Nu Online
Momenteel zijn er 328 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

Vragen over bedankgeschenkjes

5-10-2008 19:01:44
Hallo!

Mijn vriend en ik hadden het vandaag over bedankgeschenkjes. Mijn eerste idee was een bruisbal van Lush die - heel toepasselijk! - White wedding heet. Maar zo'n bal kost €3,20 en dat vond ik toch redelijk veel aangezien we zo'n 200 gasten gaan uitnodigen.
Even later zag ik op internet een ander leuk cadeautje, nl. een blikje met een zaadje in van een klavertjevier, zonnebloempje of vergeet-me-nietje. Rond dat blikje kon je een etiket laten drukken met je namen, trouwdag en bedankje erop.
Aan de ene kant vind ik bedankgeschenkjes wel leuk, maar aan de andere kant bedank je de gasten toch met lekker eten en een gezellig feest? Dus is mijn vraag aan jullie: geven/gaven jullie bedankgeschenkjes of niet? (zoja, mag ik dan ook weten wat jullie geven?)
We geven in de namiddag ook een receptie voor zo'n 100 gasten. Is het dan de bedoeling dat die mensen ook zo'n geschenkje krijgen?
Alvast bedankt voor jullie reacties!
Vera

Vera
22-8-2009
Meld misbruik

Reacties: 18 | Gelezen: 1178

Karolien
23-5-2010
 Meld misbruik5-10-2008 20:23:55

Hey

wij gaan geen bedankjes geven omdat we enerzijds vinden dat het te veel geld kost (we hebben zo'n 170 genodigden op het avondfeest) en anderzijds omdat we achteraf een foto gaan sturen om de mensen te bedanken.

Het is een persoonlijke keuze, maar als wij naar een trouwfeest gaan, verwachte we zelf ook helemaal geen bedankje, omdat de uitnodiging voor het avondfeest al een bedanking op zich is...

Groetjes
Karolien.

Kim
18-7-2009
 Meld misbruik5-10-2008 20:28:22

hey,
wij voorzien tijdens het feest een klein bedankje per koppel en achteraf sturen we nog een bedankkaartje met foto. de genodigden op de receptie krijgen alleen een bedankkaartje. wat we juist gaan geven weten we nog niet.
groetjes

Heidi
2-8-2008
 Meld misbruik5-10-2008 20:30:16

Hey,

Wij zijn 02/08/08 getrouwd.
We hebben er lang over gedacht als we bedankjes zouden geven.Uiteindelijk hebben we het niet gedaan omdat ik ook vind ze hebben alles eten en drinken a vollenté.
Waar eindigd het anders.Het is ook een beetje een geldcomerce.
We hebben alvast geen spijt dat we het niet gedaan hebben en toch was iedereen op het feest aanwezig.En de reacties waren 100% possitief.

Veel geluk nog

Cindy
22-11-2008
 Meld misbruik5-10-2008 21:09:08

Dag Vera,

Wij hebben ook de overweging gemaakt en besloten om op het feest geen bedankje te geven.

Nadien krijgen alle genodigden een foto toegestuurd met een persoonlijke bedanking.

Eerlijk gezegd stel ik een persoonlijke boodschap nadien veel meer op prijs dan een bedankje waar je in vele gevallen niets mee bent.
Daarom dus ook onze keuze om het zo te doen.

Groetjes,
Cindy

Heidi
13-9-2008
 Meld misbruik5-10-2008 21:29:55

Dag Vera,

Wij hebben op de avond zelf al een foto van ons 2 van de dag zelf meegegeven, met een fotohouder (die we ergens goedkoop gevonden hadden, anders was het alleen de foto, nu kosten de houdertjes evenveel als een postzegel)

De mensen die een kaart stuurden maar niet op het feest waren, kregen ook zo'n foto.

Dit vond ik zeer leuk om te geven, en vonden de mensen ook tof!

