Nu Online
Momenteel zijn er 515 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

trouwfuif en feest

22-6-2005 14:04:07
hey meiden mag ik eens vragen wat juist het verschil is tussen een traditioneel feest en een trouwfuif? hoe gaat dat in zijn gang, aub?
groetjes wendy

wendy
16-6-2006
Meld misbruik

Reacties: 9 | Gelezen: 2237

Vicky
9-9-2006
 Meld misbruik22-6-2005 17:39:18

Dag Wendy

Een traditioneel trouwfeest is eerst eten (meestal een uitgebreide menu of buffet) en dan rond 23 à 24 uur begint het dansen.

Een trouwfuif is beperkter qua eten, met een bbq of walking dinner of dessertbuffet met nadien dansen (meestal al rond 20 uur) en ook wat modernere muziek.

Dat is hoe ik het opvat, maar what's in a name?

Wij geven een 'trouwfuif', maar doen dit ook met buffet. Dit kan je helemaal zelf bepalen.

Veel succes

Vicky

Valerie
3-9-2005
 Meld misbruik22-6-2005 18:03:33

Ik denk dat je er ook maar wat van maakt zoals je het zelf interpreteerd. Wij geven een trouwfeest en geen trouwfuif (die naam trekt me niet aan), maar eten toch bbq voorafgegaan v

Valerie
3-9-2005
 Meld misbruik22-6-2005 18:04:34

dus... voorafgegaan van een aperitief met vele hapjes en daarna een dessertje. Rond 23u beginnen we met dansen.

Groetjes
en geniet van de voorbereidingen.

Valerie

Kelly
10-12-2005
 Meld misbruik22-6-2005 20:48:45

Wij willen het ook niet al te traditioneel doen. In de namiddag eten we wel met de familie een 4-gangen menu. En 's avonds vanaf 20.30uur begint ons "trouwparty" voor kennissen en vrienden. Dan is het de bedoeling dat er veel gedanst wordt en plezier maken. We willen ook wel wat hapjes voorzien tegen dat de drank al rijkelijk gevloeid is.
Mijn beeld van een traditioneel trouwfeest is: zeer lang tafelen waardoor je te veel eet en uw buikje te vol zit om te dansen. Een openingsdans en vermenigvuldigen hoort er ook bij maar dat zijn wij ook van plan om te doen tijdens onze "trouwparty".

Veel succes
Groetjes
Kelly

Veerle
8-7-2006
 Meld misbruik22-6-2005 22:08:56

Wij noemen het een feest, omdat we bij een fuif meer aan de Chiro enzo denken (niet slecht bedoeld hoor!), maar volgens mij maakt de naam niet veel uit.

Bij ons is er een landenbuffet en een dessertbuffet, maar rond 22.30u zouden we toch ook op de dansvloer willen staan, met moderne muziek ;-)

Dus je maakt ervan wat je zelf wil uiteindelijk...

carolien
2-7-2005
 Meld misbruik22-6-2005 22:24:43

Hoi Wendy,

Wij geven een dansfeest. Rond vier uur is er eerst een receptie voor buren en collega's enz... Om zes uur gaan we dan met de naaste familie (suite, grootouders, peter en meter, beste vriend en vriendin) eten. Om negen uur start dan ons dansfeest met dessertenbuffet (eerst nog een kleine receptie).

Net zoals Kelly zei, wilden wij niet een hele avond aan tafel zitten (mag ook hoor!). Maar een fuif klinkt inderdaad mss wat chiro-achtig dus daarom kozen wij voor een dansfeest. Zo weten de mensen onmiddellijk wat de bedoeling is.

Hopelijk ben je er iets mee, maar het belangrijkste is dat je kiest voor een feest dat je zelf leuk zou vinden.

Vele groetjes!

sonja
30-9-2005
 Meld misbruik23-6-2005 10:01:30

hey wendy,

Bij ons gaat het ook gebeuren zoals bij Kelly. Eerst eten we in beperkte kring en om 21u worden onze vrienden en collega's uitgenodigd voor een korte receptie (1u), dan gaan we allemaal samen genieten van de bruidstaart en vervolgens start het dansfeest. Leek ons het leukste zo, aangezien we in de namiddag pas trouwen.

Vandaag nog 99 dagen.

luc

Meld misbruik6-2-2007 22:13:04

weet er iemand welke hapjes er zoal gegeven worden
en wat er zo al gegeven wordt voor een kleine receptie voorals de gasten binnen komen

stefan
23-5-2009
 Meld misbruik18-10-2008 11:35:05

ja wij trouwen op 23 mei en geven ook party omdat onze vriendekring tussen de 25 a35 jaar dus die komen voor te feesten en te drinken natuurlijk dus lang tafelen is niets voor hen en voor ons maar,zou wel eens graag weten hoe zoiets in zijn werkt gaat na het binnenkomen.... van de zaal enzo

Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)

Like ons op Facebook
Foto Albums
Nieuws
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...