Terug naar overzicht
ik denk het niet...Wij hadden ook avondfeest een dessertenbuffet. Wij hebben de mensen van het avondfeest om 18u laten komen en de mensen van dessertenbuffet om 21u. En dit was maar vrij nipt. De laatste mensen konden net eten als wij de mensen van het dessertenbuffet gingen ontvangen...Ik zou meer tijd nemen als ik van u was, anders is het een geschrok.Tineke*reeds 14 dagen getrouwd*
HalloWij zijn enkele weken geleden naar een trouwfeest geweest waarbij we mee aan tafel mochten, tegen 19u30 en rond 22u kwamen er nog genodigden voor het dessert en avondfeest. Dit was nipt qua tijd en ook niet echt aangenaam voor die 'laatkomers' omdat zij konden aperitieven in een apart zaaltje maar het bruidspaar zat nog steeds aan de feestdis. Pas rond 23u zijn die mensen in de kunnen bijschuiven voor het dessert. Gelukkig waren de bruid en bruidegom wel al een praatje gaan slaan rond 22u30.Neem dus een ruime marge, beter beetje langer dan te kort. Er kan eventueel nog een anecdote of speech verteld worden tussendoor.Veel plezier alvast op jullie grote dag!!
Misschien moet je het navragen bij de zaal, zij hebben er immers al het meest ervaring mee. Bij ons komen de mensen voor het avondfeest om 18u, om 22u komen de mensen voor het dessertbuffet. Ik vond dit ook zeer ruim, maar de mensen van de zaal beweerden dat ze anders geen 4 gangen aan 130 ps konden bedienen...Maar concreet lijkt 19u en 21u wel zeer kort. 19u en 22u is voor zover ik weet redelijk courant.
Pff alvast bedankt!!!We zullen dan heel ons planning overhoop moeten gooien...We wilden oorspronkelijk na de mis (13uur) foto's nemen en tegen half drie receptie (iedereen tegen 17 uur weg). Maar tegen 18 uur avondfeest is dan veel te vlug. We gaan immers alles zelf doen en de zaal op een uur ombouwen van receptie naar avondfeest is iets te kort gerekend. De planning nu isdat we recht na de kerk receptie doen (half twee tot half vier, vier uur iedereen weg). Dan heeft onze familie twee uur de tijd(18 uur feest)om de zaal om te bouwen en alles klaar te zetten en dan gaan wij foto's trekken. Vindt dit dan wel wat laat en vrees voor foto's waar ik almoe op sta, maar zie anders geen oplossing.Meer als drie uur tussen feest en dessert denk ik dat we niet nodig gaan hebben vermits we enkel warm eten geven (BBQ). Is trouwen 22 uur niet wat laat om mensen nog uit te nodigen? Ik werd eens uitgenodigd om 21 uur en verschoot al dat dit zo laat was.Grotejes en een hele dikke mercie om ons feest niet tot een hel te laten verlopen!!!Imke
hey,En waarom trek je geen foto's in de voormidag? Ik vond 22u ook te laat en daarom zijn we met eten een uurtje vroeger begonnen.Onze indeling van de dag was: 10.15 gemeentehuis11.00 kerk12.30 foto's14.30 receptie18.00 eten21.00 dessertenbuffetEn ik moet zeggen alles liep vlot over in elkaar. We hadden een uurtje tussen de receptie en het eten om op ons gat te zitten. En dit deed zeer goed. Verder zou ik het ook niet aanraden om na de receptie foto's te nemen. Ivm vlekken op je kleed... Veel succes ermee...
Dat van die vlekken... daar had ik nog niet over nagedacht...pff... we zitten echt vrij vast! Onze dag ziet er al als het volgt uit...het gemeentehuis is om 10:30 (gaat niet vroeger we hebben het eerste uur)Kerk 11:30 (gaat niet vroeger door afstand tussen gemeente en kerk)we wilden oorspronkelijk de receptie om half drie doen om tussen kerk en receptie foto's te trekken, maar dan kunnen we het avondfeest pas laten beginnen om 19 uur en het dessertenbuffet pas om 22:00(er MOET twee uur tussen receptie en avondfeest zitten om alles verzet te krijgen).Dus gevolg:13:30 - 15:30 receptie18:00 avondfeest21:00 dessertbuffetHet enige wat we dus kunnen doen is foto's nemen voor het gemeentehuis ofwel tussen receptie en avondfeest.Of zie ik nu iets helemaal over het hoofd?Imke
Je ziet niets over het hoofd...Je kan miss alles (gemeente en kerk) verlaten en idd ervoor foto's trekken. Dan sluit de rest wel mooi aan.Ik weet natuurlijk niet of je echt een viering of mis hebt. Wij hadden een viering we hadden anderhalf uur nodig van het binnengaan tot de cadeautjes van de kindjes. Onze zaal was wel maar op 5min rijden van de kerk. Als je een uurtje voor foto's voorziet zonder verplaatsing heb je meer dan tijd genoeg.Ik hoop voor jou dat je eruit geraakt...