Nu Online
Momenteel zijn er 576 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

Help! Paniek voor feestzaal!

3-10-2008 9:03:27
Hoi allemaal,
nu ben ik toch effe in paniek! Vorige maand heeft mijn vriend me ten huwelijk gevraagd. Ons eerste idee was om een zaal te huren en zelf alles te organiseren. Maar eigenlijk kom je dan duurder uit, en heb je meer stress. Dus zijn we op zoek gegaan naar een feestzaal, maar er is al niet meer veel vrij! We willen trouwen op 12-09-09.
-Rubenshof Alken: bezet
-Krekelhof Kuringen:bezet
-Abdijhoeve Houthalen: bezet
-De Barrier: wil ik niet,en is te duur.
-Waterhoek:nog niet gebeld maar dat vind ik te ver.
Ik wil echt regio Houthalen-Genk-Hasselt-Meeuwen-Peer blijven. Wij wonen in Houthalen maar ik heb ook nog veel familie van in de buurt van Maaseik. Ik wil niet dat zij een uur moeten rijden.
Ik heb een afspraak nog ergens in Hasselt en in Diepenbeek. Ik weet het eigenlijk niet meer, ik heb ook geen zin om er een super duur feest van te maken. Mooi goed en degelijk, meer moet dat niet zijn!
Wie heeft er nog tips???
xxx
Sara

Sara
12-9-2009
Meld misbruik

Reacties: 14 | Gelezen: 847

Katrien
19-6-2009
 Meld misbruik3-10-2008 9:10:22

Dag Sara,

Wij geven ons feest in Bernini in As. Je kan altijd eens op de website gaan kijken of het iets voor jou zou zijn: www.bernini-as.be

Nog veel succes met je zoektocht!

Groetjes,
Katrien
19/06/2009

Sara
12-9-2009
 Meld misbruik3-10-2008 9:13:55

Hey Katrien,
bedankt voor je snelle antwoord.
We zijn gisteren bij de Bernini geweest, en ik was echt blij toen ik thuis kwam, prijs viel goed mee etc... Mijn nicht is daar een jaar of 7 geleden ook getrouwd en dat was heel goed, maar ik lees hier niet zo een goeie reacties over hun. Dat heeft me toch wel wat bang gemaakt...Ken jij mensen die daar getrouwd zijn?
groetjes!

Annelies

Meld misbruik3-10-2008 9:19:58

Hey Sara,

Je kan ook eens gaan horen in Het Bevershof in Bilzen. Wij geven daar ons feest binnen een maand (08/11). Tot nu toe zijn we heel tevreden over de samenwerking.

Groetjes,
Annelies

Katrien
19-6-2009
 Meld misbruik3-10-2008 9:28:23

Tot nu toe is de samenwerking altijd goed verlopen, heel vriendelijk, behulpzaam, ... Zijn er ook een paar keer onverwacht gaan eten (met ouders, schoonouders, mijn broer en schoonzus) en dat is telkens zeer goed meegevallen. Het eten was heel lekker! Ze waren er allemaal enthousiast over. En zeker hun ijs is een aanrader! Heerlijk gewoon!
Mijn schoonouders zijn er ooit naar een trouwfeest geweest en dat was ook zeer goed meegevallen. Heb nog geen slechte commentaren gehoord over hun. En bij je nicht is het ook goed meegevallen lees ik. Slechte commentaren heb ik eigenlijk nog niet gehoord.
Hoe was je gevoel erbij nadat je langs geweest was? Bij ons was het in ieder geval een goed gevoel.
De prijzen vallen er idd goed mee, daarom dat wij ook voor hun gekozen hebben.

Groetjes,
Katrien
19/06/2009

Sara
12-9-2009
 Meld misbruik3-10-2008 9:32:25

Ik had inderdaad wel een goed gevoel, 't is een heel vlotte man, gaf veel uitleg enzo. De zaal was wel kleiner dan ik me kon herinneren, maar dat is ook omdat een stuk was dichtgemaakt, en 't was niet aangekleed... Ik zeg er zeker geen neen tegen, maar tja, nu heb ik de schrik te pakken. Als je ergens anders gaat zit je qua prijs al gauw aan het dubbele!

