Nu Online
Momenteel zijn er 728 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

Save the day-kaartje of niet?

27-9-2008 14:13:33
Hey medebruidjes!
Vermits wij in volle vakantietijd trouwen (17 juli), ben ik aan het twijfelen of we een 'save the day'- kaartje zouden sturen of niet? Met alle vroeg-geboekte vakanties in het achterhoofd en de uitnodigingen die maar een 3-tal maand op voorhand zouden worden verstuurd, dacht ik hieraan. Wordt dit hier in België ook gedaan of is dat nog net iets te Amerikaans/Nederlands?
Graag jullie advies!
Els

Els
17-7-2010
Meld misbruik

Reacties: 11 | Gelezen: 646

Cindy
13-6-2009
 Meld misbruik27-9-2008 14:30:24

Hey Els,

Wij hebben geen save the date kaartje gestuurd, maar hebben wel naar alle vrienden en familieleden onze website doorgemaild zodat ze ook al weten wanneer we zullen trouwen en zo staat het bij iedereen al op de kalender :)

groetjes

Cindy
www.kenencindy.bruiloftsite.nl

Els
17-7-2010
 Meld misbruik27-9-2008 14:37:06

Hey Cindy,

alvast bedankt voor je reactie, maar vermits ik niet zo goed thuis ben in websites oprichten en bijhouden (vind het wel een heeeel leuk idee, maar ben er niet zo in thuis...), hebben wij geen website waarop wij het kunnen plaatsen... En gewoon een mailtje naar iedereen met de datum is ook maar zo zo, vind ik...
Els

Vanessa
21-3-2009
 Meld misbruik27-9-2008 15:29:23

Dag Els,
Wij hebben geen Save the day kaartjes gestuurd, maar hebben naar iedereen een ordinair bericht gestuurd met onze trouwdatum erin.

Yvonne
22-5-2009
 Meld misbruik27-9-2008 16:45:28

Hey,

wij hebben wel save the date kaartjes verstuurd omdat wij op een verlengd weekend trouwen en veel familie in het buitenland hebben. En we hebben er fantastische reacties op gehad!

Groetjes
Yvonne

Meilan
3-7-2008
 Meld misbruik27-9-2008 17:20:22

Wij zijn dit jaar in juli getrouwd. Vorig jaar hebben we 'save-the-date' kaartjes verstuurd met de kerstkaarten. Zo was iedereen goed op tijd op de hoogte.
Ik zou het zeker aanraden.

Kristel
25-4-2009
 Meld misbruik27-9-2008 17:53:58

Dag Els,

Aangezien wij op 18 april 2009 trouwen, tijdens de paasvakantie, hebben wij ook iedereen op een leuke manier verwittigd om deze datum vrij te houden. Tijdens de paasvakantie gaan er namelijk veel vrienden en familie op skivakantie. Wij hebben een heel leuke email gestuurd naar iedereen (de emailadressen in blind copy), met animatie-effecten in. Iedereen was heel enthousiast, we hebben er veel toffe reacties op gehad !!

Groetjes en heel veel plezier nog met de voorbereidingen!

Kristel

Marieke
18-4-2009
 Meld misbruik27-9-2008 18:16:51

Hey kristel!

Wij trouwen ook op 18 april 09.
Ik wist niet eens dat het ook in de paasvakantie valt, oeps, mss toch inderdaad ook save the date kaartjes versturen dan.

Groetjes!

Marieke
honnay@hotmail.com

Karlien

Meld misbruik28-9-2008 11:02:24

Wij trouwen op 18 juli en toen we nog exact een jaar te gaan hadden, heb ik een mail rondgestuurd met een zelfgemaakte 'save the date' kaart.

Ben zelf niet naar het huwelijk van een vriendin (die ik niet veel zie)kunnen gaan omdat die de datum pas heeft doorgegeven bij het versturen van de uitnodigingen en onze vakantie lag toen al lang vast. Vond dat wel jammer en hoop het zo te vermijden bij mijn huwelijk.

Doen dus, is zeker een aanrader!

Inge
14-7-2009
 Meld misbruik28-9-2008 22:51:20

Hallo,

wij trouwen op 1/8/2009 en gaan iedereen een kerstkaart sturen met een tekstje met onze trouwdatum erop. Dan kunnen ze hem direct op hun kalender schrijven. En vroegboek reizen kan je pas vanaf eind januari of zo boeken...

Groetjes,
Inge

Patricia
14-2-2009
 Meld misbruik29-9-2008 9:32:31

Ik ga een mail sturen daarvoor. Ik heb speciaal een kaart ontworpen in de vorm van een oude krant. Daarin heb ik een kruiswoordraadsel gezet, waarbij de gevonden letters uiteindelijk 'Valentijn' vormen (omdat we dan trouwen). Ik heb een artikel geschreven waarin onze website vermeld staat en een ander om onze getuigen bekend te maken. Toevallig heeft er in de Humo eens een cartoon gestaan met 2 figuren met onze naam, dus die staat er ook bij. Kost ons niets, ik heb me weer een paar weken kunnen bezighouden en het is eens iets anders he :-)
Wel een kleine tip: het is save the date ipv day...

Lesley
7-8-2009
 Meld misbruik24-10-2008 11:20:23

Hey

Ik ben gewoon heel de familie afgegaan om het hen persoonlijk te gaan vertellen... Vonden ze allemaal heel tof... Ik had wel het voordeel dat zijn familie allemaal in dezelfde gemeente wonen. Voor mijn familie had mijn zus op haar trouw dan de boeket naar mij en de kouseband naar mijn vriend gegooid en ons achteraf de microfoon gegeven... Zo was dus mijn familie ook allemaal verwittigd...

Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)

Like ons op Facebook
Foto Albums
Drukkerij nodig?
www.carddreams.be Jouw droomhuwelijk, jouw perfecte trouwkaart. in Deurne
Carddreams.be is de kwaliteitswebsite waar je zelf gemakkelijk en voordelig jouw trouwkaarten kan maken en snel bestellen. Een prachtige bruiloft organiseren was nog nooit zo eenvoudig met de unieke collectie van huwelijksuitnodigingen van Carddreams.be. Meer info
Het Bruidsparadijs Alles voor uw huwelijk van A tot Z op 1 adres! in Merksem
Alles voor je huwelijk onder 1 dak: bruidsjurken (+ schoenen, lingerie, ..), ceremoniewagens, trouwauto's, trouwkostuums, suitekleding, trouwaccessoires als gastenboeken, kaarsen, drukwerk, trouwringen (één ring gratis bij jurk+kostuum+trouwringen), ... Meer info
Grafische Vormgeving bvba Toffe kaarten, die hartjes raken in Herentals
Kies een toffe trouwkaart. Bezorg tekst. Wij maken de trouwkaarten en leveren drukwerk. Trouwkaarten - gastenboeken - RSVP kaartjes - gadgets - en veel meer... Meer info
CartaRosa - Publibytes bvba Originele trouwkaarten van CartaRosa in Brasschaat
Jullie willen van jullie trouwdag een onvergetelijk moment maken en daar hoort een originele trouwkaart bij. CartaRosa is de nieuwste collectie hedendaagse trouwkaarten met een hip en trendy design die je online kan bestellen. Ook maatwerk en lasersnijden Meer info
Huyze Miekado Voor al uw drukwerk, bedankjes & accessoires in torhout
De eerste échte winkel voor trouwcadeautjes, gastenboeken,ringkussentjes, strooimandjes, enveloppendozen en trouwkaarten! Meer info