Nu Online
Momenteel zijn er 721 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

Wie betaalt het etentje van de burgerlijke trouw?

2-10-2008 15:34:48
Hallo allemaal,

Ik vroeg me af wie "normaal" het etentje betaalt na de wettelijke trouw (indien dit dus niet op dezelfde dag valt als het kerkelijk huwelijk of de alternatieve huwelijksceremonie)?

Hoe hebben jullie dit aangepakt?

Nele

Meld misbruik

Reacties: 9 | Gelezen: 1125

Leen
16-5-2009
 Meld misbruik2-10-2008 16:15:37

Mijn ouders hebben voorgesteld om dit te betalen. Wij trouwen 1/05 dus waren we verplicht burgerlijke trouw op andere dag te doen. En dus extra kost...
Maar toekomstige schoonouders deden hier moeilijk over omdat we van elk van onze ouders een budget hebben gekregen en dat zit er volgens hun in. Oplossing : het eten van mijn schoonouders wordt door mijn verloofde (en mezelf) betaald en aanbod van mijn ouders blijft dus zei betalen hun eigen deel... Is vervelende situtatie maar schoonouders doen al moeilijk dus ik ben hierover niet in discussie gegaan! En we hebben dan ook restaurant gekozen dat qua prijs / kwaliteit nog goed meevalt.

Deborah
4-4-2009
 Meld misbruik2-10-2008 17:02:40

Hallo,

aangezien mijn ouders al de hele kerkelijke trouw bekostigen, vonden mijn verloofde en ik het maar normaal dat wij het diner na het burgerlijke trouw zouden betalen.

groetjes

Laura
11-7-2009
 Meld misbruik2-10-2008 18:18:58

Mijn ouders hebben ook voorgesteld om alles zelf te betalen. Maar zo wilden ze zelf zowat kiezen waar we gingen eten. Wij trouwen ook op 2 dagen omwille van een feestdag!

Groetjes, Laura

celine
7-9-2008
 Meld misbruik2-10-2008 19:48:07

Hoi,

Het lijkt mij logisch dat degene die uitnodigt betaalt? Wij hebben dat alleszins zo gedaan. En als jullie ouders dan voorstellen om een deel daarvan te betalen, is dat mooi meegenomen.

Je bent overigens niet verplicht om op restaurant te gaan na het stadhuis he. Je kan bvb ook gewoon thuis een fles kraken en hapjes/broodjes serveren.

Groetjes,
Celine

evy
1-3-2009
 Meld misbruik2-10-2008 19:56:16

Wij betaalden gewoon het etentje zelf. Lijkt me vrij logisch. 't Is toch niet omdat jullie op 2 dagen trouwen dat jullie ouders 2 keer moeten betalen he?

Nele

Meld misbruik2-10-2008 20:33:33

Ja, ik vind het ook wel logisch dat de trouwers betalen. Maar beide ouders willen ook onze broers en zussen uitnodigen en dan ook nog eens de grootouders en zo zitten we al aan een groep van 19 mensen. In de namiddag willen we een activiteit doen met de hele groep en dit zouden wij betalen. Als we dan nog eens het etentje ook moeten betalen voor de hele groep wordt het wel duur... Op de dag van de huwelijksceremonie betalen we ook al een groot deel zelf, dus daarmee toch wat twijfel over hoe we deze dag moeten aanpakken.

leen
4-7-2009
 Meld misbruik3-10-2008 8:40:41

Bij ons bekostigen beide ouders het feest, we hebben het wel thuis gedaan en zijn niet op restaurant gaan eten. We trouwen pas over een tiental maanden voor de kerk en zo'n grote kost is dat nu ook niet als je alles zelf doet, dus zeiden ze dat zij het wel zullen betalen. Wat we natuurlijk heel leuk vonden...
Groetjes

s
1-6-2007
 Meld misbruik3-10-2008 9:32:21

We waren op dat gebied ongelooflijk verwend.
Mijn ouders hebben dat etentje betaald. Wij zijn met 15 man (ouders, grootouders, getuigen en partner en broer) gaan eten na de burgelijke trouw.
Reden dat zij ook die kost op zich hebben genomen is omdat ik zo'n etentje niet echt wilde en de extra kost was één van de redenen. En ik heb echt heel veel geluk dat mijn ouders niet zo naar het geld moeten kijken.
Nu hebben we ook een betaalbaar resto'ke gekozen. Ik heb de niet rekening gezien, maar ik had opgevangen dat het iets van een 500 euro was, wat toch niet duur is voor 15 man (ongeveer 33euro/persoon)waarvan de meetsten een voor- en hoofgerechtje hadden genomen.

s
1-6-2007
 Meld misbruik3-10-2008 9:37:32

Vergeten te zeggen (zoo vervelend aan dit forum, dat je je berichtjes niet kan aanpassen):

Indien mijn ouders niet zo vrijgevig waren geweest hadden we dit zelf betaald. Mijn man wilde dit etentje erg graag, dus had ie toch zijn zin gekregen. :-D
Ik ben van mening dat je er van moet uitgaan dat je je huwelijk zelf betaald en dat het niet zo vanzelfsprekend is dat de ouders in alles toeschieten. Nu heb ik misschien wel makkelijk praten omdat we heel erg gesponserd zijn geweest. (dank u wel ouders!) Maar buiten dat etentje na het stadhuis hebben we alles eerst zelf betaald (en ook bepaald). Later is op uitdrukkelijke vraag van de ouders gevraagd wat de rekening was omdat zij er wel vanuit gingen dat dat iets voor de ouders is. Maar zelf vind ik dat niet meer zo van deze tijd dat ouders automatisch de sponser zijn.

Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)

Like ons op Facebook
Foto Albums
Nieuws
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...