Sofie
12-9-2009
 Meld misbruik3-10-2008 9:38:19

Ik kan je geen tips ofzo geven..

Ik wilde je gewoon even proficiat wensen met jullie verloving!

Ik leef nl ook naar dezelfde dag toe..

Liefs
Sofie
12/09/2009

Katrien
19-6-2009
 Meld misbruik3-10-2008 9:46:22

Idd ergens anders is het stukken duurder allemaal, dat willen wij er niet aan besteden. Wat ik ook leuk vond: het is eens een andere zaal. De andere zalen kent iedereen, het mag ook eens iets anders zijn vonden wij :-)
Je moet gewoon kijken waar je je goed bij voelt. Heb de slechte commentaren idd teruggevonden, maar mss zijn het toevallig mensen met slechte ervaringen. Is ook ieder zijn eigen goesting. Het is niet omdat anderen er slechte ervaring hadden dat dat voor jou ook zo gaat zijn natuurlijk. En zijn slechts een paar reacties natuurlijk, er zullen ook wel mensen goede ervaringen hebben. Ze moeten natuurlijk toevallig op dit forum surfen en ook nog reageren :-) Dus zou me niet vastklampen die reacties. Ok ik moet wel toegeven, is niet leuk om te lezen, maar ook niet dat ik er echt schrik door krijg dat alles gaat tegenvallen. Is juist slecht je daarop fixeren.
Greetz,
Katrien
19/06/2009

funfoto

Meld misbruik3-10-2008 10:51:01

sarah
18-7-2008
 Meld misbruik3-10-2008 12:57:38

Wij zijn deze zomer getrouwden hadden ons feest in maasmechelen,zaal "aen't venne".
Is héél goed meegevallen,ook qua prijs.

Er is ook nog
-elyzee in genk
-draekenwinning in diepenbeek

Succes

Katrien
22-8-2009
 Meld misbruik4-10-2008 12:32:46

www.bartclaes.be
zalen: de baenwinning, driessent en de roerdomp

vanessa
20-6-2008
 Meld misbruik4-10-2008 12:57:04

een andere datum kiezen, onze datum was ook niet meer vrij en we zijn dan verandert naar 14 dagen later

veel succes

Sara
12-9-2009
 Meld misbruik4-10-2008 23:39:40

Hey, bedankt voor de reacties...
Waarschijnlijk gaan we bij ons eerste idee blijven, nl zaal huren en alles zelf organiseren... Na een goede kostenberekening denken we dat dit wel zal meevallen. De zalen van bart claes vinden we te duur, onze families -en wijzelf- feesten graag, maar het moet niet te stijfjes zijn. Had ook naar Bevershof gebeld en ten Caetermere, Bevershof was niet meer vrij, het 2de wel, maar we denken toch dat we gewoon een zaal gaan huren. We hebben een ceremoniemeester, die zal ook wel alles in de gaten houden...
Heel erg bedankt voor jullie reacties.
Hier stoom aflaten deed ook al heel goed!!
x

Vera
22-8-2009
 Meld misbruik5-10-2008 18:38:40

Hey Sara,

Ik vind het vreemd dat je denkt dat je uiteindelijk duurder gaat uitkomen als je een zaal met catering apart neemt. Ik heb mails gestuurd naar zowat alle feestzalen in Limburg en ik ben echt achterover gevallen van de prijzen! €50 per persoon is echt niks!
Wij hebben uiteindelijk zaal De Kei gehuurd in Diepenbeek. Hier is zowat iedereen van m'n familie getrouwd en het is bovendien een gezellige zaal. Dit kost maar €120 per dag. We hebben hem 2 dagen genomen omdat we voldoende tijd willen hebben om de zaal mooi te versieren. Je moet je dranken bij de zaal zelf afnemen, maar - om je een idee te geven - een fles cola kost daar €1,60 en heb al op verschillende offertes van feestzalen prijzen gezien à la €5/€6. Reken maar uit! Voor de wijn en het aperitief mogen we zelf zorgen. Dat vind ik ook positief aangezien we aan de Moesel een goed adresje kennen met superheerlijke wijn en schuimwijn.
Ps: ik ben ook gaan kijken in De Schalm in Genk: www.vzwdeschalm.be -> ook een mooie en verzorgde zaal!

