TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om
zijn/haar persoonlijke pagina te openen.
ellen
20-9-2008
|
2-10-2008 18:35:59
Hallo,
hier een pas getrouwd bruidje. Ik begrijp volledig dat je het even allemaal niet meer ziet zitten maar hou nog even vol want het is echt de allermooiste dag uit je leven!! Wij zijn nu al 2 weken volop aan't nagenieten en elke dag ontvangen we nog vele felicitaties! Er was bij ons superveel volk in de mis en we kregen veel complimentjes. Dus dan ben je echt wel blij dat je er veel werk in gestoken hebt. Ook het avondfeest is zo leuk omdat je echt iedereen van de gasten persoonlijk kent... hou nog even vol, iedereen kan je garanderen dat het een SUPERMOOIE dag zal worden!!
Groetjes, Ellen
|
|
sarah
17-5-2008
|
2-10-2008 20:44:06
meisje toch...
believe me.... iedereen heeft die dip wel eens!!!
Ik was een echte bridezilla, trouwverslaafde bruid in spe.. en ik heb ook die dip gehad!!
het kots en kotsbeu zijn, het desnoods willen afblazen,..
maar weet je, dat komt allemaal wel goed!
succes!!
|
|
Sophie
|
2-10-2008 23:13:41
Beste liesbet,
Zulke situaties zijn natuurlijk niet fijn. Zelf zijn mijn ouders gescheiden en die moet ik ook 'welgezind' aan tafel krijgen.
Wel (... door aanraden van mensen hier op de site) Je moet je ouders confronteren met je zorgen. Hen vragen om eens 1 dag geen ruzie te maken. En je vriend kan je schoonmoeder eens vragen om zich 'normaal' te gedragen op een nonchalante manier. Bij mij hielp het toch, vertel dat het JOUW dag is.
Maar hopelijk zijn ze die dag zo in de wolken dat je trouwt, dat ze geen tijd zullen hebben om ruzie te maken.
(en je schoonmoeder... ik denk dat je collega's het begrip 'schoonmoeder' wel kennen ;)
Hopelijk iets geholpen
Groetjes Sophie
Hopelijk iets geruststellend
|
|
sarah
18-7-2008
|
3-10-2008 8:07:00
Hey,dit is zeer herkenbaar!! Volg de raad op zoals hier al gezegd en praat erover met de personen in kwestie,geloof me da helpt! Maar het is denk ik ook een dip omdat het zolang duurt,veel bruidjes hebben dit rond deze periode,het kan helpen er eve een paar dagen nie mee bezig te zijn.
Bij mij waren er de zorgen van het feit dat mijn ouders nie aanwezig waren en een niet al te makkelijke schoonzus (overal kritiek op,t'is nooit goed voor haar,...),Maar ik heb op voorhand een gesprekje gehad met haar,en da hielp dus. Ik had me ook zorgen gemaakt om niets,alles is prima verlopen.
Probeer nog te genieten va nje voorbereiding,want dit mis je na de trouw echt!!!
Nog veel succes
|
|
Inge
27-9-2008
|
3-10-2008 9:13:33
Hallo Liesbeth, Dit is zeker herkenbaar. Wij moesten ook nog superveel doen de laatste weken. En we lachen allemaal met die helse bruiden, maar ik geef toe, de laatste weken was ik er zelf ene, op en top stress dat we niet alles zouden klaar krijgen. Nu wat hebben we gedaan : een planning opgesteld wat we per week zeker wilden afwerken, en ja, het gevolg was wel dat we de laatste weken niet veel mensen gezien hebben en altijd bezig waren met den trouw, maar uiteindelijk was alles klaar en ben ik rustig de grote dag ingegaan en dan kan je echt ten volle genieten. Maar plan zoveel mogelijk per week en probeer je daaraan te houden. Veel succes Inge 27/09/08
|
|
Sofie
19-9-2009
|
3-10-2008 12:13:29
Hoi,
Wij zijn nog iets minder dan een jaar verwijderd van onze trouw, dus uw dip moet ik waarschijnlijk nog krijgen ;-)
Als je de voorbereidingen echt niet meer ziet zitten en je hebt nog een mini ruimte in jullie budget, waarom contacteer dan dan eens geen trouwplanner ? Ken die mensen hun prijzen niet, maar als ik de boekjes zoals Bruid en For Lovers mag geloven vallen die hun tarieven goed mee en doen ze wat jij vraagt en hoe jij het wil. Persoonlijk ben ik niet geneigd om zo iemand onder de arm te nemen omdat ik alles liever zelf doe (en daarbij denkt dat het dan ook beter zal zijn ;-) typisch, I know). Maar als je het echt niet meer ziet zitten kun je mss enkele dingen uit handen geven. Of een broer of zus die een deel wil overnemen of samen met jou wil doen.
Als je echt inzit over de outfit van je schoonmoeder probeer haar dan een boekje of een paar dingen te laten zien waarvan je denkt dat EN jij EN zij het mooi zouden vinden. Uiteindelijk heeft ieder een andere smaak en figuur...
