TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om
zijn/haar persoonlijke pagina te openen.
Heidi
13-9-2008
|
12-10-2008 11:12:13
Ik weet niet of dit is wat je zoekt:
Je had erbij willen zijn Je had erbij moeten zijn Je zou er geweest zijn Zo was je… Je zou genoten hebben Stil en met een volle lach Je zou gekeken hebben Naar mij en anderen Je zou oude contacten hebben vernieuwd Je zou nieuwe hebben gemaakt Zo was je… Je was er in het gemis Meer dan gezien Meer dan benoemd Je was er In het licht Van de kaars Die brandde Terwijl het feest Zoveel mensen verbond Die zoveel goeds vierden Jij was er in het licht Van de kaars die brandde Voor jou en anderen Die er hadden moeten zijn Die er hadden willen zijn…
Wij hebben dit gebruikt en het was muisstil...
Groetjes Heidi 13/09/2008
|
|
Imke
4-4-2009
|
12-10-2008 11:23:20
Dit was het niet maar het is een super mooi alternatief... mss zelfs mooier als hetgeen ik had. Ik ga het zeker niet voorlezen in de mis (denk ik) want dan gaan de tranen veel te hard vloeien (heb het nu al achter mijn computer). het is allemaal nog veel te vers. Waar in de mis hebben jullie deze tekst geplaatst?
een hele dikke merci
|
|
Heidi
13-9-2008
|
12-10-2008 14:10:50
wij hadden geen mis, maar wel een alternatieve viering bij ons thuis in de keuken. Mijn papa is 4 jaar geleden overleden en mijn opa nog vroeger. Ik wou zeker iets daarmee doen. Ik heb een rustig nummer opgezet, een kaars aangestoken (mijn bruidsboeket lag er langs) en dan die tekst voorgelezen. Ik heb ook speciaal geen naam genoemd, iedereen wist over wie het ging, maar eigenlijk kan iedereen dan ook voor zich uitmaken voor wie het nog zou kunnen dienen... Ik snap wel dat jij het niet wil voorlezen, maar bij mij is dat goed gelukt, en het was ook voor mij goed om het een plaats te geven op de dag zelf. We hebben ook ballonnen opgelaten, een heel mooi moment. En ballonnen doen me ook altijd denken aan 'boodschap naar de hemel' als je begrijpt wat ik bedoel. Mijn bruidsboeket was met rode roosjes en 1 witte bloem, ook als teken naar papa toe, maar niemand wist dat echt... dat was voor mij alleen...
Ik wens je alleszins een prachtige dag toe, en laat het over je komen, ook de emoties die er spelen in verband met je papa, iedereen begrijpt je op zo momenten wel hoor. En hoe dan ook, geniet er van, want ook je papa zou dat graag gewild hebben...
Groetjes Heidi 13/09/2008 ps: als je nog vragen hebt: hideeausdenbergen@hotmail.com
|
|
Inge
27-9-2008
|
13-10-2008 11:38:16
Hey Imke en Heidi Ik vind het zo mooi en pakkend. En inderdaad, iedereen kan zelf invullen voor wie het past. Toen ik het las, dacht ik automatisch aan mijn meme die vorig jaar is overleden en die dus niet bij ons huwelijk was. Ik zou het ergens zetten bij het dankwoord denk ik. Veel succes en ik geloof dat je papa erbij is en over je schouder mee kijkt. Inge 27/09/08
|
|
Vi
7-6-2008
|
14-10-2008 15:10:20
Imke,
In een hoekje op een trouwfeest hadden wij ooit eens een mooi wit beklede stoel gezien. Met een grote witte strik achteraan geknoopt. Op en rond de stoel hadden ze rozenblaadjes gestrooid. Er stond een teksje bij " Voor zij die niet meer aanwezig konden zijn, we zijn jullie niet vergeten..." Dit was heel sereen en mooi, absoluut niet leguber. Ik vond het zelfs heel vertederend dat ook "zij" een plaatsje op het feest kregen.
|
|
Imke
4-4-2009
|
14-10-2008 15:47:26
och... dat is eigenlijk geen slecht idee. Ik ga het zeker overwegen! Vindt het echt raar dat hij er niet bij gaat zijn. Ik heb noge steeds het gevoel dat hij nog leeft. Pff soms zou ik die trouw willen afblazen omdat het zo confronterend is en ik het allemaal nog niet verwerkt heb... maar dit was hoe hij het wou... trouwen vanaf hij uit het zieknhuis kwam...
|
|
Heidi
13-9-2008
|
14-10-2008 19:46:10
Dag Imke,
tuurlijk ga je het raar vinden... was bij mij ook zo... Maar hij zal er op de een of andere manier wel bij zijn hoor. Die stoel zou voor mij een beetje té zijn, ik zeg het liever met kaarsjes ;-)
Gun jezelf de tijd om het te verwerken he... En als er traantjes komen op de dag, laat ze maar komen, tranen zijn niet altijd slecht...
Groetjes Heidi
|
|
Rebekka
26-11-2008
|
15-10-2008 10:22:15
Hallo Imke
Mijn vader is 7 jaar geleden overleden en ik hem hem gemist op mijn huwelijk op 26/09/08. Ik heb lang naar teksten gezocht, maar heb uiteindelijk beslist om geen te gebruiken omdat ik wist dat de tranen over mijn wangen zouden rollen en ik te emotioneel zou worden. Mijn vader was een natuurliefhebber en de laatste bloem die hij had gepland was een zonnebloem. De plaats van waar de receptie doorging hadden we volgezet met zonnebloemen (dit was echt wondermooi). En ik had een zonnebloem omringd met lichtroze rozen als bruidsboeket (prachtig gewoon). Symbolisch was mijn vader op deze manier gans de dag bij mij. Voor mij was dit de perfecte manier om het gemis van mijn vader iets te verminderen. En dat was voor mij een mooi alternatief.
Groetjes, Rebekka
|
|
sabrina
13-6-2009
|
16-1-2009 23:18:35
Ben dat ook van plan wss, maar vrees dat ik het dan te moeilijk ga hebben. Men ma en nonkel zijn beiden op korte tijd overleden (in 6m tijd twee familieleden die me zeer dierbaar waren, men nonkel was als een vader voor me die ik niet heb gehad) Krijg het nu soms echt moeilijk als ik er nog maar aan denk dat die personen er niet fysiek gaan bijzijn. Kan zijn dat ik als alternatief 1min stilte ga vragen op het feest net voor we beginnen eten.
kwens je veel sterkte nog en weet hij zal erbij zijn niet in persoon zelf maar in uw hart en gedachte. Weet zijn maar troostende woorden maar bij me helpt het beetje.
groetjes sabrina 13*06*09
|
|
|
|
Bijzondere muziek voor die bijzondere dag
in Antwerpen |
Lillee's Land
in Tienen |
in Hasselt |
Rituelen voor mensen van nu
in Tielt |