Terug naar overzicht
Ik dacht dat je de uitnodigingen ongeveer 5 of 6 weken voor het feest moest versturen. Sommige koppels sturen ook zo'n 3 maanden vooraf een 'safe the date' kaartje en daarna de echte uitnodiging...
Hoi,Wij bestellen onze trouwkaartjes bij AVA-papierwaren.Ze vertelden ons de kaartjes 3à4 maanden voor de trouwdatum te komen bestellen.Wij trouwen op 10-4-2009 en gaan onze kaartjes bestellen begin december.Het versturen gebeurt 2 maanden voor de trouwdag, dus in ons geval begin februari.Hopelijk ben je iets met deze informatie.Groetjes Barbara
hallo, wij trouwen op 21 augustus 2009. eindelijk eens een mede-21-22-bruidje. wij zijn dit weekend gaan kiezen voor het kaartje. de keuze is gemaakt maar dat is het ook. het aantal en de tekst moeten we nog beslissen.je mag me altijd mailen ikkiepikkietje@pandora.begroetjes
Uitnodigingen stuur je 6-8 weken vooraf op. Wij hebben 'maar' 6 weken vooraf alles verstuurd omdat heel weinig mensen wisten dat we gingen trouwen en omdat ik geen maanden vooraf dezelfde vragen wilde beantwoorden. Maar vele zomertrouwers sturen nog iets vroeger zodat mensen eventueel met hun vakantie plannen kunnen rekening houden. Ik ben te lui om uit te tellen wanneer je 8 weken van je trouwdatum verwijderd bent, maar dat moet toch ergens rond 22 juni zijn? Dan zou ik ze toch niet vroeger dan eind mei (11 weken?) versturen. April lijkt mij echt vroeg.Wil je graag vroeg aankondigen dat je kan trouwen uit angst dat mensen op vakantie zijn kan je in het begin van het jaar een save the date kaartje sturen.Als je eind mei zou versturen moet je rond maart je keuze maken (is goed op tijd). Dan heb je eind maart je proefdruk en zijn ze in april definitief klaar en heb je nog tijd genoeg om de envloppen te schrijven, adressen te zoeken en zegeltjes te plakken.
Wij zijn toch van plan om onze uitnodigingen goed op tijd te versturen. Wij trouwen ook in de zomer (1 augustus). Dan kunnen de mensen met vakantieplannen er rekening mee houden, allé als ze dit willen toch. Een save the day kaartje vind ik raar. Waarom dan niet ineens de uitnodiging? Dit komt toch bijna op hetzelfde neer? Ik zou ook graag goed op voorhand weten wie er komt en wie niet. Ik dacht toch zeker een maand op voorhand. Dit bespaart een hoop stress op het einde. Je moet toch nog mensen gaan opbellen om te vragen of ze nu komen of niet.
Hey leuk, ook wij trouwen op 22 augustus volgend jaar!Wij denken toch ruim op voorhand de belangrijkste personen reeds in te lichten. Zou zonde zijn als ineens je halve familie net dan een vakantie heeft gepland. Veel mensen boeken hun vakanties al rond januari, dan krijgen ze nog extra kortingen. Dus we dachten om rond die periode een "save the day" kaartje te sturen. Een optie die we ook aan het overwegen zijn, is om gewoon bij het versturen van de kerst- en nieuwjaarswensen, een tekstje toe te voegen met daarop een "save the day" mededeling. Dat bespaart weer in dubbel werk, en dan weten ze het ruim op voorhand!De uiteindelijke uitnodigingen zullen we waarschijnlijk ook zo een twee maanden voor de trouw de deur uit doen.