Veel succes nog met de voorbereidingen!
Vera

Sara
12-9-2009
 Meld misbruik5-10-2008 21:53:43

Het zal niet zo veel uitmaken denk ik... ligt eraan wat je wil. De zaal die wij willen huren -is echt wel mooi- ligt vlak bij ons thuis, wat toch een enorm pluspunt is, maar kost ook 600 euro voor af te huren,wel met keuken, service,...incl. En dat is toch niet zo goedkoop. Maar als avondeten willen we een koud buffet, en dat is dan niet zo duur. Ik zag vooral tegen de stress op. Als we de zaal op voorhand willen afhuren moeten we daar ook voor bijbetalen, dus dat is weer extra. Ronde tafels ipv rechte tafels kosten weer extra. Aankleden kost ook geld enz...
Maar dan komen we nog niet zo duur uit als bij vele andere zaken. Al is de Bernini in As echt niet duur. Dan komt de zaal wel duurder uit.
Groetjes en nog veel succes met de voorbereidingen!

Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)

Like ons op Facebook
Foto Albums
Feestzaal nodig?
Kursaal Oostende Trouwen met zicht op zee! in Oostende
Het is opvallend & apart, romantisch & groots maar ook historisch & prestigieus. Je huwelijk krijgt een unieke en onovertroffen allure. Trouwen in Kursaal is een dag zonder zorgen in volle stijl! Meer info
Zalen 138b Beleef uw feest met zalen 138b! in Harelbeke
Zalen 138b biedt u een perfecte locatie voor allerlei evenementen. Van trouwparty's, feesten en recepties tot productpresentaties. Een feest in zalen 138b gaat over meer dan organiseren. Het gaat over samenzijn en fun! Vrij van drank en traiteur. Meer info
Hof Ten Bosse Stijlvol kader, fijne keuken, zorgvuldige bediening in Destelbergen
Wanneer u kiest voor Hof ten Bosse, dan opteert u voor een stijlvol kader, een fijne keuken en een vlotte en zorgvuldige bediening. Wij werken op de meest correcte manier, waardoor u niet voor financiele verrassingen komt te staan. Meer info
Feestzaal SCALA BVBA Feesten in een uniek decor... in Beveren
Wie op zoek is naar een verrassende locatie voor een huwelijk, familiefeest of bedrijfsevent, kan niet om Scala in Beveren heen: een unieke bioscoopzaal met heel wat troeven. Meer info
Den Orchidee Vakmanschap, motivatie, creativiteit en versheid van de producten zijn ten huize onze sterkste troeven! in Lokeren
In Den Orchidee is ieder feest een nieuw totaal evenement waar gelet wordt op de kleinste details, volgens de wensen van de klant. Wij doen maar 1 feest per keer opdat u kan genieten van een perfecte service. Meer info
Hof Van De Putte Uw feest ... onze zorg ! in Zegelsem-Brakel
Langs hobbelige kasseien, kronkelend door de ongerepte Vlaamse Ardennen, ligt de authentieke 16de eeuwse hoeve 't Hof Van De Putte. Verwen er uw gasten in het nostalgische Zegelsem waar Herman Teirlinck inspiratie vond voor zijn 'Maria Speermalie'. Meer info
Feestzaal Liefmans Catering with a heart in Oudenaarde
Ook op zoek naar eens iets "anders" ? Gelegen langs de Schelde te Oudenaarde is onze feestzaal, verbonden aan de brouwerij Liefmans, een unieke lokatie voor uw huwelijksfeest ! Elk feest is maatwerk en volledig naar uw wens. Meer info