Terug naar overzicht
Hoi!Volgens mij is het steeds zo dat de naam van de vrouw eerst komt... Wij hebben het alleszinds zo! :-)groetjes,Elswww.elsenphilip.bruiloftsite.nl
Ja hoor, volgens mij schrijf je ook steeds de vrouw eerst.
Hoi!Wij zaten met dezelfde vraag, maar ik heb me laten vertellen dat de vrouw eerst komt op uitnodiging en boekjes ed. omdat het na het huwelijk steeds de man is die eerst genoemd wordt. Het huwelijk zelf is de laatste keer dat de naam van de vrouw eerst komt...Met liefs!
Normaal hou ik mij niet echt aan de regeltjes, maar er moet nu eenmaal een naam eerst komen, dus is het maar die van mij geworden :-) Bovendien: het zijn toch ook meestal de vrouwen die alles organiseren, dus dan heb je dat wel verdient he ;-)
Als jullie nog niet getrouwd zijn en dus de aankondiging versturen is het nog Nele en Ward.Als jullie getrouwd zijn is het officieel Ward en Nele...Groetjes
Dat kan allemaal best zijn, maar persoonlijk vind ik dat het er van af hangt hoe het klinkt. Wat zeggen jullie (of jullie vrienden) meestal zelf? Dat is toch de meest natuurlijke manier? Wij hebben Bert en Jana geschreven omdat ik vind dat dat beter "klinkt", net als ik Ward en Nele beter vind gaan dan Nele en Ward, gewoon omdat Nele (en Jana) op een medeklinker eindigen en dat ligt niet zo gemakkelijk in de mond voor die "en" die ertusssen staat. Maar dat is dus mijn mening! Iedereen zegt meestal ook Bert en Jana, en niet Jana en Bert ;-)
Bij ons kwam ook mijn naam eerst. Ik weet niet of hier een etiquette voor bestaat. Bij ons is het ook puur op het gehoor gedaan en omdat ze van onze eerste letters een logo gemaakt hebben om door te trekken over het hele drukwerk. Dat logo was veel mooier omdat L&J grafisch een veel mooier geheel gaf als J&L. Veel succes nog met de voorbereidingen!