Nu Online
Momenteel zijn er 315 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

kunstbloemen~~vriesdrogen

6-10-2008 11:33:25
Hey allemaal,

Ik ben aan't afwegen wat best is: kunstbloemen of vriesdrogen. Weet iemand wat zo'n kunstboeket kost? En waar ik hiervoor in de Kempen terecht kan? De hofstede in Arendonk heb ik al gelezen, maar zijn er nog andere zaken? Kwestie van iets te hebben om te vergelijken.
Ik zou het enorm jammer vinden dat mijn bruidsboeket bij het drogen toch zou mislukken, zoals ik ook al heb gelezen. En bij een kunstboeket moet je het ook nog in een kastje zetten hé? Tegen stof enzo. Mijn lievelingsbloem is Lysianthus, is dit geschikt om te drogen? Of misschien kan je dat niet vinden in een kunstbloem? Ik kan niet beslissen...
Inge 25/04/2009

Inge
24-4-2009
Meld misbruik

Reacties: 7 | Gelezen: 744

Elke
13-9-2008
 Meld misbruik6-10-2008 11:43:46

Ik ben 3 weken geleden getrouwd en ehb mijn boeken zelf laten drogen. Het is niet meer wat het was maar ik heb het toch nog en dat is voor mij het belangrijkste. Ik vind het vriesdrogen persoonlijk heel duur (270€ minimum). Maar kunstbloemen missen de charme van echte bloemen.
Ik zou gewoon een echt boeket nemen en dan laten drogen. Lukt het niet, jammer, maar je houdt zoveel mooie herinneringen over aan je trouw

Sanne
10-6-2016
 Meld misbruik6-10-2008 12:24:36

Hallo, lysianthus kan je niet laten drogen, deze valt namelijk rap slap enzo... Ik spreek uit ervaring! Ik werk namelijk in een bloemenwinkel! In trouwboeket in kunstbloemen hebben wij eerlijk gezegt nog nooit moeten maken voor iemand, met kunstbloemen ziet het er toch heel anders uit!

Manuela
14-8-2008
 Meld misbruik6-10-2008 13:22:09

hoi, wij zijn in augustus getrouwd en ik ben iemand tegengekomen die workshops geeft in trouwboeketten maken. Zij vertelde me dat je boeket gemakkelijk zelf kan drogen door het ondersteboven op een donkere plaats te hangen gedurende een tijd. Mijn boeket hangt op de zolder ik ben nog niet gaan kijken maar als je het niet
probeert weet je het niet en een echt boeket is toch veel mooier.

Groetjes Manuela

evy
1-3-2009
 Meld misbruik6-10-2008 14:09:17

Ik zou zo weer gaan voor kunstbloemen. En niemand zag dat het geen echte waren!
Ik had nog een boeket voor aan de wagen en heb dat laten drogen op zolder. 't Is niet meer om aan te zien.
M'n vriendin had echte bloemen. Ook zij liet ze zelf drogen en heeft alles nadien nog kunnen weggooien. Waren heel lelijk geworden.
Nee, geef mij maar mijn kunstboeket!

sarah
18-7-2008
 Meld misbruik6-10-2008 16:36:32

Ik heb het eve voor je opgezocht,hier kan je ze in kunstbloem krijgen.

http://www.kdhome.nl/kdhomeNL/kunstbloemenNajaar_detail...

Hopelijk heb je er wat aan.

Grtz en succes

Meilan
3-7-2008
 Meld misbruik6-10-2008 17:46:01

Ik had valse bloemen, laten maken in UK. Prachtig! Niemand zag dat het geen echte bouquets waren tot ik het zei. Nu staat mijn bruidsboeket mooi bij ons in de woonkamer. Gewoon af en toe eens onderstenboven uitschudden is voldoende.
Ik vind vriesdrogen maar niets. Hoe je het ook draait of keert, de bloemen zijn dan echt lelijk. Of ze 'mooi' gedroogd zijn of niet.

Bart
3-10-2009
 Meld misbruik13-7-2010 12:51:25

Hallo,

Wij hebben ons boeket laten drogen bij Seniflorum. Ik vond dit achteraf gezien inderdaad absoluut geen aanrader; het kost zeer veel geld (100 euro voorschot gegegeven, en vervolgens bij ophalen nogmaals iets meer dan 100 euro, om het boeket te ontvangen gedroogd in een kartonnen doos...(heeft ook lang (maanden) geduurd vooraleer we erom konden gaan). Verder zien we weinig of geen verschil met het 'gewoon' drogen van het boeket.
(NB we konden inderdaad opteren voor het in een kader / stolp te steken of iets dergelijks, maar dan was dat 300 euro of meer, wat we sowieso redelijk ouderwets vonden en te duur. Op de site staan natuurlijk geen prijzen vermeld - en hadden er op voorhand echt niet aan durven denken dat het over dergelijke bedragen zou gaan..)

Veel succes !
Gr Evi

Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)

Like ons op Facebook
Foto Albums
Nieuws
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...