Terug naar overzicht
Hoi annelies,Ook had ik bij ons op de gemeente eerst meer reactie verwacht, zij doen er daar zo normaal (eerder formalitair) over en willen het echt wel op een kwartiertje voorbij hebben hé...en ik wou het ook wat specialer aankleden...dus hier komt mijn versie zowat...wij trouwen 18/10, nog twee weekjes dus!!!Binnenkomen:ik geef briefjes aan de familie hoe ze moeten binnenkomenEerst mijn mama en papa, daarna Erik zijn mama met 2 zussen, dan mijn zus (getuige) met partner, erna Eriks getuige met partner en erna Eriks andere zussen met partner...Getuigen en ouders zitten op de eerste rij, de anderen erachterDe muziek start bij ons al bij het binnengaan van de familie anders is het liedje te lang..Dus als laatste komen Erik en ik met onze kindjes die dan bij opa en oma mogen zitten (samen met de babysit)Ik moet de muziek volgende week binnen brengen en dan bekijken met de afgevaardigde van de burgerlijke stand of zij ervoor zorgt dat de muziek op tijd stopt, anders vraag ik dat aan een zus van Erik.Op de achtergrond laten we nog wat liedjes spelen en bij het naarbuiten gaan terug een liedje wat harder afspelen.Je wordt normaalgezien verwelkomt door iemand van de burgerlijke stand en de burgemeester komt pas binnen als iedereen op zijn plaats is.Nu moet ik zeggen dat het gesprek vorige week met mevrouw van de gemeente al wat vlotter verliep, ik denk dat zij niet zover vooruit kijken!!!Ze stond ondertussen ook open voor het leggen van een rode loper (hier moet je daar zelf voor zorgen) en er werd bij ons wel gevraagd of wij iets zeggen bij het uitwisselen van de ringen, dan moeten ze extra tijd inplannen hé.De ringen is meestal op het einde, erna nog een woordje van de burgemeester en meestal ben je dan al man en vrouw hé!!??Ik wilde alles tot in de puntjes geregeld hebben maar besef nu dat alles ook wat spontaan moet gaan die dag en bekijk het nu iets ruimer. (ik weet dat mijn zoontje weleens vragen kan beginnen stellen ad burgemeester enzo) dus sta ook open voor wat onverwachte dingen hé en geniet ervan!!!Als je nog meningen wil delen, mail me maar!!!Groetjes Annouschkaannouschkavermeire@hotmail.comen ps: pas een week voor de bruiloft hoefde ik de namen van de getuigen door te geven