Terug naar overzicht
Dag Manon,wij trouwen ook op 7 februari 2009. Ik begin deze maand mijn uitnodigingen te ontwerpen. Ik verstuur ze begin december. Kapper en make-up liggen vast. Trouwringen zijn besteld. Over de misboekjes maak ik me veel minder zorgen. We trouwen voor de protestantse kerk waar er veel minder wordt gewerkt met vaste teksten en zo. Enkel de teksten van de liederen die gezongen worden komen in de boekjes te staan. Bespreking van het menu voor het avonddiner en de versiering moet nog gebeuren. Ik weet wel goed wat ik wil. De mensen die dat doen zijn goede vrienden, dus dat maakt het allemaal wat gemakkelijker. Maak je zeker niet te veel zorgen, we hebben nog 4 maanden te gaan en in die tijd krijg je veel gedaan.Veel succes en groetjes,Ann
Bedankt voor jouw reactie. Het is een hele geruststelling. Wij moeten de ringen nog kiezen, maar we gaan naar de huwelijksbeurs in Brussel binnen 2 weken en ik denk dat er daar veel zal beslist worden. Heb jij het gemeentehuis al kunnen vastleggen ? Van waar ben je ?
Wij trouwen een week later (14e). Onze stand van zaken: ringen zijn besteld, mijn en zijn kleren & accessoires, uitnodigingen zijn af (gaan ze persoonlijk afgeven, vandaar dat we er wat vroeger aan beginnen), aan de viering zijn we nu bezig (is niet in kerk), stadhuis ligt vast, zaal uiteraard ook (gaan we binnenkort menu bespreken), website is af en deze week ga ik 'save the date'-kaartjes per mail versturen. Nog te doen: decoratie (nog te bestellen, maar weten al wel wat we willen) en mijn boeket, powerpoint maken voor openingsdans en prularia regelen (zoals bv de lucifers die we op tafel willen leggen).
was ik nog vergeten: fotograaf en videograaf liggen ook al vast.
Toch al het een en het ander geregeld zeg ! Wij trouwen ook niet voor de kerk en gaan ook een aparte viering doen. Zijn momenteel een wat aan het brainstormen (boekjes of niet, een doe moment inlassen). We zouden graag een winters karakter geven aan onze viering. Wat ben je met die lucifers van plan ? Groetjes,xxx
De lucifers zijn ter decoratie eigenlijk. In sommige cafés/clubs doen ze dat en ik vind dat wel knap. Onze naam en trouwdatum komen er op te staan, en mensen kunnen dat dan als souvenir mee naar huis nemen of hun sigaretje mee aansteken. Is eigenlijk een extraatje.Wij gaan om het winters-warm te maken proberen met heel veel kaarsen te werken (als het mag van de zaal). Ik had ook ergens gelezen van iemand die iedereen een kaarsje gaf, en ze staken die allemaal aan op moment van de geloften. Wij gaan parrafinezand kopen in 2 kleuren; bedoeling is dat de mensen een voor een naar voren komen en een handje van dat zand in een vaas doen. Zo hebben we een huwelijkskaars! Als jij nog manieren weet om mensen te betrekken: laat het mij maar weten want ik ben gretig op zoek naar ideetjes :-) (patriciavercruyssen@hotmail.com)
Dag Manon,het gemeentehuis ligt nog niet vast. Maar daar ga ik volgende week werk van maken. Ik woon in Boechout. Op 7 februari zullen er wel niet zoveel koppeltjes trouwen, denk ik.Groetjes,Ann
Neen inderdaad, maar daar waren ze bij ons in het gemeentehuis niet zo van overtuigd. Want ik had hun al eens gevraagd of er een mogelijkheid was om een ekste voor te lezen en muziek af te spelen, maar neen het moest snel gaan blijkbaar. Ik had dan als argument dat er in februari toch niet veel trouwers zullen zijn, maar dat wisten ze niet. Enfin, het is toch al opgelost, we gaan een aparte viering houden. Wat zouden jullie graag hebben van weer ? Wij hopen eigenlijk op een wit sneeuwtapijt en een stralende zon. Maar daar vrees ik een beetje voor. Zolang het maar geen pap is op de straten.
Voor de foto's zou sneeuw + zon wel de ideale combinatie zijn he! Maar langs de andere kant is het wel gevaarlijk op de baan... Maar ik hoop stiekem toch op 'n zonnetje :-)