Nu Online
Momenteel zijn er 286 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

kosten trouwfeest

3-10-2008 9:37:18
hey bruidjes,

Er moet even iets van mijn hart. Ik zit in met het geld dat het huwelijksfeest en alles erom heen gaat kosten.
eerst was het de bedoeling om het allemaal nogal vrij sober te houden om de kostprijs te drukken. zo gingen vrienden van ons het vervoer doen. En ging ik gewoon in een outfit van (ik ben de naam kwijt :-))
trouwen.
Dit om niet teveel hoempapa ervan te maken en vooral te trouwen voor wat het te doen is, nl. je ja-woord aan elkaar.
naarmate de tijd vorderde heb ik gekozen om wel in echte trouwkledij te trouwen (kan niet teveel zeggen, ventje leest soms mee). en hebben we ook heel tof vervoer geboekt.

Om to the point te komen, mijn vriend betaalt zijn kant van de familie en mijn ouders betalen mijn kant. dus eigenlijk hoef ik mij over geld geen zorgen te maken , maar vind het zo jammer om hier allemaal zoveel aan uit te geven.

Met al die euro's zouden we nog zoveel andere mooie dingen kunnen doen. op reis gaan enzo of verbouwingen aan het huis.

Is het echt een sprookjesdag of toch jammer om zoveel uit te geven. wat denken jullie??
sorry voor mijn gezaag maar wou gewoon ff ventileren. groetjes ellen

ellen
4-7-2009
Meld misbruik

Reacties: 16 | Gelezen: 3009

Vi
7-6-2008
 Meld misbruik3-10-2008 9:46:12

Hey Ellen,

Ik ben deze zomer gehuwd. Mijn huwelijksfeest was eentje van A tot Z en heeft een aardige duit gekost.
Wij hebben alles zelf gekostigd en dat deed pijn. Klopt, je kan met dit geld veel andere zaken doen. Toch heb ik geen moment spijt gehad. Dit is een herinnering voor het leven. Achteraf bekeken had ik het niet anders of meer gewillen. Het was af !
Op mijn netvlies gegrift en eeuwig in mijn hart gebrand. Het was prachtig ! Doen !!!
x

Kelly
10-10-2008
 Meld misbruik3-10-2008 9:49:09

Hallo Ellen,

Dit klikt mij heel erg bekend in de oren. Wij gingen het ook sober houden. Voor ons is het ondertussen nog 7 dagen te gaan en heb vorige week weer iets extra bijgenomen nl bedankingen voor de gasten en collega's. Ik heb me wel op bepaalde zaken bespaart zoals de fotograaf. Onze fotograaf gaat foto's nemen vanaf dat we ons aan het klaarmaken zijn tot de receptie en krijgen dan de CD. Ikzelf ga de foto's zelf afdrukken en daardoor kost de fotograaf maar 300 euro. Voor de rest wordt ook alles op video gezet en dat zal een vriend doen. Mijn ventje zijn kleren zijn betaald door zijn ouders. Mijn trouwjurk en onze kindjes hun kledij zijn betaald door mijn ouders. We hebben mooie ringen, maar de prijs is ook nog redelijk doordat we gekozen hebben voor titanium met een gouden motief erin. Het zal niet goedkoop zijn in totaal, maar hebben hier en daar de kosten gedrukt en we zullen wel ons droomhuwelijk hebben.

Groetjes,

Kelly

Manon
7-2-2009
 Meld misbruik3-10-2008 9:51:31

Inderdaad, trouwen kost geld. Ik ben daar ook nogal van geschrokken. Wij bekosigen veel zelf en ik heb mij soms toch ook afgevraagd, moet dat echt ? Maar als ik hier al die verslagen lees van die gelukkige bruidjes, dan weet ik dat dat echt de moeite waard is. Zie het als een feest om jullie liefde te vieren en aan de wereld te tonen hoe gelukkig jullie wel zijn.

Diane
16-5-2009
 Meld misbruik3-10-2008 10:26:17

Inderdaad, trouwen kost heel veel geld. En uiteindelijk kost het meer dan dat je voorzien hebt. Maar... het was een droomdag en ik heb geen seconde spijt! Het was zijn geld waard!
Groetjes,
elisadiana1@hotmail.com

funfoto

Meld misbruik3-10-2008 10:46:48

Heidi
4-7-2009
 Meld misbruik3-10-2008 11:11:17

Hey meid,
ik vraag me ook af of het allemaal wel de moeite is om zoveel geld uit te geven aan een huwelijk, het is zo voorbij.
Nu heb ik de kosten een beetje gedrukt op het avondfeest, geen al te duur eten genomen. De locatie zelf is echter wel heel mooi, dat vind ik belangrijker.
Ik geef ook mijn geld uit aan de trouwfoto's en digitaal album, de trouwringen en het kleed.
Dat is iets wat ik bij me draag mijn hele leven, dat zijn de herinneringen.
De rest hoeft niet zo duur te zijn voor mij.
Je moet voor jezelf uitmaken wat jij belangrijk vind, je prioriteiten stellen.
Dat is mijn gedacht.
Nog veel succes en veel plezier gewenst op jouw dag.
Groetjes.

