens bij de pastoor horen of dat bij jullie ook mogelijk is.
Wij hebben een persoonlijk misboekje gemaakt, en ik heb daar wel veel tijd in gestoken.

Groetjes,
Nele

Elke
8-8-2008
 Meld misbruik18-9-2008 12:34:37

Een pastoor kan je niet verplichten maar het is toch altijd toffer als je er zelf ééntje maakt.
Oke er kruipt heel wat tijd en werk in maar als je een standaard boekje neemt dan staan er misschien teksten in die je miss. niet mooi vind of die niets met jullie te maken hebben. Als je niet goed weet hoe eraan te beginnen, vraag aan je pastoor of hij voorbeeldjes heeft en anders zijn er hier op het forum mensen genoeg die je voorbeelden van boekjes en teksten willen geven.
Maak van jullie trouwmis iets persoonlijks, dan heb er achteraf dubbel zoveel mooie herinneringen aan.
Groetjes Elke

Inge
27-9-2008
 Meld misbruik18-9-2008 12:41:43

Er bestaat ook een heel interessant 'boek' "Trouwen doe je zelf - werkmap huwelijksvieringen", uitgegeven door het Bisdom Brugge. Daarin vind je de structuur van een huwelijksviering, inclusief 'verplichte' en vrij te kiezen onderdelen en met heel wat goede teksten, zowel klassiek als een stuk moderner.

Echt een aanrader om van je viering iets persoonlijks te maken.

Dirk

Annemie
7-8-2009
 Meld misbruik19-9-2008 18:52:10

Bedankt voor de vele reacties. Begrijp me niet verkeerd, ik wil zeker een persoonlijke toets toevoegen aan de viering, ik vroeg dit gewoon informatief, om te zien of je al van de pastoor een basisboekje zou krijgen en daar dan je persoonlijke teksten in zou kunnen toevoegen.

Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)

Like ons op Facebook
Foto Albums
Nieuws
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...