Terug naar overzicht
hey GitteHet hangt ervan af voor wat je die twee getuigen wil gebruiken.De kerk en het gemeentehuis laten niet allebei evenveel getuigen toe.Ik dacht dat je in het gemeentehuis max 2 getuigen mocht nemen en in de kerk stond er geen maximum op, maar meer als 4 zullen ze daar ook niet tollereren.Ik ben niet helemaal zeker je vraagt het best nog eens na. Maar ik dacht dat het gemeentehuis maar 1 getuige per persoon goedkeurde.
Hoi,Ik zit met hetzelfde probleem. Ik kon ook niet kiezen en wij hebben besloten om elk 2 getuigen te nemen.Wij lossen het dan gewoon op door eentje te laten getuigen in de kerk en eentje op het gemeentehuis. (Mijn partner doet hetzelfde, dus totaal 4 getuigen)De getuigen voor het burgerlijk huwelijk zal dan het "bruidsmeisje" zijn in de kerk, kwestie van ze bij de ceremonie daar ook te betrekken...Groetjes
Wel ik heb zelf ook zoiets voor; voor welke reden dan ook wil mijn zus mijn getuige zijn (veel keuze liet ze me niet, ik kondigde aan dat ik ging trouwen en dan zei zij : ok ik ben getuige ha ha) maar eigenlijk wil ik liever mijn vriendin als getuige. Wij trouwen enkel voor de wet en je mag maar 1 getuige in het gemeentehuis. Dus heb ik gezegd dat m'n zus de getuige is voor het administratieve gedeelte en dat m'n vriendin er is voor de rest van de dag.
Ik ben dit jaar naar een huwelijk geweest waar de bruidegom 3 getuigen had in het gemeentehuis en dat was geen probleem. Het was in Borgerhout.groetjes, eva
ik ben ook van plan om mijn zus als getuige te nemen voor de wet, en dan twee vriendinnen in de kerk... tis anders inderdaad moeilijk kiezen. normaal kan dat wel hoorgrtjs
Mijn beste vriendin heeft dit gedaan; 1 getuige voor de wet en een andere in de kerk. Ik ga hetzelfde doen, want ik zou ook niet kunnen kiezen tussen mijn broer en beste vriendin!