Momenteel zijn er 486 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
|
TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om
zijn/haar persoonlijke pagina te openen.
ellen
4-7-2009
|
8-10-2008 9:52:47
hey,
ikzelf zou zelf rijden. 't is een veilig land qua wetgeving wanneer je bv. een ongeluk hebt. mijn tante en haar vriend hebben dezelfde reis als jullie gemaakt vorig jaar en hebben dit ook zelf gedaan. bij ons staat deze ook nog op het programma en dan gaan we dit ook zelf doen. Het beste dat je nu kan doen is een Trotter reisgids kopen van die regio en gewoon eens kijken wat je wil bezoeken.
hier staan ook de Kilometers in van plek naar plek en info over hotels. Als wij reizen gaan we altijd met de rugzak en doen we alles zelf. zo ben je vrijer en kan je alles op je eigen tempo doen. vele groeten ellen
|
|
ellen
4-7-2009
|
8-10-2008 9:53:08
hey,
ikzelf zou zelf rijden. 't is een veilig land qua wetgeving wanneer je bv. een ongeluk hebt. mijn tante en haar vriend hebben dezelfde reis als jullie gemaakt vorig jaar en hebben dit ook zelf gedaan. bij ons staat deze ook nog op het programma en dan gaan we dit ook zelf doen. Het beste dat je nu kan doen is een Trotter reisgids kopen van die regio en gewoon eens kijken wat je wil bezoeken.
hier staan ook de Kilometers in van plek naar plek en info over hotels. Als wij reizen gaan we altijd met de rugzak en doen we alles zelf. zo ben je vrijer en kan je alles op je eigen tempo doen. vele groeten ellen
|
|
ellen
4-7-2009
|
8-10-2008 9:53:29
hey,
|
|
ellen
4-7-2009
|
8-10-2008 9:53:50
hey,
|
|
ellen
4-7-2009
|
8-10-2008 9:54:11
hey,
|
|
Joke
25-4-2009
|
8-10-2008 10:08:38
Hallo,
Wij hebben zelf die reis gedaan in mei van dit jaar - echt een aanrader ! Wij hebben ook een auto gehuurd, zelf gereden en alles zelf uitgestippeld. We vinden het altijd leuker om zelf ons tempo te bepalen. Is zeker te doen, maar als je in het toeristisch seizoen gaat moet je op tijd de hotels boeken want in die plaatsjes tussen de nationale parken in zijn die dan sneller volzet.
Kijk ook even in welke richting jullie de reis doen; als jullie de wagen huren op plaats A en afgeven in plaats B is het soms goedkoper om van B naar A te reizen (was bij ons toch zo).
Groetjes !
|
|
ellen
4-7-2009
|
8-10-2008 10:21:10
sorry nele, had problemen bij het posten. daarom staat mijn bericht er nu 4 keer.
groeten ellen
|
|
Floddermousie
3-4-2009
|
8-10-2008 10:22:04
wij doen dezelfde huwelijksreis in maart onze route is met aankomst in LA, dan door arizona (grand canyon, monument valley) door naar utah (arches, bryce canyon, zion) naar nevada (las vegas) en dan terug californië in en zo naar san francisco wij doen hier 3 weken over en we rijden ook zelf met een huurwagen
in de USA is met een huurwagen rondreizen heel goed te doen, ruime wegen, iedereen rijdt traag, begrijpelijke verkeersborden (itt vb azie) zo bepaal je ook zoals hier al geezgd je eigen tempo
ik raad je aan om de folders van neckermann en jetair te halen ivm de rondreizen vsa daar staan vele standaard routes in, zo krijg je een idee staan ook zowel begeleide reizen als met de huurwagen er is veel te zien, dus leg het tempo niet té hoog, anders ben je overal langsgereden maar heb je niet veel gezien
als je het zelf plant, koop dan ook wat reisgidsen: de trotter gids zoals hier al vermeld in onontbeerlijk! hier staat namelijk in naast de standaard info over een hotel (aantal kamers, zwembad,... zoals ook in een lannoo blauwe reisgids staat) ook handige details zoals "tenzij u zin hebt om wakker te worden met een apocalypse now gevoel neem dit hotel dan niet, want het is gelegen naast een helihaven" en andere handige tips er staat ook waar je kunt lekker gaan eten etc wij hebben vele boekjes, maar de trotter heeft het meeste praktische informatie
ik denk dat het mss iets duurder uitkomt dan een groepsreis, maar je kan alles op je eigen tempo zien, moet niet verplicht eten en slapen waar de groep het wil etc