We hadden om de gasten hun plaats te wijzen ook lampjes (sleutelhangers) met gekleurde lintjes aan. En die hebben bijna alle mensen toch ook meegenomen, en het gaf nog wat sfeer op de avond zelf.

Veel succes in je keuze, maar zoals hier al aangegeven staat: je MOET geen bedanking geven he, je geeft al een feest...

Groetjes
Heidi
13/09/2008

els
29-8-2009
 Meld misbruik5-10-2008 21:34:48

hey vera,

Ik heb dezelfde twijfels. Ik heb wel onlangs een leuke site gevonden met zo'n soort cadeautjes aan best wel goede prijzen, je moet maar eens gaan zien:
http://www.trouwen-feestartikelen.nl

Je kan er vb. een doosje met muntjes laten maken waar je jullie foto kan opp laten printen, enz.

Laat je me weten wat je kiest?

Groetjes en veel succes,

els

Els

Meld misbruik5-10-2008 22:31:43

Hoi!

Wij zitten met ongeveer hetzelfde aantal genodigden als jullie. Zo'n 120 op de namiddagreceptie en zo'n 200 voor 's avonds.

Ook wij hebben zitten rondzoeken naar bedankjes. Heb zelfs ook zo'n proefpakket aangevraagd. Maar al bij al zijn dat vrij dure spulletjes.

Uinteindelijk hebben we gekozen voor gevulde doosjes van in de Ava. Daarop staan Callassen afgebeeld en die zijn zowat de rooie draad door onze dag!

Veel succes!!!

Els

www.elsenphilip.bruiloftsite.nl

celine
7-9-2008
 Meld misbruik5-10-2008 23:24:26

Hoi,

Zelf hebben wij op het feest een foto aan iedereen gegeven, gewoon als aandenken eigenlijk. Wij hebben er eigenlijk nooit aan gedacht om een speciaal bedank-cadeautje te geven, hebben dat trouwens zelf ook nog nooit gekregen op een trouwfeest (toch niet dat ik mij herinner). Ik snap eigenlijk niet waarom je dat zou willen doen, je geeft een feest, de mensen geven een cadeau, dan geef jij een cadeau om te bedanken voor de cadeau?

Celine

Joke
25-4-2009
 Meld misbruik6-10-2008 7:23:56

Hallo,

Wij geven een bedankje op het avondfeest (wat precies weten we nog niet) en sturen zowel de mensen op de receptie als het avondfeest een foto achteraf.
Bij ons is het toch de gewoonte om iets te zorgen, ofwel op het feest zelf, ofwel een foto toe te sturen achteraf. Zelf verwacht ik dat eerlijk gezegd ook. Heb altijd gedacht dat het zo hoorde. Maar ik heb er uiteraard alle begrip voor als iemand dat niet doet; ieder maakt dat voor zichzelf uit.

Groetjes,
Joke.

Vera
22-8-2009
 Meld misbruik6-10-2008 8:19:20

Bedankt voor de reacties tot nu toe!

@ Celine: bij alle trouwfeesten waar we tot nu toe geweest zijn, hebben we een cadeautje gekregen; van een foto tot suikerboontjes tot een klein flesje zelfgemaakte likeur. Misschien is deze traditie verschillend van provincie tot provincie?

Ik was er eigenlijk al uit dat we geen geschenkjes zouden kopen, maar mijn vriend vond dit zo vreemd. Nuja, we hebben nog tijd genoeg om te kiezen.
Een foto aan alle genodigden vind ik persoonlijk niet zo interessant, aangezien ik ervan uitga dat de collega's en kennissen hier niets mee zijn. De familieleden zullen deze wel bewaren, maar bij de anderen zal de foto - denk ik - meestal in de vuilbak belanden. En dat vind ik dan weer zonde van het geld.