Hoe dan ook, probeer er van te genieten, ook van deze dagen met enorme dippen. Met of zonder trouw iedereen heeft dat wel eens ;-)
Groetjes Sofie
|
|
freya
1-7-2009
|
3-10-2008 12:55:10
WOW, ik lees precies mijzelf! wij hebben identiek dezelfde strubbels en identiek dezelfde (schoon)ouders blijkbaar!!! :-)
liesbeth, 1 ding weet ik toch zeker, we moeten even egoïstisch zijn en denken aan onszelf. doe wat jij wilt doen, probeer misschien idd even te spreken met die mensen, maar doe voor de rest gewoon je eigen ding!! Ikzelf probeer niet zoveel meer over mijn trouwideeën te praten en als ze er zelf iets over vragen/zeggen, zeg ik gewoon:" vind dat een goed idee, zullen er eens over nadenken...!" dan heb je ze op een beleefde manier afgewimpeld.(En begin dan vlug over iets anders of ren zo hard mogelijk weg :-)
nee, het moet de fijnste dag van je leven worden, en zoals Sophie hier zegt, iedereen kent het fenomeen "schoonmoeder" (vond da bijzonder grappig) Misschien moet je je ook niet te hard meer vastpinnen op de negatieve punten die KUNNEN voorvallen. De mensen kennen U, komen ook voor U (jullie) dus doe je ding, en geniet met volle teugen van jullie dagje samen.
hoop dat je je snel beter voelt en dat onze tips hier wat opbrengen. Ik wens je alleszins al heeeeeeel veel sterkte toe. en laat ons misschien weten hoe je dagje dan uiteindelijk is geweest? die van ons is pas op 13/06/2009, dus heb ook nog veel kans dat er dipjesdagen komen....
veel groetjes! (ook voor de andere bruidjes hier)
|
|
Katleen
6-9-2008
|
3-10-2008 14:19:58
Ik ben 4 weken geleden getrouwd en ik zou zeggen: doorbijten want het is echt wel de mooiste dag van je leven. Ook ik heb de fameuze "dip" gehad. Wat helpt is inderdaad er gewoon eens even niet mee bezig zijn. Wij zijn op 06/09 getrouwd en door de drukke periode op 't werk tussen januari en maart hebben onze voorbereidingen even stil gelegen. En dat deed goed. Sowieso krijg je meer en meer stress eens de dag dichterbij komt maar da's gewoon effe op je tanden bijten. Ik dacht ook vaak: is het dat allemaal wel waard? Ja dus! Achteraf hebben ontzettend veel mensen ons gefeliciteerd met de organisatie van ons feest. En als iedereen je zegt: "het fesst was echt áf" dan geniet je nog dubbel zo hard en ben je dubbel zo fier. Succes nog! Katleen
|
|
Kim
2-8-2008
|
3-10-2008 16:08:33
Hoi, Hoe herkenbaar allemaal amaai! Wij zijn op 2 augustus getrouwd en de fameuze dip heb ik dus ook meegemaakt, ook zo'n 3 maanden voor de trouw. Kostbeu, echt alles. En mijn echtgenoot was er ook totaal niet mee bezig, alles was goed voor hem... Wat natuurlijk ook niet echt helpt op dat moment. Bij mij was het zelfs zo erg, dat ik een serieuze inzinking heb gehad, stress tot en met. Gelukkig gaat dat inderdaad na 1 tot 2 weken over als je er even niet mee bezig bent. Het is niet simpel, maar ook webblijven van dit forum voor enkele dagen kan al helpen (niet slecht bedoeld hoor ;) want ik heb hier heel veel tips gekregen) maar ik was hier gewoon echt verslaafd aan geworden, zo erg dat ik tot 20 keer per dag hier kwam kijken... Het fenomeen "schoonmoeder" heb ik ook in alle hevigheid meegemaakt. Veel kritiek, verkeerde outfit, stress van haar kant... noem maar op, maar uiteindelijk hebben we een prachtige dag gehad zonder de minste problemen... Dus volhouden zou ik zeggen en je voor houden dat dit volkomen normaal is. Groetjes Kim reeds 62 dagen getrouwd http://erwinenkim.bruiloftsite.nl http://digifot.pixendpro.be (album Erwin & Kim) paswoord EK2800813.
|
|
Kim
13-12-2008
|
3-10-2008 21:47:17
Welkom lieve schat op de minder roze wolk. Geloof me, je bent niet alleen.
Ik trouw op 13 december en het tellertje: nog 71 dagen te gaan...is echt geen duwtje in de rug.
Ik had mijn dipje vorige week. Maar dat komt zeker weer goed. Praat met je verloofde en vertel gewoon hoe het zit. Doe dit vooral zonder ruzie te maken of te roepen. Als je begint met: ik zit ergens mee en ik wil je dat vertellen, zal hij zeker naar je luisteren.
Maar één feit is gewoon een feit: een vent blijft een vent!
Komaan meid...het lukt je wel...en je bent echt niet alleen hoor!
Nog effe erbij: wij beginnen binnen 10 dagen te bouwen ook nog. En dit ipv begin maart! WHAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA
En dat zal ook wel lukken!
|
|
Vera
22-8-2009
|
5-10-2008 18:15:46
Hey Liesbet, Wat jammer dat je er zo tegenop kijkt. Ik hoop voor jou dat deze dip maar tijdelijk is. Ik kan soms ook heel erg op de dingen vooruit kijken en me op voorhand geweldig veel zorgen maken, maar ik heb ook al vaak gemerkt dat die hersenspinsels uiteindelijk helemaal niet nodig waren en het allemaal best goed meeviel. Vele groetjes Vera
|
|
|
|
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...
|