TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om
zijn/haar persoonlijke pagina te openen.
Tom
24-9-2005
|
13-6-2005 22:24:46
Wij hebben ook voor het klassieke evangelie, Johannes 15, 12-17 gekozen wel een moderne versie. Als eerste lezing hebben we wel een bezinningstekst.
|
|
Els
1-4-2006
|
14-6-2005 6:54:22
lezing is niet verplicht uit de bijbel hoor. het evangelie uiteraard wel
|
|
Christophe en Joyce
2-7-2005
|
14-6-2005 7:34:32
Amai die moderne versie van het klassieke evangelie, Johannes 15, 12-17 kan me ook wel boeien...
Zou ik aub een kopietje mogen hebben?
Groetjes Joyce JFIAS@mail.mobistar.be
|
|
An
24-9-2005
|
14-6-2005 8:20:03
Johannes 15, 12-17: Onderlinge liefde
Dit geef ik als opdracht: hou van elkaar zoals ik van jullie hou, want als iemand zijn leven geeft voor zijn vrienden, dan gaat de liefde alles te boven. Jullie zijn mijn vrienden, als jullie deze opdracht vervullen. Jullie hebben mij niet tot vriend gemaakt, maar ik heb jullie tot vrienden gekozen. Ik stuur jullie in het leven met de opdracht: Maak er iets van en heb elkander lief!
Als jullie pastoor ook graag een lithurgische lezing heeft, is Het hooglied van de liefde misschien wel iets: 1 Kor 13, 1-13: Al spreek ik de taal van mensen en van engelen als ik de liefde niet heb, ben ik een galmend bekken of een schelle cimbaal. Al heb ik de gave van de profetie, al ken ik alle geheimen en alle wetenschap, al heb ik het volmaakte geloof dat bergen zou kunnen verzetten als ik de liefde niet heb, ben ik niets. Al deel ik al mijn bezit uit, al geef ik mezelf prijs om mij daarop te kunnen beroemen als ik de liefde niet heb, helpt mij niets. De liefde is geduldig en vriendelijk; de liefde is niet afgunstig, zij praalt niet, zij verbeeldt zich niets. Zij gedraagt zich niet onfatsoenlijk, ziuj zoekt zichzelf niet, zij laat zich niet kwaad maken en rekent het kwade niet aan. Zij verheugt zich niet over onrecht, maar vindt vreugde in de waarheid. Alles verdraagt zij, alles gelooft zij, alles hoopt zij, alles verduurt zij. De liefde vergaat nooit.
Vind ik ook wel mooi. Succes ermee!
An en Tom (24/09/05)
|
|
sandy
16-7-2005
|
15-6-2005 14:17:34
onze eerste lezing is verhaal van haas en hazeltje, raad eens hoeveel ik van je hou.
evangelie : matteus 25, 34-40. Kom en wees deelgenoot van mijn leven, want jij hebt me ontmoet en bemind in alles en allen.
Ik was in nood en jij had tijd om mij te onthalen in het drukste van je werk.
Ik benadeelde je, jij vergaf me en hield geen wrok in je hart.
Ik was ziek, jij luisterde naar mij met je bloemen en je warme lach.
Ik stond alleen, maar jij stond op en kwam tot mij als een echte vriend.
Ik werd geminacht en jij bleef me liefhebben in heel mijn persoon zoals ik ben.
Toen dwaalde ik af, jij kwam mij vinden met je mooie liefde van elke dag.
Kom en wees deelgenoot van mijn leven, Want jij hebt mij ontmoet En bemind in alles en allen.
groetjes sandy
|
|
Mieke
2-7-2005
|
15-6-2005 23:14:40
Hoi,
Wij nemen voor de eerste lezing het verhaal van 'raad eens hoeveel ik van je hou'. Ik heb dat boekje ooit cadeau gedaan aan mijn vriend en ik vind het gewoon een keizalig verhaaltje! Als evangelie hebben we ook matteus 25.
Veel plezier! Groetjes Mieke
nog 17 daagjes!
|
|
|
|
Bijzondere muziek voor die bijzondere dag
in Antwerpen |
Lillee's Land
in Tienen |
in Hasselt |
Rituelen voor mensen van nu