Terug naar overzicht
Nou,Volgens mij zal de pastoor wel wat teksten en voorbeelden liggen hebben. Het boekje zelf zal je wel zelf moeten maken. Je kan immers niet verwachten dat hij alle teksten voor jou kiest, en ze in een boekje zet.De meesten vinden het net leuk om zelf zo'n boekje samen te stellen, omdat je er dan iets heel persoonlijks van kunt maken. Je trouw is toch een uniek moment!Nele
Dag Annemieke,bij ons in de parochie hebben ze ook een standaardmisboekje. Als je dat kiest dan hoef je zelf niks te doen. De koster speelt dan muziek en de teksten zijn ooit lang geleden eens gekozen door de priester. Het nadeel hiervan is dat het niet persoonlijk is en dat de teksten ook wat ouderwets kunnen zijn. Maar als je dat charmant vindt of niet veel werk in je misboekje wil steken, kan je eens bij de pastoor horen of dat bij jullie ook mogelijk is.Wij hebben een persoonlijk misboekje gemaakt, en ik heb daar wel veel tijd in gestoken.Groetjes,Nele
Een pastoor kan je niet verplichten maar het is toch altijd toffer als je er zelf ééntje maakt.Oke er kruipt heel wat tijd en werk in maar als je een standaard boekje neemt dan staan er misschien teksten in die je miss. niet mooi vind of die niets met jullie te maken hebben. Als je niet goed weet hoe eraan te beginnen, vraag aan je pastoor of hij voorbeeldjes heeft en anders zijn er hier op het forum mensen genoeg die je voorbeelden van boekjes en teksten willen geven.Maak van jullie trouwmis iets persoonlijks, dan heb er achteraf dubbel zoveel mooie herinneringen aan.Groetjes Elke
Er bestaat ook een heel interessant 'boek' "Trouwen doe je zelf - werkmap huwelijksvieringen", uitgegeven door het Bisdom Brugge. Daarin vind je de structuur van een huwelijksviering, inclusief 'verplichte' en vrij te kiezen onderdelen en met heel wat goede teksten, zowel klassiek als een stuk moderner.Echt een aanrader om van je viering iets persoonlijks te maken.Dirk
Bedankt voor de vele reacties. Begrijp me niet verkeerd, ik wil zeker een persoonlijke toets toevoegen aan de viering, ik vroeg dit gewoon informatief, om te zien of je al van de pastoor een basisboekje zou krijgen en daar dan je persoonlijke teksten in zou kunnen toevoegen.