Terug naar overzicht
Dag VanessaWij gaan het wss zo doen:16.30 tot 18.00 (of 18.30) receptie enkel voor gasten die niet naar het avondfeest komen.19.00 Onvangst van de gasten voor het avondfeest met drankje en klein hapje, zodat we rond 19.30u aan tafel kunnen.GroetjesJoke
dag joke,wordt dit dan een korte 2de receptie?
Vraag eens aan je zaal hoe anderen het doen of wat voor hun een goede formule lijkt. Tenslotte hebben zij daar in de zomer elk weekend ervaring mee.Wij hebben het zo gedaan:Receptie van 16-18uur.Dan een uurtje ertussen om de plakkers naar huis te krijgen en om zelf eventjes tijd te hebben. Door dat uurtje komen de mensen van de receptie de avondgasten niet tegen. 19uur volgende kortere receptie voor de avondgasten. En rond 20uur begon het buffet.Zo'n receptie voor de avondgasten is wel leuk omdat je zo toch iedereen kort ontmoet en efkes iets kan zeggen. Indien je geen tweede korte receptie geeft, is de kans heel groot dat je niet al je avondgasten persoonlijk hebt kunnen spreken. Toch als je veel mensen uitnodigt.Da's mijn visie, he.
ja inderdaad,Dus op de 1ste receptie voorzien wij ook warme hapjes enzoOp de 2de (dus korte) receptie gaan wij enkel wat koude tapashapjes voorzien die op de staantafels zullen geplaatst worden.Deze receptie zal normaal gezien dan ook maar een half uurtje duren. Aangezien ik toch tegen 19.30, ten laatste 19.45 aan tafel wil gaan.Ik was onlangs uitgenodigd op een trouwfeest om 19.00u en we zijn pas aan tafel gegaan om 20.15 en we hadden tussentijds niets van hapjes gekregen. Dit vond ik echt wel te lang, daarom kies ik voor een korte receptie voor het avondfeest.Groetjes
Ik denk toch ook dat het een goed idee is om toch een klein soort van receptie te geven voor het avondfeest.De gasten komen immers niet allemaal exact op hetzelfde moment toe, en als ze ergens moeten staan wachten vooraleer aan tafel te gaan (want iedereen wil jullie tenslotte toch komen feliciteren), dan denk ik dat het best is om ze ondertussen toch iets te kunnen aanbieden. Dat hoeft daarom niet veel te zijn, maar het zorgt er gewoon voor dat niemand staat te 'wachten' om aan tafel te kunnen gaan...LiefsNele
Bij ons is het eerst een grote receptie voor mensen die niet uitgenodigd zijn voor het avondfeest. Deze mensen krijgen 15 koude/warme hapjes en we rekenenen 50 flessen voor 100 man. Dan hebben we een kleine receptie di 4 hapjes en 2 glazen voor mensen van het avondfeest. Ik vind dit persoonlijk wel een goede formule dat recepties los zijn van elkaar.
Een eerste optie was receptie van 16u30 tot 18u30 voor receptiegasten en dan van 19u tot 20u receptie voor avondgasten en om 20u aan tafel. De andere mogelijkheid (vs de mensen van de feestzaal) was van 17u tot 19u receptie voor receptiegasten. en van 18u30 tot 19u30 receptie voor avondgasten en om 19u30 aan tafel. Dus de avondgasten sluiten halfweg aan. Maar dat zagen wij niet zitten omdat je dan praktische hele tijd aan ingang met handjes schudden en kussen uitdelen.3de optie was van 16u30 tot 18u30 eerste receptie en van 18u30 tot 19u30 2de receptie, maar dan heb je tussen de 2 recepties geen enkel rustmoment. Wij volgend heel waarschijnlijk optie 1.