vanessa
20-6-2008
 Meld misbruik3-10-2008 12:44:06

hallo
wij gingen ook alles sober houden, maar eens je begint... mijn kleedje in robel betaalde ik per maand, ik voelde dat niet, ons zaal met voorschot en de rest heb je terug van de gasten, wij hebben maar 1 limo genomen daar konden er al veel in, we hebben maar 70 man gevraagd wat ook al veel uitmaakt, en in de namiddag getrouwd zo moesten we geen middag eten betalen, de ringen heeft mijn ventje betaald, maar dat kies je zelf , want je hebt alle prijsklasses, en die maand koop je eens shoenen of de andere maand eens oorringen, je kan dat goed spreiden, we dachten dat we er nooit gingen raken en alles is toch goed uitgekomen zonder hulp

veel succes

Nathalie
4-4-2009
 Meld misbruik3-10-2008 12:46:39

Hoi Ellen,
ik begrijp je 'gezaag' echt heel goed maar ik ben zelf ook al een paar keer op een trouwfeest geweest waar het van duidelijk was dat men de kosten had 'gedrukt'(4 vlaaien als dessertbuffet, 3 zachte sandwiches als lunch zoals bij een uitvaart, en moeders die rondliepen met versheidzakjes om de overschotjes de dag erna op te eten en het klapstuk was heel de avond honger hebben want er was maar 1 hapjesronde!) en daarom heb ik besloten om niet te veel na te denken over het kostenplaatje. Ik ga maar 1 keer trouwen en die dag moet perfect en prachtig zijn ! Geld moet rollen hoor.

Meilan
3-7-2008
 Meld misbruik3-10-2008 12:50:18

Wij hebben de volledig trouw gehad afgelopen zomer, echt alles van A tot Z. Het kost heel wat geld en de dag was PRACHTIG!!!!! Maar soms hebben we er wel spijt van, moet ik eerlijk toegeven. Ik ga elk jaar enkele weken in een ver land rondtrekken. Dat kost mij zo'n 1500 euro (incl vluchten) per keer. Met het geld dat we aan de trouw gegeven hebben, had ik dus héél véél van zulke reizen kunnen doen tussen nu en de tijd dat we aan kinderen willen beginnen. Trouwen is 1 dag; reizen is een hele ervaring telkens opnieuw...
Dus ik geef met grif toe: het was een fantastische dag, maar zou het niet opnieuw doen had ik geweten wat ik nu weet.

Katleen
6-9-2008
 Meld misbruik3-10-2008 13:57:25

Wij zijn reeds 27 dagen getrouwd en ons feest heeft ook behoorlijk veel gekost. Maar het was gewoon onvergetelijk en ik zou het direct opnieuw doen! Echt wel de mooiste dag van je leven...
Groetjes,

Katleen

katelijne

Meld misbruik3-10-2008 15:44:51

Hey,
ook ik begrijp je standpunt... Toen wij op prijzen vergeleken van zalen en eens alles bij elkaar optelden! Amaai, we waren er eigenlijk niet zo goed van. Maar we willen allebei dat die dag een droomdag wordt, dus ja, er zullen wel wat spaarcentjes inkruipen. Wij zullen gewoon een jaartje langer wachten om een huis te kopen. Maar we hebben nu al zoveel plezier aan het besef dat we gaan trouwen dat het zeker elke cent zal waard zijn, heb nog nooit zoveel gelachen als nu :-)

Vera
22-8-2009
 Meld misbruik3-10-2008 19:11:12

Hey Ellen,
Het is een kwestie van wikken en wegen en zien waaraan je veel of weinig geld wil uitgeven. Bij ons was het al snel duidelijk dat het een feest zou worden met véél gasten: +/- 200 personen op het avondfeest en in de namiddag ook een stevige receptie voor mijn collega's en onze kennissen.
We zijn momenteel aan het bouwen en bijgevolg is ons budget ook niet supergroot. We gaan een feest geven in een zaal met catering apart. Het gaat hoogstwaarschijnlijk een BBQ worden met dessertenbuffet. Dit is niet zo duur én vrijwel iedereen lust dit. We staan er allebei wel op dat iedereen meer dan voldoende te eten krijgt.
Een collega van mijn vriend gaat de foto's trekken, speciaal trouwvervoer gaan we waarschijnlijk niet nemen (toch zeker niet voor de suite) en bedankgeschenkjes voor de gasten gaan we ook niet kopen. Waar ik niet op wil besparen is mijn kleedje en onze ringen.
Laatst stond een artikeltje in de krant over de gemiddelde kostprijs van een huwelijksfeest. Dat zat rond de €17.000. Daar was ik behoorlijk van geschrokken! Aan dat bedrag zullen wij niet komen, maar hoe je het ook draait of keert; het blijft enorm veel geld voor 1 dag... Maarja, als alles goed zit, trouw je ook maar één keer ;-)

Inge
14-7-2009
 Meld misbruik3-10-2008 19:52:21

Hallo,

wij betalen alles zelf en aangezien we momenteel een appartement en een kot moeten huren, schiet er niet veel over om maandelijks te sparen. We zijn nu al een jaar aan het sparen en proberen alles redelijk goedkoop te houden. We gaan in januari zien hoeveel we tegen dan gespaard hebben en hoeveel er nog af kan voor onze huwelijksreis. Want je weet niet op voorhand hoeveel je ongeveer van de gasten gaat krijgen... dus wat we krijgen is leuk meegenomen want tegen dan zal er niet veel over zijn van mijn spaargeld.
Maar ik sluit me aan bij wat ongeveer iedereen hieronder zegt: je trouwt maar 1 keer dus mag het toch zoveel mogelijk zijn zoals je het wil, niet?

