Nu Online
Momenteel zijn er 274 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

Gasten 'reisonderdelen' laten kopen

29-9-2008 10:12:41
Ik heb hier al gelezen dat er mensen zijn die hun huwelijkslijst bij een reisbureau leggen. Nu vroeg ik me af: waar kan je dit doen (ik ben uit Gent)? En wat zijn jullie ervaringen hiermee? Stel wij willen naar Bali: boeken zij meteen de vlucht, of wachten ze tot er genoeg geld is? En wat als je 'te veel' geld hebt, of te weinig??

Patricia
14-2-2009
Meld misbruik

Reacties: 6 | Gelezen: 400

Kristel

Meld misbruik29-9-2008 10:24:53

Hoi Patricia,

Een collega van mij had dit gedaan. Zij hadden hun reis naar India bij Nouvelles Frontieres geboekt. Ze hadden de hele reis geboekt zoals ze hem zouden doen maar dan opgesplits in verschillende delen.
Zo kon je voor de vluchten betalen, of een etentje, of een overnachting in een boomhut, een rit op een olifant etc... Er was dus voor elk's budget wat.
Ik denk dus dat je op voorhand moet reserveren, of althans toch de grote zaken zoals de vlucht, overnachtingen, huurauto. Misschien dat je op je lijst wat extra's kan zitten, als die door iemand genomen worden dan doe je die, indien niet dan laat je ze vallen.

Groetjes
Kristel

Cindy
13-6-2009
 Meld misbruik29-9-2008 11:32:45

Hey Patricia,

Wij (Thomas Cook Travel Shop) doen dit ook voor onze klanten. Je boekt dan zelf een reis en die wordt in verschillende pakketjes verdeeld. De mensen kunnen je dan bvb een stukje van je vlucht cadeau doen, enkele ontbijten, een uitstap,...
Als je 'te weinig' hebt, dan leg je zelf de rest bij, heb je geld over, dan krijgen jullie dit gewoon mee! (cash of per overschrijving).

Groetjes

Cindy
www.kenencindy.bruiloftsite.nl

els
1-5-2009
 Meld misbruik29-9-2008 12:13:19

hey Patricia,

kijk maar eens op uniglobe.be, daar kan je zo'n huwelijksreis-lijst leggen.

Je doet dit dan in samenspraak met het reisbureau (verschillende reisagenten over heel belgië), zij splitsen samen met jouw je reis op in verschillende stukjes, zodat iedereen voor zijn eigen budget een bijdrage kan leveren. Daarnaast is het ook zo dat je x euro kan bijdragen voor een groter bedrag (bv vlucht), de gasten zijn op die manier nooit verplicht de volledige vlucht te betalen indien er niets anders meer overschiet :).

groetjes,
els

sarah
17-5-2008
 Meld misbruik29-9-2008 14:50:43

wij wilden dit ook doen, MAAR... als je vb binnen een week na het huwelijk op reis vertrekt dan komt het erop neer dat je eerst zelf moet betalen en dat de cadeaus daarna aan het reisbureau nog gestort worden

ik had daar wat moeite mee eigenlijk

het is en blijft wel een heel leuk idee!

Inge
14-7-2009
 Meld misbruik29-9-2008 17:03:47

Ik heb daar ook eens voor rondgekeken maar uiteindelijk ben je dan wel je vroegboekkorting enz kwijt. Het komt veel goedkoper uit om bv in januari of februari te boeken voor volgende zomer, dan krijg je vrij veel korting (door vroegboeking en doordat het een huwelijksreis is). Veel hangt blijkbaar af van de bestemming, Egypte komt bv vrij "goedkoop" uit doordat je veel korting krijgt...
We gaan dus gewoon onze reis boeken in januari of februari, en vragen de mensen dan met een versje om bij te leggen voor die reis. (Iedereen weet ook wel dat je die reis op voorhand moet boeken dus...)
Als je een reis boekt met een beetje vanalles erbij, en de sponsoring van je gasten valt tegen, dan zit je daar met een rekening die er nog bovenop komt... dat lijkt me niet echt aangenaam.

Groetjes,
Inge (1/8/2009)

LEEN
6-9-2008
 Meld misbruik29-9-2008 22:11:25

hoi, wij hebben dit ook gedaan (voor onze reis naar indonisie (java + bali) bij uniglobe , er is een kantoor van in gent http://www.smarttravel.be/contact.cfm?SelectedAgent=18

kost geen extra geld en je kan de site en paswoord op je uitnodigingen zetten, lees hun site voor meer uitleg,

wij hebben heel leuke reacties gekregen van onze gasten

groetjes

leen

ps bali is heerlijk

Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)

Like ons op Facebook
Foto Albums
Nieuws
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...