Nu Online
Momenteel zijn er 174 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

trouwdatum

19-10-2008 10:06:13
We trouwen voor de wet op een woensdag, nu had ik graag alles op 1 dag gehad dus ook het kerkerlijk huwelijk, foto's en het feest. Wordt dit wel gedaan, een feest in de week? Zoja, heb je dan ook volk op je trouwfeest??

Laurence
18-9-2009
Meld misbruik

Reacties: 7 | Gelezen: 427

s
1-6-2007
 Meld misbruik19-10-2008 11:08:11

Ik ben ook op een weekdag getrouwd (niet vrijdag), maar ik wilde helemaal geen volk bij mijn huwelijk. Dus voor ons was dat nadeel geen probleem.
Als je graag een huwelijk met kijklustige en feestvierders wil lijkt mij een weekdag geen goed idee.
Het wordt dus wel gedaan, maar dan kies je meestal ook voor een huwelijk zonder veel aandacht.

s
1-6-2007
 Meld misbruik19-10-2008 11:09:26

Oh ja, nog vergeten te zeggen: (zo stom dat je berichtjes hier niet kan aanpassen)

De feest was op een zaterdag (een weekje na de trouw) net omwille van het volk. Ik wilde dan wel geen volk op mijn trouwdag, maar mijn man wilde wel een feest. Vandaar dat dat op een andere dag was in de buurt van onze trouw.

Laurence
18-9-2009
 Meld misbruik19-10-2008 11:15:09

Voor de wet zou het op een woensdag zijn maar ik wou alles gewoon op 1 dag omdat ik denk dat er misschien veel verloren gaat als ik de woensdag trouw en de zaterdag voor de kerk en het feest. Ik ben gewoon bang dat er dan niet zoveel mensen naar het feest kunnen komen omwille dat ze de volgende dag dan moeten werken.

Severien

Meld misbruik19-10-2008 14:02:58

Ik zou wel naar een trouwfeest gaan als dit op een weekdag plaatsvindt. Maar ik denk wel niet dat ik lang zou blijven (12u - 1u max). Dus, denk wel dat je trouwfeest vrij snel gedaan zal zijn.

celine
7-9-2008
 Meld misbruik20-10-2008 8:27:02

Wat zou er juist verloren gaan als je de woensdag voor de wet trouwt en de zaterdag voor de kerk?
Wij zijn ook op een woensdag voor de wet getrouwd, ons feest was de vrijdag. Heb 2x mijn trouwkleed aangedaan, en bij de bloemenwinkel hadden ze daar rekening mee gehouden (bvb gezorgd dat het bruidsboeket gemakkelijk in water gezet kon worden).
Zelf denk ik dat er idd niet zoveel volk gaat zijn op je feest, en dat de mensen vroeg naar huis gaan willen gaan, of ze moeten al 2 dagen verlof nemen (een om naar de mis te komen en een om uit te slapen).
Kan je echt niet op vrijdag/zaterdag voor de wet trouwen als je alles op 1 dag wil?

Groeten,
Celine

Laurence
18-9-2009
 Meld misbruik20-10-2008 9:06:36

De datum voor de wet ligt vast en ik vond het een speciale datum dus deze wil ik graag zo houden, het is op 09/09/2009 en het is de dag na onze dochter haar 6de verjaardag.
Misschien dat het toch beter zal zijn op de zaterdag te trouwen voor de kerk en het feest nadien.
Bedankt voor jullie berichtjes!

s
1-6-2007
 Meld misbruik20-10-2008 14:37:38

Ik wilde voor ons ook een speciale dag, vandaar dat wij ook op een weekdag zijn getrouwd.
Maar voor de mensen is het feest toch op een zaterdag doorgegaan.

Splits je trouw. Dat wordt veel gedaan, hoor. En de meesten zijn achteraf blij dat ze twee dagen hebben genomen waardoor de grote dag zelf rustiger is. En je kan twee keer genieten.

Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)

Like ons op Facebook
Foto Albums
Nieuws
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...