ook is het als huwelijksreis denk ik veeeeeeeel fijner als je met z'n tweeën die reis kunt maken, als er een troep bejaarden op je neus zit te kijken is dat toch iets minder romantisch denk ik ;-)
|
|
Floddermousie
3-4-2009
|
8-10-2008 10:22:25
wij doen dezelfde huwelijksreis in maart onze route is met aankomst in LA, dan door arizona (grand canyon, monument valley) door naar utah (arches, bryce canyon, zion) naar nevada (las vegas) en dan terug californië in en zo naar san francisco wij doen hier 3 weken over en we rijden ook zelf met een huurwagen
in de USA is met een huurwagen rondreizen heel goed te doen, ruime wegen, iedereen rijdt traag, begrijpelijke verkeersborden (itt vb azie) zo bepaal je ook zoals hier al geezgd je eigen tempo
ik raad je aan om de folders van neckermann en jetair te halen ivm de rondreizen vsa daar staan vele standaard routes in, zo krijg je een idee staan ook zowel begeleide reizen als met de huurwagen er is veel te zien, dus leg het tempo niet té hoog, anders ben je overal langsgereden maar heb je niet veel gezien
als je het zelf plant, koop dan ook wat reisgidsen: de trotter gids zoals hier al vermeld in onontbeerlijk! hier staat namelijk in naast de standaard info over een hotel (aantal kamers, zwembad,... zoals ook in een lannoo blauwe reisgids staat) ook handige details zoals "tenzij u zin hebt om wakker te worden met een apocalypse now gevoel neem dit hotel dan niet, want het is gelegen naast een helihaven" en andere handige tips er staat ook waar je kunt lekker gaan eten etc wij hebben vele boekjes, maar de trotter heeft het meeste praktische informatie
ik denk dat het mss iets duurder uitkomt dan een groepsreis, maar je kan alles op je eigen tempo zien, moet niet verplicht eten en slapen waar de groep het wil etc
ook is het als huwelijksreis denk ik veeeeeeeel fijner als je met z'n tweeën die reis kunt maken, als er een troep bejaarden op je neus zit te kijken is dat toch iets minder romantisch denk ik ;-)
|
|
saskia
7-9-2007
|
8-10-2008 10:27:35
hey
wij hebben vorig jaar in september hetzelfde gedaan als huwelijksreis en het is echt een aanrader.
we hebben zelf online tickets besteld en auto gehuurd, enkel een motel gezocht voor de eerste en laatste nachten, al de rest was op ons eigen tempo. we zijn uiteindelijk niet in san francisco geraakt omdat we onderweg interessante dingen tegenkwamen of ergens langer bleven hangen dan gepland. ik zou voor een huwelijksreis zeker geen geplande trip kiezen omdat je toch van elkaar wil genieten en niet constant opgejaagd wil worden om de volgende halte te halen. een motel vinden is echt nooit een probleem geweest, meestal namen we niet het eerste het beste om een paar prijzen te vergelijken en maakten we na een paar motels een keuze.
alles samen waren we voor 19 dagen ongeveer 5000 euro kwijt, wel zonder dat we ergens naar gekeken hebben, tickets, autohuur, toegangsgelden voor disney en universal,pas voor de nationale parken, souvenirs en cadeaus,...
als je nog meer info wil van wat, waar, wanneer, mag je me altijd mailen saskiacieters@hotmail.com je vindt ook heel veel info op www.aalesamerika.com op het forum daar.
groetjes sas
|
|
saskia
7-9-2007
|
8-10-2008 10:27:56
hey
wij hebben vorig jaar in september hetzelfde gedaan als huwelijksreis en het is echt een aanrader.
we hebben zelf online tickets besteld en auto gehuurd, enkel een motel gezocht voor de eerste en laatste nachten, al de rest was op ons eigen tempo. we zijn uiteindelijk niet in san francisco geraakt omdat we onderweg interessante dingen tegenkwamen of ergens langer bleven hangen dan gepland. ik zou voor een huwelijksreis zeker geen geplande trip kiezen omdat je toch van elkaar wil genieten en niet constant opgejaagd wil worden om de volgende halte te halen. een motel vinden is echt nooit een probleem geweest, meestal namen we niet het eerste het beste om een paar prijzen te vergelijken en maakten we na een paar motels een keuze.
