Terug naar overzicht
Das inderdaad wel veel, bij ons is het € 17,50 voor de drank aan tafel tot het einde van het dansfeest. Maar ik zou nie twijfelen. Als je alles zo betaalt, riskeer je een serieuze verrassing op het einde van de rit. Nu weet je zeker wat het je gaat kosten. En op een trouwfeest drinken de meesten wel stevig door, hé. Vrouwen misschien inderdaad wat minder, maar als ze een wit wijntje bestellen, ben je ook al snel 3 euro kwijt. En aan tafel wordt er toch ook door gedronken...Ik denk niet dat de feestzaal zich zal laten kennen en minder snel terug zal komen bijvullen, hoor. Ten slotte moeten ze toch een goede indruk maken voor toekomstige feesten.
mijn ervaring met de forfait voor drank is dat je een hele avond met een leeg glas zit, er wordt zeker niet automatisch bijgevuld, zodat de zaal er het meeste kan uitkloppen... je moet eens kijken wat een normaal drankje en zo kost, en dan eens gaan uitrekenen hoeveel glazen drank er in die 25 euro kunnen denk ik... ik vind het in elk geval toch echt wel heel veel, ons buffet kost (voorgerecht, hoofdschotel, dessert) ong. 25 euro!!
Hangt denk ik af van zaal tot zaal en van de hoeveelheid mensen die er aanwezig zijn. Als er veel mensen zijn en de obers moeten zowel het eten als het drinken doen dan kan het natuurlijk even duren, maar als je drinken vraagt zullen ze het zeker geven.De meeste zalen waar ik geweest ben (en er een forfait was), heb ik nooit zonder drinken gezeten.Zo'n forfait is handig omdat je weet hoeveel je feest je uiteindelijk gaat kosten. Als je geen forfait geeft kunnen ze ook foefelen hoor (ze houden wat kurken van een vorig feest over en smijten die bij jouw kurken of ze hebben een bak lege flessen water die ze twee keer rekenen en dergelijke meer).Het is inderdaad zo dat vrouwen minder drinken, maar mannen drinken dan meer dan hun forfait en dan komt dat overeen uit. Ik denk dat een feestzaal zich bij beide methodes voldoende winst doet.Toen wij feestzalen gingen kijken heeft één van de zalen ons gezegd dat zij voor een forfait voor het aperitief de prijs rekenen voor iedereen een halve fles champagne. Diegenen die dan fruitsap drinken die hebben dus over, maar diegenen die drie kwart fles drinken hebben dus wat meer dan de forfait.groetjes,Els
Wij gaan toch ook met een drankforfait werken (als ik me niet vergis 20€/persoon) Als je effectief eens uittelt, gaan de meesten mensen voor meer dan dit buget drinken.
Deze bedragen zijn allemaal behoorlijk hoog vind ik, op ons trouwfeest betaalden we een forfait van 10€ per persoon. Wij hebben nooit met een leeg glas gestaan en we zijn heel blij dat we op deze manier hebben gewerkt. De drankrekening was behoorlijk hoog!!!Isabel
tja weet niet echt wat bij ons de drank alleen kost.Bij ons is het aperitief met hapjes, soep, koud en warm buffet en dessertbuffet, plus dranken tijdens en na het eten ( dus van 18 u tot 4 uur )aan de vind ik toch democratische rpijs van 66 euro per persoon.ben net even gaan opzoekn in hun menu kaarten hoe het anders is, maar zij werken enkel zo, tenzij op aanvraag staat hierin...sandy
Bij ons is het 10€ per persoon gerekend vanaf de dessert.Er wordt zoveel rondgegaan als er gevraagd wordt dus daar moet je geen schrik van hebben bij ons.TOch eens navragen.
hey vanessa,eerst en vooral bedankt voor je berichtje op mijn berichtje.hier is mijn antwoord op je vraagje.wij hebben gewoon op ons huwelijk tijdens het etentje de drank zo betaald en s'avonds kreeg iedereen gewoon een aantal consumptie's van ons en het kwam ons zeker en vast vele goedkoper uit. we hebbe voor de drank alleen voor zestig personen ongeveer een 300€ uitgegeven dus wij hebben het zonder forfait gedaan.groetjes sarahal 3dagen gehuwd :-)