Groetjes,
ook Inge (1/8/2009)

Kim
13-12-2008
 Meld misbruik3-10-2008 21:36:30

Meid, geniet...je leeft maar één keer.
Maak er ZELF iets van. Als je hier en daar wat snoeit...al is het een soepje minder...een bloemetje weg...een kaarsje minder op de tafel...een huwelijkskaars van tante Nonneke...zal het zeker lukken.

Laat je vooral niet vangen door wat winkels je aanbieden. BVB: sieraden die je kan laten namaken door iemand van kralenwinkel (juwelen van LR kosten immers een fortuin en kan je even goed laten maken voor 1/6 van de prijs. Ja je leest dat goed!)
Wees een beetje creatief met versiereing.
Een paar balonnen van parelmoer met een mooie roos erin is even goed dan kunstwerken die uit 100 balonnen bestaan en waar je veel geld voor zou betalen moest je dat 'laten' doen.
Het is natuurlijk wat belangrijk is voor JOU.

Als uitnodigingen, versieringen, dure bedankjes en grote bloemendecoraties niet erg belangrijk zijn voor je, bespaar dan op die dingen en probeer zelf wat uit.
Je zal zien wat je allemaal kan met weinig geld. En ben je zelf niet creatief...dan ken je vast wel iemand die dat wel is.

Veel succes!

ellen
4-7-2009
 Meld misbruik3-10-2008 21:47:41

hey allemaal,

bedankt voor de respons. al onze vrienden en onze ouders zeggen dit ook. je trouwt maar 1 keer...toch... onze grote droom is om binnen enkele jaren voor 1 jaar of langer rond te trekken met de rugzak in Azië.

Onzen trouw zelf, zal even overlopen wat we tot nu toe allemaal geregeld hebben.

vervoer: hier hebben we redelijk wat in geinvesteerd om dat het meer is dan enkel van gemeentehuis naar ceremonie. we gaan hier echt wel mee gaan cruisen in de polders. voor de suite een samba busje en voor ons een kever cabrio oldtimer.
dan gaan we een broodjesmaaltijd doen met de suite.
fotograaf wordt er ook niet op bespaard. is erbij van 's morgens tot na de receptie en ceremonie. Dit is een cadeau van mijn ouders (+ album)

De receptie is enkel voor de collega's en voor enkele mensen die we kennen. Bv. de ouders van de getuige, ouders van een jeugdvriendin van mij...
De ceremonie is gratis en wordt verzorgd door 'Het Altaarnatief'.
We willen onze viering heel persoonlijk houden en kiezen voor Live muziek. Dit valt mee van prijs.
nadien is er een BBQ en Dessertenbuffet voor ongeveer 65 personen. Belangrijk is dat het lekker is en dat er voldoende is. Voor den drank is er een drankforfait en iedereen mag wijn en bier drinken a volonte. (geen sterke dranken!)

nadien DJ.
Als huwelijksreis gaan we op reis met mijn ouders (klinkt raar maar is de MAX. wil al zolang eens samen met mijn ouders op reis en mijn toekomstige wil dit ook.) We gaan 10 dagen naar Kreta-Agia Galini. En in september gaan we met ons tweetjes gaan rondtrekken op Bali en Java voor een 4-tal weken.

Aja... heb ook een kleed en we willen ook de ringen van ons goesting...

Dus... eindrekening komt zo ongeveer eind juli 2009 en de kater dan ook... vele groeten ellen

Katrien
22-8-2009
 Meld misbruik4-10-2008 12:29:43

trouwkleed aan 50%
prachtige schoenen van 12.5 EUR van de H&M want schoenen draag je maar 1 dag en deze ga ik echt met plezier weggooien
geen speciaal lingerie, want een strepless BH heeft iedereen
Geen juwelen van LR, zoek zelf iets
Geen bedankkaartjes of geschenken, want apprecieert echt niemand!
niet de duurste fotograaf want na 10 jaar is er weer een andere trent en zijn deze foto's weer helemaal uit
geen huwelijksreis
jaguars overal gaan vragen en gekregen
geen bruidsmeisjes
maar wel:
- dure ringen
- feest met alles erop en eraan
- en een overnachting met de ouders + brunch voor de dag erna
Zo kan je zelf kijken wat jij belangrijk vindt en uitsparen kan je echt wil, laat je niets wijsmaken en opdringen

Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)

Like ons op Facebook
Foto Albums
Nieuws
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...