Terug naar overzicht
Hallo,wij zijn al 10 dagen getrouwd ondertussen. Wij hadden dit aan onze priester gevraagd. Hij zei dat volgens de aloude etiquette ongehuwde vrouwen rechts van de man lopen, dan moet je links van hem gaan zitten en dan bij het buitengaan, als gehuwde vrouw dan, loop je rechts van hem. Vroeger kon men zo zien op straat of mensen gehuwd waren (de vrouw links) of ongehuwd (de vrouw rechts). Succes!
hey Annouschka,In het gemeentehuis zat ik rechts van mijn man. Onze familie zat wel door elkaar. Mijn grootouders zaten zo aan de linkerkant - dus aan de kant waar mijn man zat.Bij ons in het gemeentehuis is dat allemaal maar rap rap gegaan en hebben ze niet gezegd hoe je moest lopen of waar je moest zitten.In de kerk was dit wel belangrijker.Het is bij ons ook gegaan zoals Isabelle hier zegt.Ik ben aan de rechterzijde van mijn man binnengekomen, ik ben links van hem gaan zitten tijdens de dienst en bij het buitengaan liep ik rechts van hem.Grtjs!
Hey Annouschka,ik reageer eigenlijk op iets anders (zou zelf ook niet weten of je links of rechts moet lopen...)Ben jij de Annouschka uit Bocholt? Ik zag namelijk in een ander onderwerp dat jij eventueel een Cadillac Escalade wil verhuren? Ik had er graag wat meer informatie over gehad.groetjesCindy