Nu Online
Momenteel zijn er 436 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

Verslagje en tips 12/09/08

19-9-2008 20:39:19
Een jaar lang heb ik dit forum bijna elke dag bekeken op zoek naar tips, ideetjes, verslagjes en foto’s. Nu wil ik het dus niet nalaten om zelf een verslagje en een aantal tips te posten.

Wij trouwden op vrijdag 12 september. Reeds een aantal dagen op voorhand wisten we zeker dat het rotweer ging worden. Ze voorspelden de hele dag (heel veel) regen. De dagen ervoor heb ik mijn humeur hier echt wel door laten verpesten, maar de dag zelf had ik me erover gezet. Al bij al had het wel iets charmants, al is het wel een beetje vervelend om elke stap buiten met de paraplu te moeten doen. Maar in België mag je nooit wanhopen. Net op het moment dat we ons Ja-woord gaven, brak de hemel open en verscheen het zonnetje, totaal onverwacht, en daarna bleef het ook droog!! In België weet je dus echt nooit.

Wij kozen ervoor om enkel voor de wet te huwen, en in zo’n prachtige zaal als die van het stadhuis van Brugge is dit heel goed meegevallen. We hadden een half uurtje gereserveerd in plaats van een kwartiertje en we konden dus een stukje zelf invullen met liedjes (zelfs live!) en tekstjes. De mensen van de burgerlijke stand in Brugge hebben ons perfect geholpen met de voorbereiding, tot op de dag zelf, en de schepen heeft echt zijn best gedaan om een mooie en zinvolle speech te geven.

De ringen die we uitgewisseld hebben komen van “Kingin” (Ezelstraat te Brugge). Dit is een kleine juwelier waar ze zelf juwelen ontwerpen. Ze hebben ons idee uitgewerkt en het resultaat is echt prachtig. Ze hebben een heel goede naam in Brugge, en zijn zeker een aanrader voor mensen die graag een originele en persoonlijke ring willen.

Daarna volgde een drink voor de “suite” in de B&B waar mijn man mij een klein jaartje geleden ten huwelijk heeft gevraagd en onze fotoshoot. De foto’s werden genomen door Linsy Loose ( www.linsyloose.be ) Wij kozen ervoor om geen fotoboek te laten samenstellen, en wilden enkel de foto’s op cd ipv een fotoboek dat gewoon in de kast wordt gelegd. Toen we op een trouwbeurs met deze vraag naar fotografen gingen, werden we gewoon bijna afgesnauwd of vroegen ze er een schandalig hoge prijs bovenop! Bij haar was dit geen probleem en 2 dagen later hadden we reeds alle foto’s in kleur en zwart-wit en we vinden ze zelfs onbewerkt prachtig. Ze heeft er ook een bedankje bij gemaakt.

Ons feest ging door in “Ter Eeste” in Roeselare (brouwerij Rodenbach). Echt een fantastische en originele locatie. De service was perfect, niemand had te kort en ze waren zeker niet zuinig op spijs en drank. We moesten ons vooraf totaal geen zorgen maken over de zaal, alles werd door hen voorbereid en versierd. De zaal is misschien net iets duurder dan gemiddeld, maar ze is de prijs zeker dubbel en dik waard en het eten en de hapjes zijn echt fenomenaal lekker!
De receptie ging door tussen de vaten (daardoor was ik zelfs een beetje blij dat het weer niet zo schitterend was). We hebben ook eens geëxperimenteerd met een ander concept omdat we zelf niet echt fan zijn van zittende diners of dessertbuffetten omdat alles dan zo traag op gang komt. Enkel onze nonkels en tantes en heel dichte familie zaten nu aan tafel tussen de vaten voor een uitgebreid diner. Alle neven, nichten en vrienden (het jonge volkje dus) kwamen een tijdje later toe in de grote zaal en kregen daar een uitgebreide receptie met lepelhapjes, tapasbar, frietjes en mini-dessertjes. We hebben van iedereen heel lovende commentaren gehad over de formule, alles liep veel vlotter, iedereen kon met iedereen praten (en met elkaar kennis maken), geen problemen met tafelindelingen, enz. Doordat wij het dessert oversloegen, hadden we ook voldoende tijd om iedereen persoonlijk te verwelkomen.

De DJ (DJ DDD – dirkdedeckere@pandora.be) heeft er echt een schitterend feestje van gemaakt en is dus ook een aanrader! De dansvloer was geen moment leeg en de ambiance zat er voor dik 4u stevig in!

Nog een leuke meevaller: maanden geleden had ik meegedaan aan een wedstrijd van Peugeot om een cabrio 207CC te winnen op je huwelijksdag. Enkele dagen voor het huwelijk kreeg ik een telefoontje dat we deze auto hadden gewonnen voor een weekend! Door de regen hebben we er de dag zelf niet echt mee kunnen rijden (en mijn man had als verrassing een andere auto voorzien en die was nog net iets leuker), maar met het mooie weer nadien hebben we er nog het hele weekend van kunnen genieten. Echt zalig! Ik weet niet of de actie elk jaar herhaald wordt, maar op deze website vind je meer informatie: http://www.207cc-yes.peugeot.be

Het was echt een schitterende dag, Moest ik de dag nog eens kunnen overdoen, ik zou echt alles hetzelfde doen (alleen misschien nòg een beetje meer genieten op het moment zelf)
Veel succes en plezier gewenst aan de bruidjes (en bruidegommen) in spé!!

Ine
12-9-2008
Meld misbruik

Reacties: 1 | Gelezen: 1303

Valerie
5-9-2009
 Meld misbruik20-9-2008 9:50:53

Hey Ine,

Jouw dag lijkt me echt heel leuk geweest. Als ik zo alles lees krijg ik echt nog meer zin in onze huwelijksdag...

Geniet nog van jullie wittebroodsweken...

Valerie

Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)

Like ons op Facebook
Foto Albums
Videoreportage nodig?
Nils Anderson Live Unieke live performances op topniveau! in Antwerpen
Zowel voor jullie ceremonie als jullie receptie zorgt Nils Anderson enkel voor de best mogelijke muzikale omkadering! Volledig op maat en uiterst professioneel. Meer info
 in Gent
Full Vision Studio Kwalitatieve videoproducties in Herentals
Professionele en betaalbare huwelijksreportages op maat. Meer info
CameraWorks Because we cam in Niel
Laat jullie perfecte dag niet verbrodden door amateurs maar reken op CameraWorks !! Dankzij onze TV ervaring is CameraWorks de perfecte videopartner voor jullie huwelijk !! Meer info
Gerard van Valen Videoproducties Videoproducties in Rucphen
Gerard van Valen cameraman, Van de mooiste dag een levende herinnering overhouden, altijd voor een vaste prijs, all in en ik reken geen reiskosten,ga naar mijn website www.gerardvanvalen.nl of bel mij op voor meer info. Meer info
DE PRAATPAAL EEN BUITENGEWOON VIDEOSOUVENIR in Kortrijk
Plaats een PRAATPAAL ergens in de feestzaal. Een paal met ingebouwde videocamera en microfoon. Iedereen die wat te vertelen heeft, kan er zijn zegje tegen doen. Achteraf monteren wij de grappigste, meest ontroerende, hilarische, ... momenten op DVD. Meer info
JDesign the way to create in Gullegem
Hoge kwaliteitsproducties én aan betaalbare prijzen. Meer info