Terug naar overzicht
Wij hebben dat gevoel helemaal niet gehad.tijdens de receptie hebben we de mensen verwelkomd, en wat gepraat. Tussen het voorgerecht en het hoofdgerecht zijn we met de tafels gaan praten.Na het eten hebben we de openingsdans gehad, en hebben we tussenin ook wat aan tafels gezeten.Toen de eerste doorgingen zijn die bij ons aan de rand van de dansvloer komen afscheid nemen. We zijn nooit meegegaan tot de tafel met de bedankingen. Want als je daar eenmaal staat kan je volgens mij niet weg.Enkele tips:wij hadden de tafels rond de dansvloer gezet. Dus bijna alle mensen moesten langs de dansvloer om buiten te gaan. En zo kwamen ze ook automatisch langs ons.Zet de tafel met bedankingen of gastenboek niet te ver van de dansvloer.Ga niet mee naar de uitgang maar neem afscheid waar je staat.En de laatste tip:geniet van de babbels met de gasten. Meestal is dit de persoonlijke babbel als ze vertrekken. Ik vond dit helemaal niet erg. Je geeft toch ook een feest voor die mensen, niet alleen voor jou, dan kan je ook gewoon naar een fuif gaan...GroetjesHeidi13/09/2008
ik loste dit op door op de dansvloer te blijven staan, sommigen kwamen bij het weggaan een hand geven, anderen niet en ik zweer je: ik kan niet zeggen wie wel en wie niet :)niemand die het mij kwalijk nam overigens!
ps: ik ben normaal niet zo'n danser, maar heb op mijne trouw bijna de hele avond op de dansvloer gestaan.Mijn ventje niet, maar die praat liever.Niemand heeft ons kwalijk genomen dat we niet tot de deur zijn gegaan bij het afscheid.
ik ben het eens met Heidi!wij hebben ervan genoten onze gasten te verwelkomen, iets te gaan zeggen tussen de gangen door, en daarna ook weer 'bedankt voor het komen' te zeggen.wij hebben ook constant op de dansvloer gestaan. langs de dansvloer stonden onze bedankingen, iedereen die wegging kwam ons groeten aan de rand van de dansvloer en kreeg daar de bedanking.persoonlijk vind ik het superboers om je gasten de laten vertrekken zonder even dag te zeggen!! en uiteraard zullen deze mensen dat dan niet tegen jouw persoonlijk zeggen dat ze dit vreemd vonden of je kwalijk nemen!
Voordat mensen mij van "boertig" gedrag gaan beschuldigen: ik ben het er - uiteraard - mee eens dat we afscheid moeten nemen van de mensen die vertrekken, 't zou nog maar erg zijn als we ze zo maar zouden laten vertrekken! Ik wil gewoon vermijden dat we een hele avond handjes zitten te schudden en zelf niet een beetje van ons feest kunnen genieten ... That's it!
dames dames!Ik had net zoals Liesbeth geen zin om heel den avond daag te moeten zeggen en men man ook niet.Dus we hebben dat goed opgelost en in ons welkomstwoord gezegd dat we dan alvast daag zeiden tegen iedereen, dat ze ons ni van den dansvloer moesten komen sleuren dat ze weg waren, dat we alvast afscheid nemen en hopen dat ze zich bangelijk amuseren.Awel en da was super, de meesten staken van ver handjes op of waaiden, sommigen kwamen toch heel even iets zeggen maar we hebben onze ganse nacht er niet aan moeten spenderen.Straffer nog, we trouwden 6 september en tot op de dag van vandaag krijgen we van reeds getrouwde koppels hier positieve commentaar op gaande van "hadden wij dat maar gedaan op onzen trouw we hadden ni heel den avond handjes zitten schudden" of "fantastisch idee"dus liesbeth, ik denk dat dat de meest aannemelijke en grappigste manier is om het duidelijk te maken.Uiteraard hangt dat van je karakter af want ik kan me voorstellen dat sommige bruidsparen het wel belangrijk vinden om even een babbeltje te doen met de vertrekkersMaar dat is ieders karaker en keuze he.Persoonlijk vind ik het wel heel grof Sandra om iemand boertig te noemen die dit zo aanpakt. Wij hebben toch ook geen oordeel over hoe jij dit aanpakt?Soms krijg ik het hier op deze website van die opmerkingen he!!!!wees nu toch eens constructief ipv anderen in een hoek te duwen en zo grof te doen.Wat heb je daar nu aan?? ni aantrekken liesbet en gewoon doen waar je je goed bij voelt!!groetjes, 37 dagen gehuwd en nu aftellen naar de huwelijksreis richting Vietnam!!!
Hier had ik nog niet over nagedacht. Maar het idee van Vicky vind ik wel leuk. Dit wordt nog een onthoudertje.
Ik ben ook op 06/09 getrouwd en wou ook nog even graag m'n mening kwijt. Als ik er goed over nadenk, denk ik dat wij bijna iedereen persoonlijk dag gezegd hebben op onze trouw. Maar wij hadden een hele goeie DJ en bij ons zijn de eerste gasten maar rond een uur of drie vertrokken (op 2 mensen na die al om 1h weg waren). Dus hebben wij echt wel goed kunnen dansen zonder steeds van de dansvloer te moeten komen. Onze bedankjes stonden kort bij de dansvloer dus meestal gingen wij nog even mee tot daar en werd er nog een kort woordje gezegd. Maar ik vond dat dan ook wel altijd heel fijn.Ik had hier ook al af en toe gelezen dat je als trouwers weinig op de dansvloer kunt staan maar dat was bij ons absoluut niet het geval door de super goeie sfeer en de toffe muziek.Groetjes, Katleen
Hey Liesbet,Wij zijn precies twee weken geleden getrouwd en hebben inderdaad veel met de gasten gebabbeld en weinig op de dansvloer gestaan. Maar voor ons wat dat net het plezantste: wij zijn beide geen dansers en ik denk ook niet dat iemand van de gasten het idee had dat wij ons niet geamuseerd hebben op ons eigen trouwfeest. Het is maar wat je zelf belangrijk vind, niet? Bij ons zijn mensen wel al heel vroeg beginnen vertrekken, maar dat kwam omdat er bij ons veel mensen aanwezig waren die nog op zaterdag moesten werken. In ieder geval: ik heb mijn supergeamuseerd op mijn eigen trouwfeest en als ik het opnieuw moest doen, ik deed het net hetzelfde!GroetjesInesreeds 14 dagen getrouwd
Je kan het natuurlijk niet maken dat je niet met je gasten babbelt. Wij hadden zo'n 100 mensen tegast en ik den ktoch dat iedereen tevreden was dat we per tafel een babbeltje kwamen doen tussen de gangen door. Toen het dansfeest losbarste hebben we tijdens de liedjes die ons minder lagen ook nog eens gaan babbelen. Wij hebben eigenlijk geen gasten gehad die echt vroeg vertrokken. Zelfs mijn grootmoeder die op voorhand zei dat ze na het eten weg was is enorm lang gebleven (en in haar situatie was dat niet zo vanzelfsprekend). Je kan er niet tussenuit dat je af en toe eens babbelt maar als jullie echte feestbeesten zijn zou ik tijdens het dansfeest minder gaan babbelen. Geniet er gewoon van... Want voro ons was die dag echt te kort. Was zo snel voorbij... Intussen al 5 maand getrouwd. T gaat toch vooruit...