Veronique
15-5-2009
 Meld misbruik6-10-2008 9:32:56

Hallo Vera

Omdat wij beiden niet zo foto-minded zijn gaan we een bedankgeschenkje geven (doosjes in de vorm van smokingvest en trouwjurk die ik zelf nog wat ga opfleuren). We hebben ze laten overkomen van Amerika omdat we ze in België niet vonden. Je vindt er ook nog vele andere leuke dingen die je hier niet ziet. Gewoon effe in Google 'Wedding favors' intikken en je krijgt tal van hits. Heel wat van die dingetjes zijn spotgoedkoop maar daar tegenover staat wel een vrij dure verzendingskost. Wij hebben voor onze doosjes ( 140 stuks)en verzending een 78 euro betaald.

Groetjes en nog veel succes met de voorbereidingen.
Véronique
15/5/09

Inge
27-9-2008
 Meld misbruik6-10-2008 9:40:25

Wij zijn pas getrouwd en hadden wel bedankingen voorzien, geen klassieke foto aangezien we dat al op de uitnodiging gebruikten, maar een eenvoudig bloempotje wit geschilderd en met een minibloempje erin. Mooi ingepakt en een klein kaartje eraan. En iedereen vond het super. En wij nog het meeste, want het was absoluut niet duur.
Inge

Inge
27-9-2008
 Meld misbruik6-10-2008 9:41:40

Ik wou er nog aan toevoegen, enkel de avondgenodigden en de mensen die wel een cadeautje gaven, maar niet geweest zijn, kregen een bedankingske.

Manuela
14-8-2008
 Meld misbruik6-10-2008 13:31:36

hoi, wij haddden op ons trouwfeest aan elk koppel een flesje gevuld met rode porto gegeven en voor de kindjes een bolletje gevuld met snoepjes. Volgens onze gasten was de porto heel lekker.

groetjes Manuela

Nele
10-10-2009
 Meld misbruik6-10-2008 13:41:58

Hoi,

Ik denk eraan om iedereen de tekst van onze openingsdans mee te geven. Dan kunnen ze die nog eens op 't gemak nalezen ('t is een tekst met betekenis, vandaar...)

En verder denk ik eraan om voor iedereen een gelukskoekje te bakken met als wens vanbinnen iets als "dank je voor je komst" ofzo. Maar aangezien wij ook met 200 ofzo zijn, zal dat misschien wat te hoog gegrepen zijn (want heeeel veel werk...)

Groetjes
Nele

Evi
30-5-2009
 Meld misbruik6-10-2008 14:04:24

Heb hier al veel gelezen over dergelijke bedankingsgeschenkjes, maar bij ons is dit gelijk wel de mode niet. Ben ook nog naar geen enkel huwelijk geweest waar je geschenkje krijg (en heb er laatste 2 jaar redelijk veel gedaan). wij gaan ook niets geven. Wij geven wel een foto aan iedereen, maar geen extra geschenkje. Uiteindelijk geef je al zoveel aan je gasten op die avond, vind dit dan ook niet nodig. Daarbij, waar beland zoiets. Heel waarschijnlijk in één of ander kast.

Vera
22-8-2009
 Meld misbruik6-10-2008 14:12:10

Hoi Nele,

Je kan ook van die Chinese gelukskoekjes kopen; je hebt misschien een Chinese supermarkt in de buurt? Dit is een zeer goedkope en gemakkelijke optie ;-)

Carolina
1-8-2009
 Meld misbruik6-10-2008 15:09:39

Ik vind het wel leuk van die prulletjes. Ik was aan een bedrukte balpen, kaarsje, bedrukte post-it, my M&M, ... aan het denken. Maar is dit wel leuk om te krijgen??? Het is vooral leuk voor jezelf, denk ik. ??? Het idee hieronder van dat bloemetje vind ik nu ook weer leuk. Ik was ook van plan om een foto te laten maken als aandenken maar inderdaad zoals Vera hieronder zei; dit beland nogal eens in de prullenbak... Allemaal moeilijk hé...

Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)

Like ons op Facebook
Foto Albums
Nieuws
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...