alles samen waren we voor 19 dagen ongeveer 5000 euro kwijt, wel zonder dat we ergens naar gekeken hebben, tickets, autohuur, toegangsgelden voor disney en universal,pas voor de nationale parken, souvenirs en cadeaus,...
als je nog meer info wil van wat, waar, wanneer, mag je me altijd mailen saskiacieters@hotmail.com je vindt ook heel veel info op www.allesamerika.com op het forum daar.
groetjes sas
|
|
Patricia
14-2-2009
|
8-10-2008 11:02:35
Ben daar zelf 3 jaar geleden geweest en ik zou ook zeggen: zelf rijden! Wel enkele tips: de verkeersregels wijken net iets af aan die van ons, dus zeker op voorhand opzoeken (bv op kruispunt met rood licht mag je toch naar rechts gaan als er geen verkeer is). Als je een wagen huurt: hun normen qua grootte zijn volledig anders, dus al pak je de kleinste, dan nog heb je een voor ons middelgrote wagen. Ik weet niet hoe oud je bent, maar als je iemand onder 25 laat rijden gaat de verzekeringspremie zwaar omhoog, dus mee opletten. En als je naar San Fransisco gaat en Alcatraz wil zien: best op voorhand kaartjes betsellen, want is constant uitverkocht dus moet je op voorhand reserveren.
|
|
Daphne
20-9-2008
|
8-10-2008 12:08:10
Wij hebben een selfdrive-reis gepland naar Florida in december. Eerst gingen we enkel een vlucht en een auto boeken en ter plaatse voor hotels kijken, maar gezien het op dat moment hoogseizoen én eindejaarsperiode is, hebben we toch reeds beloeten om de hotels bij te boeken. Wij hadden zelf een route uitgestippeld en zijn hiermee naar Connectiond gegaan, die dan op onze route hotels hebben gezocht. Hiervan gaan zij dan een draaiboek opmaken, die we maar te volgen hebben.
Groetjes, Daphne
|
|
Daphne
20-9-2008
|
8-10-2008 12:08:30
Wij hebben een selfdrive-reis gepland naar Florida in december. Eerst gingen we enkel een vlucht en een auto boeken en ter plaatse voor hotels kijken, maar gezien het op dat moment hoogseizoen én eindejaarsperiode is, hebben we toch reeds beloeten om de hotels bij te boeken. Wij hadden zelf een route uitgestippeld en zijn hiermee naar Connectiond gegaan, die dan op onze route hotels hebben gezocht. Hiervan gaan zij dan een draaiboek opmaken, die we maar te volgen hebben.
Groetjes, Daphne
|
|
Lorianne
|
8-10-2008 13:37:21
de grote touroperators zoals jetair bieden pakketten aan met een self drive. Dit houdt in dat zij een route uitstippelen en alle hotels op deze route boeken. Je kan natuurlijk altijd wijzigen. Je krijgt dan ook een routebeschrijving per dag mee. Je vindt dit allemaal terug in de jetair USA borchure. Weet wel hoe vroeger je boekt hoe goedkoper je vlucht. Self drive denk ik is wel leuker met z'n tweetjes en in de USA is dat geen probleem.
|
|
Mieke
|
9-10-2008 13:03:54
Dag Nele,
Wij zijn momenteel ook onze huwelijksreis aan het plannen naar West-USA in combinatie met Hawaii. Ik heb zelf onze volledige route uitgestippeld met de zaken die wij allemaal willen zien (voor ons niet te veel nationale parken maar een combinatie van natuur, rust en strand). Dit is ideaal. De vluchten en huurwagen zal ik via een reiskantoor boeken maar de hotelovernachtingen zal ik zelf via het internet boeken. Ik heb vernomen dat er toch soms serieuze kortingen worden gegeven. Het is echt zo leuk om alles zelf uit te stippelen dat ik zeker niet zo'n voorgekauwde pakketreis van een reisbureau zou willen. Kijk zeker ook eens op het forum allesamerika.com. Op dit forum kun je je route voorstellen en geven er Amerikakenners tips of opmerkingen. Heel handig!
Nog veel plezier met de voorbereidingen!
Mieke
|
|
|
|
|
|
|